Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Jeg synes også at Ned er for naiv, men beundrer han samtidig for hans "honour". Håper bare ikke han blir drept ved første anledning av Lannisterne.

 

Skjønner godt at Jon er skuffa over stillinga si, men som han kompisen sa, han kan bli commander en dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det han sier i piloten oppsummerer mye av Neds prioriteringer;

"the man who passes the sentence should swing the sword."

 

Synes Littlefinger (Petyr Baelish) sa det best jeg:

 

Ah, the Starks. Quick tempers, slow minds.

 

Nå føler jeg kanskje Ned er den mest balanserte i Stark huset, da han aldri drar frem sverdet før noen andre gjør det. Han er så fast bestemt på å være slik det er forventet av en mann i hans posisjon, heder og ære er ekstremt viktig for han.

 

Kanskje han er litt naiv, men dette er sannsynlig på grunn av hans forventninger til andre - deres ærlighet og etikk.

Lenke til kommentar

Jeg liker definitivt Tyrion og Petyr best. Tyrion var også en av favorittene mine i boka, men i TV-serien synes jeg Petyr kommer mye bedre frem. De er to langt over gjennomsnittet intelligente og kunnskapsrike personer som vet å sko seg og nyte livet. Petyrs merkelige hang-up på den gærne gamle røya Cateryn trekker litt ned, men Tyrion kan jeg ikke utsette noe på. Bortsett fra utseendet, selvfølgelig, men det er det som har gjort ham til den reflekterte personen han er.

 

Ned er sympatisk og jeg kan forstå at man synes han er lett å like, men for meg blir han en litt traust og naiv moralist. Alle skruplene og samvittighetsproblemene hans gir meg fnatt.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Riktig. Rettet det nå.

 

Ned har hatt skrupler helt fra første episode; "the man who passes the sentence should swing the sword". Likeså i intrigene i King's Landing, der det absolutt ville vært i hans interesse

å støtte Petyrs forslag.

 

 

Det må bli mange sesonger hvis alle bøkene skal med, ja, og vi vet ennå ikke om Martin faktisk fullfører serien eller om han drar en Jordan.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Lest alle bøkene til nå, og gleder meg til A Dance with Dragons 12 juli! Det skal bli knall!

Serien som går på HBO er faktisk meget bra! Noen småskuff ble det jo, f.eks skuespillervalg, at det ikke var lilla linser på Daenerys og litt til. MEN, man kan ikke få i pose og sekk. Og det som er presentert er faktisk meget bra! :)

 

For dere som ikke har lest bøkene, det er bare noe dere rett og slett gjøre! :)

Man kan faktisk få lest første boka på norsk nå, men den er desverre delt i 2, så man må vente litt på del 2. Den heter En sang om Is og Ild Bok 1 : I Vargens Tid.

Personlig så synes jeg ikke helt om den tittelen. Kan ikke forstå hvorfor de kom på den egentlig.

Engelsk er og forblir best :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...