Alt-Ctrl Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Bra avslutning! Mye nytt som skjer i neste sesong, det liker jeg. Tyrion, Varys og Arya drar til nytt kontinent. Stannis er klar til å ta makten, starter i nord og jobber seg nedover. Den største dragen er løs, jeg forventer å se mye mer dragegreier neste sesong. Sansa er blitt "ny" til neste sesong. Den mektigste personen er død, hva skjer i vakuumet? Føh fen, ti måneder til neste gang. Glad jeg har bestilt bøkene nå 1 Lenke til kommentar
Kaku Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Jeg ser at det meste er sagt om episoden, så da sier jeg bare dette: Jeg har aldri vært noen fan av Daenerys' historie. Ikke i det hele tatt. Men når selveste mother of dragons, breaker of chains lenket fast "barna" sine i de mørke katakombene, så fikk jeg en enorm klump i halsen. For meg var det tristere enn både Tywin og The Hound (?) sin død. Hva er galt med meg. Nåvel, alt i alt en fet episode. Endret 16. juni 2014 av Kaku 1 Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Enig med deg Kaku. Det var faktisk den tingen i episoden som var for meg mest emosjonelt. Angående forholdet til Shae og Tyrion. Serieskaperne har sagt i intervjuer at (tar det i spoilertags) begge elsket hverandre. Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Huff, 10 mnd til neste gang Utrolig spent på hva som skjer videre i Kings Landing, nå som Tywin er død, og Tyrion er stukket av. Vil folk koble Jamie opp mot flykten? Cersey vil nok mistenke noe, men hun er jo skikkelig syk i hodet, og velger å overse det til fordel for mannen hun elsker. Sykt :O Lenke til kommentar
Quote Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Jeg tviler på at Cersei vil mistenke Jaime med det første. Varys har reist han også, noe som garantert kommer til å bli lagt merke til. 1 Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Bolton er vel nordpå, så regner med at Littlefinger er en veldig teoretisk eier. Kanskje det var dit de skulle i slutten av episode 8 eller når det var? Synes det så ut som Winterfell jeg. Harrenhal var det hvertfall ikke. Winterfell er også logisk med at det er et naturlig maktsentrum for The North. Ligger an til et stort slag mellom Stannis og Bolton tidlig i neste sesong. Endret 16. juni 2014 av Bagh Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 ... Litt skuffet over The Hound, begynte jo å like han.. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Stakkars Brienne. Leter land og strand etter barna. Finner den ene jenta som alle har trodd var død. Selve jackpoten. Blir banket halvt til dødes, men vinner såvidt mot The Hound. Podrick driter seg ut. På'n igjen. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Stakkars Brienne. Leter land og strand etter barna. Finner den ene jenta som alle har trodd var død. Selve jackpoten. Blir banket halvt til dødes, men vinner såvidt mot The Hound. Podrick driter seg ut. På'n igjen. Alt dette slitet med å finne Arya, bare for å miste henne igjen. Kjipt. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Men angående Shae, ble ganske overrasket når hun gikk rett på å angripe Tyrion. Kunne skjønt at hun hooket opp med Tywin fordi hun ikke hadde noe særlig valg, Tyrion dømt til døden og alt. Men det at hun angrep han så fort betyr vel at hun aldri elsket han. Hun må vel ha vært en spion for Tywin hele veien i så fall? Passer forsåvidt bra overens med at hun nektet å forlate King's Landing og alt. Vanskelig å tro.. Er neppe så komplisert som du tror. De elsket nok hverandre, men Tyrion er dømt til døden for drapet på kongen. Hva skjer med Shae om hun da blir sett sammen med Tyrion etter at han rømte? Valget er nok lett: Bli værende og holde seg i live, eller dra sammen med Tyrion og bli ettersøkt for å ha hjulpet ham i å rømme (eller til og med for drapet på Joffrey.) Da blir det nok henrettelse på henne også. Dermed handler det ikke om følelser lengre, men om å overleve. Endret 17. juni 2014 av Schreiber Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Eg ser at dagbladet har ein artikkel merka med spoiler, og med undertittelen "bokfansen raser" på sine nettsider i dag. Eg er villig til å sette penger på at dette nok er til dels grove spoilere frå bøkene. Eg synest det er svært rart at nettavisene får lesere på slike artikkler og at dei ikkje har noken betenkeligheiter med å lage slike artikkler. Artikklane nærmast skrier ut at journalistane på nattevakta laster ulovlig ned TV-serier ulovlig, for deretter å røpe alt som er spennande i episoda før folk flest ein gong har fått stå opp. Ofte med overskrifter som avslører at nokon f.eks dør, og så eit bilde av rollepersonen som dør, berre for å være sikker at alle får TV-opplevelsen sin øydelagt. Uansett, om nokon som også har lest bøkene klikker seg inn på artikkelen så hadde det vært greit med ei lita tilbakemelding på kva type spoiler det er snakk om. 1 Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Det er en karakter som ikke ble vist i tv-serien, som mange av oss bokfans hadde håpet på at skulle være med. H*n er kanskje med i neste sesong. 1 Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Det at de ikke tok med epilogen fra bok 3 del to, er det de griner over. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Jeg spekulerer i at Stannis først og fremst er i nord fordi det er en slags forbindelse eventuelt motsetningsforhold mellom White Walkers og Lord of Light. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Lese boka så sitte å klage over at noe ikke ble med gå ut i hagen å film selv da om man trur man får til bedre. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Feilslått logikk, men javel, greit nok De lydene på de magiske flammekulene ble likevel litt mye for meg. *swoooiisj, swaaaoiiissjjo*. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Av og til kan det føles som om de forskjellige historiene ikke utspiller seg i samme univers. Likevel en grom episode. For noen dueller. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 For en latterlig dårlig filming og koregrafi på duellen mellom Brienne og the Hound, var jo tilnærmet smertefullt å se på. Tipper de brukte opp hele budsjettet på de elendige skjelettene. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Jeg likte den kampen. Det så kanskje litt stivt ut, men husk at begge var i rustning. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå