kaize Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg synes også at Ned er for naiv, men beundrer han samtidig for hans "honour". Håper bare ikke han blir drept ved første anledning av Lannisterne. Skjønner godt at Jon er skuffa over stillinga si, men som han kompisen sa, han kan bli commander en dag. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hjorten var flådd fra før, de måtte filme den scenen rundt 50 ganger Takk for info, hvor har du hørt dette? Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Inside the Episode på HBO Er sikkert en smule overdrivelse når han sier 50 ganger, men den måtte nok takes et par ganger tenker jeg... EDIT: Inside the Episode E07 EDIT 2: Nå ble jeg litt usikker på om de tok å flådde et nytt dyr for hver gang, men men, det så iallefall ganske bra ut! Endret 30. mai 2011 av jdmik Lenke til kommentar
Yeaman Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 De ulvene kommer jo til å bli mye større? Akkurat som den mamma ulven som lå dø? Håper Ned krever en kamp mot Joffrey, men så får ikke han lov siden han er for stor, så sloss Arya istedenfor! Jeg drømmer. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Åååå fy, nå tar det seg virkelig opp her! Herlig episode! Lenke til kommentar
decophly Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Det han sier i piloten oppsummerer mye av Neds prioriteringer; "the man who passes the sentence should swing the sword." Synes Littlefinger (Petyr Baelish) sa det best jeg: Ah, the Starks. Quick tempers, slow minds. Nå føler jeg kanskje Ned er den mest balanserte i Stark huset, da han aldri drar frem sverdet før noen andre gjør det. Han er så fast bestemt på å være slik det er forventet av en mann i hans posisjon, heder og ære er ekstremt viktig for han. Kanskje han er litt naiv, men dette er sannsynlig på grunn av hans forventninger til andre - deres ærlighet og etikk. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Jeg liker definitivt Tyrion og Petyr best. Tyrion var også en av favorittene mine i boka, men i TV-serien synes jeg Petyr kommer mye bedre frem. De er to langt over gjennomsnittet intelligente og kunnskapsrike personer som vet å sko seg og nyte livet. Petyrs merkelige hang-up på den gærne gamle røya Cateryn trekker litt ned, men Tyrion kan jeg ikke utsette noe på. Bortsett fra utseendet, selvfølgelig, men det er det som har gjort ham til den reflekterte personen han er. Ned er sympatisk og jeg kan forstå at man synes han er lett å like, men for meg blir han en litt traust og naiv moralist. Alle skruplene og samvittighetsproblemene hans gir meg fnatt. Endret 31. mai 2011 av Spartapus Lenke til kommentar
haarod Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Har Ned skrupler? Det er vel også Cateryn Baelish er forelsket i/elsker? Jeg så noen mente at de skulle ha en eller to sesonger per bok? Da må det bli mange sesonger til slutt hvis bok nr. 6 er på vei ut nå? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Riktig. Rettet det nå. Ned har hatt skrupler helt fra første episode; "the man who passes the sentence should swing the sword". Likeså i intrigene i King's Landing, der det absolutt ville vært i hans interesse å støtte Petyrs forslag. Det må bli mange sesonger hvis alle bøkene skal med, ja, og vi vet ennå ikke om Martin faktisk fullfører serien eller om han drar en Jordan. Endret 31. mai 2011 av Spartapus Lenke til kommentar
haarod Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Han begynner jo å bli gammel og ut i fra bilder kan jeg ikke se for meg at han er i sin livs form heller, dessverre.. Jeg har alltid tenkt på skrupler som noe negativt, men jeg innså nettopp at det som er negativt er å ikke ha noen skrupler Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Martin har allerede hatt en del helseproblemer. En voldsomt overvektig mann i 60-årene har ikke de beste prognosene. Skrupler har man aldri bruk for. Det man kan ha bruk for er å late som man har dem. Igjen, her scorer Tyrion og Petyr. Lenke til kommentar
MightyTor Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Lest alle bøkene til nå, og gleder meg til A Dance with Dragons 12 juli! Det skal bli knall! Serien som går på HBO er faktisk meget bra! Noen småskuff ble det jo, f.eks skuespillervalg, at det ikke var lilla linser på Daenerys og litt til. MEN, man kan ikke få i pose og sekk. Og det som er presentert er faktisk meget bra! For dere som ikke har lest bøkene, det er bare noe dere rett og slett må gjøre! Man kan faktisk få lest første boka på norsk nå, men den er desverre delt i 2, så man må vente litt på del 2. Den heter En sang om Is og Ild Bok 1 : I Vargens Tid. Personlig så synes jeg ikke helt om den tittelen. Kan ikke forstå hvorfor de kom på den egentlig. Engelsk er og forblir best Lenke til kommentar
haarod Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hvis jeg kan lese på det originale språket foretrekker jeg det. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Absolutt. Men den norske oversettelsen gjør bøkene tilgjengelige for et yngre publikum. Jeg tror mange som er i begynnelsen av tenårene kan like bøkene, men man er sjelden stødig nok i engelsk til å lese uten ordbok. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Want moar. Noen enkle skisser av Viserys & Tyrion. 1 Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Godt tegnet! Herlig Får du draftet en av Lord Snow? Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Godt tegnet! Herlig Får du draftet en av Lord Snow? Takk for det. Skal se om jeg får gjort en halvferdig til ikveld av Jon Snow. Kvaliteten på bildene er så som så, tar bilder med mobilkamera, så. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Kjøpte boka på appstore. Awesome Serien er bra, men boka er bare bedre. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg ble mildt sagt overrasket over at Sophie Turner aka Sansa Stark er 96-modell.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå