Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Var forøvrig fysisk og emosjonellt uvel ei god stund etter episoden var over.

Samme her. Jeg har ikke lyst til å røre episoden igjen. Denne hendelsen slår virkelig Ned's henrettelse og selv The Red Wedding.

Er det noen her som er så kreative at de klarer å finne på en avslutning på den kampen som alle vil kalle uforutsigbar? :p

Hodor kommer ridende på en drage og redder The Mountain.

Endret av Quote
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var forøvrig fysisk og emosjonellt uvel ei god stund etter episoden var over.

Samme her. Jeg har ikke lyst til å røre episoden igjen. Denne hendelsen slår virkelig Ned's henrettelse og selv The Red Wedding.
Hadde Tyrion blitt halshugget før episoden ble avsluttet hadde jeg vært enig. Enn så lenge er det fortsatt uvisst om han vil overleve. En karakter som vi knapt har blitt kjent med ila en sesong døde, det virkelige dramatiske var jo måten han ble drept på. Jeg var absolutt sjokkert, men ikke like deppa som etter de to hendelsene du nevner. Endret av knipsolini
Lenke til kommentar

Hadde Tyrion blitt halshugget før episoden ble avsluttet hadde jeg vært enig. Enn så lenge er det fortsatt uvisst om han vil overleve. En karakter som vi knapt har blitt kjent med ila en sesong døde, det virkelige dramatiske var jo måten han ble drept på. Jeg var absolutt sjokkert, men ikke like deppa som etter de to nevner.

Måten Oberyn ble drept på med fingrene i øyna er veldig lite hyggelig å se rent visuelt.

Samtidig er det noe med hvor karakteren står i sin utvikling. Vi har kanskje ikke blitt superkjent med Oberyn, men nok til at vi så mye potensiale for dramatikk rundt Oberyns karakter. Ned Stark derimot hadde utspilt sin rolle og det var opplagt hva man kunne skape ved å ta livet av ham.

Lenke til kommentar

Det er en "kjedelig" løsning hvis kampen blir uavgjort og Tyrion slipper dermed løs på grunn av dette.

Sånn jeg ser det ville Tyrion aldri ha blitt sluppet løs uansett. For det første blir det for dumt å først kaste han i fengsel for å ha drept Joffery, og så bare slippe han ut med et lite: "Ops, beklager det der." Spesielt etter rettssaken og "den" talen til Tyrion tror jeg ting har endret seg svært for både ham og familien hans. Han vet han ikke kan stole på noen lengre, og selv den nærmeste familien (inkludert Shae, selv om hun ikke er "familie" lengre) både kan og vil dolke ham i ryggen ved første og beste anledning. Hvordan skal de behandle ham om han blir sluppet ut? Ting vil ikke gå tilbake til det normale. Jeg tror derfor de vil bruke enhver unnskyldning de kan finne (eller dikte opp) for å i det minste holde ham i fengsel eller henrette ham.

Og hva med Tyrion selv? Teknisk sett er han fortsatt gift med Sansa, og hun har ennå ikke sviktet ham. Ennå. Jeg vil tro at om han klarer å stikke av vil han dra dit og vende ryggen til familien. Blir ikke akkurat overrasket om Sansa og/eller Arya vil prøve å ta tilbake Winterfell, så Lannisters kan fort komme i veien. Om/når det skjer vil nok Tyrion være på Sansa sin side, og kanskje gå så langt at han får noen til å drepe noen av familien hans. Cersei burde ikke føle seg for trygg, og selv Tywin bør sove med et øye åpent. Ikke glem det Tyrion har sagt fra dag 1: "A Lannister always pays his debts." Det kan være bokstavelig talt at han betaler pengene han skylder, men det kan også bety at hvis han skylder noen en tjeneste vil han gjøre det han kan for å betale tilbake tjenesten. Det kan også bety at om noen prøver å få ham drept vil han med glede betale tilbake "tjenesten" og få dem drept.

Hvis han da ikke dør i neste episode. Håper ikke det. Han er favoritten min så langt. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Fy faen for en drøy avslutning. Det tok laang tid før jeg skjønte at Oberyn kom til å tape, det gikk vel ikke opp for meg før de zoomet ut og vi så det ødelagte hodet.

For en jævlig måte å avslutte den karakteren med størst potensiale. Han LEKTE jo med The fuckings Mountain!!

Bra episode all over egentlig. Reek er virkelig fortapt. Daenerys sender Jorah ut på tur, og jeg stoler ikke på Barristan. Tipper Jorah kommer tilbake og redder Daenerys, det hadde vært episk (Still a better lovestory than Twilight).

Sansas forvandling og Robin som skal ut av The Erye for første gang ... noen gang? Og Arya da som knekker sammen når hun hører at Lysa er dau.

Edit:
Nå er dette GOT da, men jeg er like naiv som alltid og tror ikke Tyrion dør. Tipper Jaime redder han på et eller annet vis, eventuelt Tyrells.

Forventer å se et angrep på Castle Black i løpet av de to siste episodene nå også blir det spennende når Sansa møter Arya igjen. Med mindre The Mountain snur og gir faen da siden Lysa daua.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Dette var vel den beste episoden så langt i sesongen. Nesten hver eneste scene drev historien fremover, og vi fikk oppdateringer på nesten alle fronter uten at det føltes som hastverksarbeid. Med boken som ballast knyttet jeg meg aldri særlig til Oberyn-karakteren, og er nesten litt overrasket over nivået på reaksjonene.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Til sammenligning har vi Danys og Arya. Danys kastet ut han fyren, men jeg fikk ikke følelsen av at det betyr så mye. Venner har hun mer enn nok av fra før (selv en og annen sengekamerat), og han kan dra hjem til familien sin.

Jeg veit nå ikke det. Lagt merke til at den godeste dragejenta vår har blitt mer og mer brutal? Og at han var den eneste som klarte å få hu til å roe ned slaktingen av folk?

Når han nå blir forvist så er det ingen som kan holde henne forankret til jorda. Ser for meg at hu kan utvikle seg til en fantastisk god bad guy.

Forfatteren får oss til å følge henne og gir oss medfølelse til denne underdogen. Men veit vi egentlig noe om hennes tanker og planer? Hu kan være like besatt av hevn som hennes bror. Hvis han nå gjør henne om til en brutal diktatordronning hadde det vært den perfekte twist. Vi har sett hvordan hu har utvikla seg helt fra første sesongen. Hu har blitt mer og mer beregnende og mindre og mindre naiv. Hu kommer til å fortsette å spille på at hun er frigjøreren av slaver og dragemor. Hu kommer sikkert til å se seg selv som rettferdig, men litt etter litt er jeg overbevist om at dette er en mad queen in making.

(Jeg har for ordens skyld ikke lest bøkene, så dette er bare spekulasjoner)

Litt av det samme har skjedd med Sansa. Hu har lært spillet på en annen, men like brutal, måte. Jeg tror hu og Littlefinger kan være et kommende "stjernepar" å se oppfor.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Tyrion har blitt fanget og sluppet unna for mange ganger, noe drastisk annerledes kommer til å skje.

Forøvrig så begynner jeg å bli litt lei mønsteret i serien. Det har blitt for repetivt over tid.

Lenke til kommentar

Når Tyrion fikk den lange monologen sin mens han ventet nede med Jamie visste jeg at han kom til å dø. Halvveis ut i kampen visste jeg at The Mountain kom til å dø.

Det jeg veit nå er at jeg overhodet ikke veit noen ting.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg elsker brutaliteten i denne serien. Måtte se hodeknusingen igjen rett etterpå. Håhååå! Litt overasket over endingen som skjedde, men jo mer overaskelse jo bedre.

Lenke til kommentar

Man hvorfor knuste han fyren biller?

De kan ikke vie så mye tid på den samtalen, uten å gi oss svar

Han hadde vel et medfødt maktbehov som ble igjen selv etter at de finere hjernefunksjonene var dunket ut av ham.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Man hvorfor knuste han fyren biller?

De kan ikke vie så mye tid på den samtalen, uten å gi oss svar

Det trenger ikke være noe svar. Han knuste biller, og så ble hodet ble knust. Kansje det er det som er sammenhengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...