Gaarulf Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jammen.. Atte... altså.. jammen.. Wow! For en episode! Avsluttningen var fantastisk, jeg merker at jeg misliker ned mer og mer jo mer jeg ser på. Ikke fordi han er en dårlig figur eller noe, men han er litt for snill for sitt eget beste. Lannister (Lannistar, stair, whatever) kan virkelig spillet selv om de er klyse til de grader. Drogo herja som vanlig og jeg digger mer og mer han "bodyguarden" til Daenerys. Han virker egentlig litt som samme type person som han horehusmannen men uten å være helt jævlig. Tror det er noe mer med han, men vet ikke helt hva. Likte også han broren til kongen, tror han egentlig hadde funket fjell som en konge, men skjønner jo at han stakk av. Noen som har et svar på hvordan kongen egentlig ble drept? Eller, hva var svaret vi fikk igjen? Har en liten teori om at han Lannister femigutten hadde en ekstra finger med i spillet, men om det var masse vitner og sånt rundt det så aner jeg ikke. Øhm.. Er det noe mer? Jo, kongen hadde jo en bastard som jobbet som smed, regner nesten med at han kommer frem i de neste par episodene, eller, håper heter det kanskje. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Kan man være uenig? http://imgur.com/gallery/Npj6E 2 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Kongen ble drept av et vortesvin. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 http://www.youtube.com/watch?v=jP7yt4H34lg 3 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Omg, få det nååååååååååå. 2 Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Har som de fleste andre begynt å sett på Game Of Thrones nå. Kongeserie uten tvil. Alt fra miljø, skuespill og følelser. I tilegg har jo HBO greit mye sex i serien, er jo nesten umulig å se på med vinduer oppe. Dagens episode var (som) vanlig god og likte spesielt talen til Drogo, virkelig gåsehud av og dette setter stor fart på historien. Avslutter kanskje sesongne med at de kommer over havet og er klar til å invandere "The 7 Kingdoms". Men, en ting irriterte meg litt med dagens episode. Hvorfor skulle det være så lett å bare ødelegge testamentet til kongen. Er tross alt kongens ord, og dermed loven. Skulle tro det ville vekke litt større reaksjoner når testamentet ble ødelagt. Hele den greia med at Stark skrev den rettmessige arvingen, og ikek navnet på sønnen var jo ikke noe vits i når brevet ble ødelagt med en eneste gang uten at noen leste det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Min reaksjon etter siste episode: Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Min reaksjon er vel en blanding av og Lenke til kommentar
decophly Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hvor skal man begynne?! Må si at episodene bare blir bedre og bedre. Karakterene står ikke stille, og mange har allerede etter 7 episoder utviklet seg veldig mye. Dialogene er jo fantastiske - beste scene da faren til Jaime forklarte hvordan ære og familie er det viktige mens han kutter opp en hjort (naturlig symbolikk til hva som skjer senere i episoden mtp. Baratheon og Lannister). Satt også med gåsehud da Drogo hadde sitt lille utbrydd, selv om det kanskje var litt cheesy. Forventet egentlig at han skulle drepe marked-fyren med en gang, da det hadde vært mer Dothraki-stil, men litt tortur skader ingen. Det var en ting jeg ikke forstod - på markedet fikk Jorah sin frifinnelse(?) - hvorfor? Var han ansvarlig for drapforsøket på Daenerys, og skulle få reise tilbake som belønning? Forklaringer hadde vært OK. Har ikke tid til å se episoden om igjen, da jeg har eksamen i morgen. Blir spennende å se utviklingen i forhold til John og onkelen. Vi vet ikke om det er onkelens hånd??? Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Han kan ikke bare-bare drepe/torturere han for det er ikke lov å søle blod i Vaes Dothrak. Endret 30. mai 2011 av ☭ FTW ☭ Lenke til kommentar
Licht Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 decophly: I Small Council-møtet (episode 5?) der Robert besluttet å sende snikmordere etter Dany avslørte Varys også at Jorah jevnlig fôret ham med informasjon om hva Viserys og Dany foretok seg, og hans rolle som informant var det som sikret ham benådningen. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Rå episode, satt å måpte store deler av episoden egentlig, dette overgår jo alt og blir bare bedre og bedre så langt. Hadde aldri sett for meg at King Robert skulle dø så fort, litt synd egentlig og er spent på hvordan neste episode blir med tanke på hvordan denne episoden slutta. Også blir det jo spennende med Drogo og gjengen hans som endelig skal prøve seg på the seven kingdoms. Uansett, ser @decophly lurer på det samme som jeg lurer på, og det er med Jorah på markedet, hvor han fikk muligheten til å dra tilbake, noen som kan utdype det litt? Forstod det relativt likt som @decophly sier det, at han hadde noe med drapet, som ikke ble noe av enn så lenge, på Daenerys, er dette riktig? Også ombestemte han seg kanskje? Edit: Zealuu kom med svaret ja, gått meg hus forbi akkurat det der. Endret 30. mai 2011 av Nitrius Lenke til kommentar
decophly Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 decophly: I Small Council-møtet (episode 5?) der Robert besluttet å sende snikmordere etter Dany avslørte Varys også at Jorah jevnlig fôret ham med informasjon om hva Viserys og Dany foretok seg, og hans rolle som informant var det som sikret ham benådningen. Ah, må ha glemt det eller ikke fått med meg hvem det faktisk var snakk om. Takker for svar. Da betyr det at han fikk benådning pga informasjonen, men ikke nødvendigvis at Dany måtte bøte med livet for å få den. Kanskje derfor han var så pass rask i reaksjonen, og det ikke ble fokusert på hans "valg" om å redde hjelpe henne. Går ut i fra broderen til den nå avdøde kongen kommer til å spille en større rolle i Neds kamp mot Lannister-huset nå(har dog ikke lest boka). Men dette med denne bastarden som Ned fant tidligere - på hvilken måte kan han ha påvirkning på tronen nå? Ingen? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Men dette med denne bastarden som Ned fant tidligere - på hvilken måte kan han ha påvirkning på tronen nå? Ingen? Bastarden er den riktige arvingen til tronen, da han er av kongens blod, noe ingen av barna til Cersei Lannister er. De er jo alle Jaime Lannister sine unger. Er ikke bastard ungen gammel nok enda derimot, så er det en av brødrene til kongen som skulle overtatt når han døde. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Men dette med denne bastarden som Ned fant tidligere - på hvilken måte kan han ha påvirkning på tronen nå? Ingen? Bastarden er den riktige arvingen til tronen, da han er av kongens blod, noe ingen av barna til Cersei Lannister er. De er jo alle Jaime Lannister sine unger. Er ikke bastard ungen gammel nok enda derimot, så er det en av brødrene til kongen som skulle overtatt når han døde. Men det betyr jo at kongen også viste at det ikke var hans barn! Lenke til kommentar
Licht Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Per europeisk middelaldertradisjon (som er det GRRM forholdt seg til, og følgelig serien også forholder seg til), så er uekte barn (blod eller ikke) langt, langt nede i arverekken, hvis de i det hele tatt vedkjennes. Ned forklarte jo sågar hvem som var den riktige tronarvingen i dagens episode. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Men dette med denne bastarden som Ned fant tidligere - på hvilken måte kan han ha påvirkning på tronen nå? Ingen? Bastarden er den riktige arvingen til tronen, da han er av kongens blod, noe ingen av barna til Cersei Lannister er. De er jo alle Jaime Lannister sine unger. Er ikke bastard ungen gammel nok enda derimot, så er det en av brødrene til kongen som skulle overtatt når han døde. Men det betyr jo at kongen også viste at det ikke var hans barn! Nope, kongen var utvitende. Eller han viste at han hadde bastarder rundt forbi, men han trodde barna han hadde med dronningen også var sine, Var m.a.o disse barna han så på som sine "ekte" barn. Det er jo derfor Ned ba dronningen å barna forsvinne før kongen fant ut av det, for når det skjedde kom han antagligvis til å henrette de hele gjengen. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Nope, kongen var utvitende. Eller han viste at han hadde bastarder rundt forbi, men han trodde barna han hadde med dronningen også var sine, Var m.a.o disse barna han så på som sine "ekte" barn. Det er jo derfor Ned ba dronningen å barna forsvinne før kongen fant ut av det, for når det skjedde kom han antagligvis til å henrette de hele gjengen. Synd han ikke fikk gjort det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Uhf ja. Det var så utrolig frustrerende. Ned er min favoritt i serien, så det er bare synd at han gang på gang viser seg å være så alt for naiv og tillitsfull til folks ære. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Fy satan så bra manus denne serien har. Milde maker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå