Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Bra avslutning!

Mye nytt som skjer i neste sesong, det liker jeg.

Tyrion, Varys og Arya drar til nytt kontinent.

Stannis er klar til å ta makten, starter i nord og jobber seg nedover.

Den største dragen er løs, jeg forventer å se mye mer dragegreier neste sesong.

Sansa er blitt "ny" til neste sesong.

Den mektigste personen er død, hva skjer i vakuumet?

Føh fen, ti måneder til neste gang. Glad jeg har bestilt bøkene nå :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at det meste er sagt om episoden, så da sier jeg bare dette: Jeg har aldri vært noen fan av Daenerys' historie. Ikke i det hele tatt. Men når selveste mother of dragons, breaker of chains lenket fast "barna" sine i de mørke katakombene, så fikk jeg en enorm klump i halsen. For meg var det tristere enn både Tywin og The Hound (?) sin død. Hva er galt med meg. Nåvel, alt i alt en fet episode.

Endret av Kaku
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff, 10 mnd til neste gang :(

Utrolig spent på hva som skjer videre i Kings Landing, nå som Tywin er død, og Tyrion er stukket av. Vil folk koble Jamie opp mot flykten? Cersey vil nok mistenke noe, men hun er jo skikkelig syk i hodet, og velger å overse det til fordel for mannen hun elsker. Sykt :O

Lenke til kommentar

Bolton er vel nordpå, så regner med at Littlefinger er en veldig teoretisk eier. Kanskje det var dit de skulle i slutten av episode 8 eller når det var?

Synes det så ut som Winterfell jeg.

Harrenhal var det hvertfall ikke. Winterfell er også logisk med at det er et naturlig maktsentrum for The North.

Ligger an til et stort slag mellom Stannis og Bolton tidlig i neste sesong.

Endret av Bagh
Lenke til kommentar

Stakkars Brienne. Leter land og strand etter barna. Finner den ene jenta som alle har trodd var død. Selve jackpoten. Blir banket halvt til dødes, men vinner såvidt mot The Hound. Podrick driter seg ut. På'n igjen.

Alt dette slitet med å finne Arya, bare for å miste henne igjen. Kjipt. :p

Lenke til kommentar

Men angående Shae, ble ganske overrasket når hun gikk rett på å angripe Tyrion. Kunne skjønt at hun hooket opp med Tywin fordi hun ikke hadde noe særlig valg, Tyrion dømt til døden og alt. Men det at hun angrep han så fort betyr vel at hun aldri elsket han. Hun må vel ha vært en spion for Tywin hele veien i så fall? Passer forsåvidt bra overens med at hun nektet å forlate King's Landing og alt. Vanskelig å tro..

Er neppe så komplisert som du tror. De elsket nok hverandre, men Tyrion er dømt til døden for drapet på kongen. Hva skjer med Shae om hun da blir sett sammen med Tyrion etter at han rømte? Valget er nok lett: Bli værende og holde seg i live, eller dra sammen med Tyrion og bli ettersøkt for å ha hjulpet ham i å rømme (eller til og med for drapet på Joffrey.) Da blir det nok henrettelse på henne også. Dermed handler det ikke om følelser lengre, men om å overleve.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Eg ser at dagbladet har ein artikkel merka med spoiler, og med undertittelen "bokfansen raser" på sine nettsider i dag.

Eg er villig til å sette penger på at dette nok er til dels grove spoilere frå bøkene.

Eg synest det er svært rart at nettavisene får lesere på slike artikkler og at dei ikkje har noken betenkeligheiter med å lage slike artikkler. Artikklane nærmast skrier ut at journalistane på nattevakta laster ulovlig ned TV-serier ulovlig, for deretter å røpe alt som er spennande i episoda før folk flest ein gong har fått stå opp. Ofte med overskrifter som avslører at nokon f.eks dør, og så eit bilde av rollepersonen som dør, berre for å være sikker at alle får TV-opplevelsen sin øydelagt.

Uansett, om nokon som også har lest bøkene klikker seg inn på artikkelen så hadde det vært greit med ei lita tilbakemelding på kva type spoiler det er snakk om.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...