knipsolini Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 @Teipball Han sa "Right before King Joffrey gets poisoned, everyone flap their wieners all around his face". Så det var jo godt kamuflert i ren gjøneri. 1 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Slaget om hvem som blir konge kommer til syvende og sist å spille liten rolle når de gærne blåøyde monstrene fra nord kravler over muren. Da er det best å passe seg og bunkre opp med dragetenner og klør.. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Vet det ikke skal være snakk om bøker her men hvor mange bøker er det meningen det skal bli til slutt? Og hvor mange er kommet? Hvis serien tar igjen bøkene kan jo ting bli litt stress? Jeg regner med det blir like mange sesonger tv som det blir bøker? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Vet det ikke skal være snakk om bøker her men hvor mange bøker er det meningen det skal bli til slutt? Og hvor mange er kommet? Hvis serien tar igjen bøkene kan jo ting bli litt stress? Jeg regner med det blir like mange sesonger tv som det blir bøker? Uproblematisk, skaperene vet de store linjene i historiene til de ulike karakterene og kan da bare skape sin egen vei til samme endestasjon (som de i stor grad har gjort til nå). De fleste bokleserene er forberedt på at serien tar igjen bøkene siden GRRM skriver så utrolig seint. Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Det er planlagt 2 bøker til. (7 bøker totalt) Det blir nok flere TV-serie-sesonger enn bøker. Bok 3 ble delt i 2 sesonger (sånn ca i hvert fall.) Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 @Teipball Han sa "Right before King Joffrey gets poisoned, everyone flap their wieners all around his face". Så det var jo godt kamuflert i ren gjøneri. De episodene kommer jeg aldri til å se igjen. Alt som blir sagt hadde jeg vært ekstrem mistenksom over. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Det er vel planlagt syv sesonger ifølge både Lombardo og serieskaperne. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Mye av dialogen i serien er løftet direkte fra bøkene. Det blir jo ikke mulig om serien skal brøyte løypa si selv. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Det er spennende å se at løkken holder på å stramme seg rundt Lannisters nå. De har Oberyn mot dem nå, og jeg regner med at Tyrion og muligens Jaime vender seg mot familien også. Stannis har nå støtten til The Iron Bank, og er snart klar for et nytt forsøk på å kapre tronen. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Det er bra han skriver seint. Det betyr at kvaliteten er der og storyen er igjennomtenkt. Heller kvalitet enn kvantitet. Nok av dem som skal melke kua og så ender bøkene/tv-serien opp som møl. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Det er ikke så enkelt. Det gikk langt kortere tid mellom de første bøkene. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Han har jo ett langt større forventningspress på seg, og mye public intervjuer og shit å gjøre i forbindelse med Tv-serien nå. 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 For ikke å snakke om at de siste bøkene er langt mer kompliserte enn de første. Men nok bokprat? Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Fyrer opp for igjensyn med s 2 da! Det irriterer meg litt at Tyrion var så mye blondere i første sesong. Lenke til kommentar
Continum Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 https://www.youtube.com/watch?v=FXjFUpaIfSs 4 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Tror jeg skal begynne og se alt på nytt også. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Det irriterer meg litt at Tyrion var så mye blondere i første sesong. Det er fordi det har vært sommer og the winter is coming..... Lenke til kommentar
Debutanten Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Det virker som du har som utgangspunkt at GoT fungerer som andre serier, men forfatteren prøver jo bevisst å unngå vanlige klisjeer. Det er ikke sikkert det blir noen "happy ending" i det hele tatt. Derav en teori. Jeg er meget klar over at Martin holder seg unna typiske historiefortelling-klisjéer, men å ende historien på tragedie vil ta bort gleden av å ha vitnet våre helter reise seg ifra den ugagn de har blitt utsatt for. Det finnes en grense mellom klisjé og dårlig historiefortelling. Men jeg skal forøvrig nevne at en trist avslutning på serien faktisk ville appellert til meg da jeg har en tendens til å la meg forføre av mørke hendelser. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Jeg venter til sesongen er over med å se på nytt. Dessuten vil jeg lese bøkene først. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 https://www.youtube.com/watch?v=FXjFUpaIfSs Kanskje noe av det mest ræva jeg har sett på youtube denne uka. Så halve s 2 i dag! Nå må vi få tilbake Gendry igjen snart! Tross alt er han ganske badass! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå