Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke huske at det var noen scener i boka (så langt som serien har kommet) hvor Dany tålte varme bedre enn vanlige folk. Eller husker jeg feil?

Det vet ikke jeg, siden jeg baserer meg på det serien velger å vise :) . Men i serien så tar hun i det egget som er varmt uten å få det minste merket, mens hun slavinnen tar i det samme egget og får sånne brente merker i huden etter teksturen til egget.

Betyr det at Daenerys og Viserys ikke var ekte søsken (kanskje noe jeg har mista), eller at han bare var "uheldig" og ikke fikk drageblod?

 

Om boka nevner noe lignende senere, så svarer dere ganske enkelt vet ikke ;) .

 

Hvor mange episoder ser det ut til at denne sesongen får? Må vel se alle på nytt etter eksamenstiden er ferdig, og kan jo utsette det et par uker om det ikke er igjen altfor mange episoder.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Ken en regne med at om en hadde helt det gullet på Daenerys hadde hun overlevd, med tanke på at hendene hennes ikke tok skade når hun tok på egget? Eller var kommentaren til Viseris relatert til ære (eller fravær av ære)?

Kan ikke huske at det var noen scener i boka (så langt som serien har kommet) hvor Dany tålte varme bedre enn vanlige folk. Eller husker jeg feil?

 

Du husker feil.

 

 

Les slutten av bok 1 igjen

 

Legg merke til at jeg sa: "så langt som serien har kommet".

Siden slutten av boka er lenger enn TV-serien har kommet, så gjelder ikke det.

 

Lenke til kommentar

Jeg tror det blir nevnt i boka at hun tar et bad som tjenerinnene mener er altfor varmt, men jeg tror det var senere enn i serien (hvor dette skjer i første episode).

Ja, det kan hende det stemmer. Men det var litt mer subjektivt (siden noen liker varmere badevann enn andre) enn svimerker på hendene (som i TV-serien), så synes ikke det var like tydelig i boka (på samme tidspunkt som i serien) at hun hadde en overnaturlig toleranse for varme. I TV-serien er det liksom ingen tvil.

Lenke til kommentar

I bøkene så blir historien fortalt gjennom såkalt POV, hvor man altså er inne i hodet på utvalgte personer i serien. I bok 1, A Game of Thrones, er det hovedsaklig* Ned, Dany, Jon og Tyrion (det skifter fra kaptittel til kapittel). Sånn sett blir de det nærmeste man kommer hovedpersoner, fordi alt som skjer oppleves og tolkes gjennom dem. Det er klart at denne effekten faller litt bort på TV fordi vi opplever situasjonene som en nøytral tredjepart, ikke gjennom de, men jeg tror fortsatt man merker litt til det fordi i de fleste scenene vil en av disse være involvert.

 

*Andre personer har også ett og annet kapittel, sånn som alle Stark-barna.

Lenke til kommentar

Jeg vil si det så enkelt som at nei, det er ingen hovedperson. A Song of Ice and Fire er mer som et stort slektsdrama med mange parallelle fortellinger som krysser hverandre på visse punkter. Å ha en enkelt hovedperson ville redusert kompleksiteten og gitt eksposisjonen svakere driv fremover.

Lenke til kommentar

Kan vi ikkje droppe absolutt alt snakk om bøkene i denne tråden? Greit at folk ikkje spoilar lengre (sjølv om det stadig kjem sterke hint om ting), men det er jo meir snakk om bøkene enn TV-serien fortsatt. Er det ikkje meininga at alt snakk om bøker, dvs. korleis personane er i forhold, kva som manglar osv skal bli tatt i den andre tråden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke forløpig, tror det med episode 7 bare var en liten gimmick for å prøve å få flere forbrukere til HBO Go. Å tviler på at de gjør det igjen egentlig med Games of Thrones.

 

(Personelig hadde jeg betalt en liten slump penger selv uten pre-air av episode 7, bare en idiot ser forbi de fleste HBO-produksjoner.)

Lenke til kommentar

Kanskje, gitt at du kjøper en bolig i USA, kobler opp en PC mot mottakerboxa og streamer til Norge. Burde funke :)

 

Edit: Når jeg tenker meg om så er det sikkert ikke noe problem gitt at de sender signaler via satelitt.

Endret av Tå 2.0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...