Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet det ikke skal være snakk om bøker her men hvor mange bøker er det meningen det skal bli til slutt? Og hvor mange er kommet? Hvis serien tar igjen bøkene kan jo ting bli litt stress? Jeg regner med det blir like mange sesonger tv som det blir bøker?

Uproblematisk, skaperene vet de store linjene i historiene til de ulike karakterene og kan da bare skape sin egen vei til samme endestasjon (som de i stor grad har gjort til nå). De fleste bokleserene er forberedt på at serien tar igjen bøkene siden GRRM skriver så utrolig seint.

Lenke til kommentar

@Teipball

Han sa "Right before King Joffrey gets poisoned, everyone flap their wieners all around his face". Så det var jo godt kamuflert i ren gjøneri. :p

De episodene kommer jeg aldri til å se igjen. Alt som blir sagt hadde jeg vært ekstrem mistenksom over.

Lenke til kommentar

Det er spennende å se at løkken holder på å stramme seg rundt Lannisters nå. De har Oberyn mot dem nå, og jeg regner med at Tyrion og muligens Jaime vender seg mot familien også. Stannis har nå støtten til The Iron Bank, og er snart klar for et nytt forsøk på å kapre tronen.

Lenke til kommentar

Det virker som du har som utgangspunkt at GoT fungerer som andre serier, men forfatteren prøver jo bevisst å unngå vanlige klisjeer. Det er ikke sikkert det blir noen "happy ending" i det hele tatt.

Derav en teori.

Jeg er meget klar over at Martin holder seg unna typiske historiefortelling-klisjéer, men å ende historien på tragedie vil ta bort gleden av å ha vitnet våre helter reise seg ifra den ugagn de har blitt utsatt for. Det finnes en grense mellom klisjé og dårlig historiefortelling. Men jeg skal forøvrig nevne at en trist avslutning på serien faktisk ville appellert til meg da jeg har en tendens til å la meg forføre av mørke hendelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...