Teipball Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Tipper Oberyn vinner, han har fått så mye build up denne sesongen, og tviler på at både Oberyn og Tyrion ryker med. Blir litt vel mye. Men man vet jo aldri, Red Wedding osv. Han nye The Mountain var helt fryktelig, klarte virkelig ikke å levere rollen. Oppvokst bamse med skjegg. I tillegg var det alt for tydelig kameraarbeid for å få han til å virke større enn det han er. (Jeg vet at skuespilleren er ganske høy) The Mountain sliter med at han har blitt bytta ut så ofte synes jeg. Blir ikke like godt kjent med han som andre karakterer. Helt enig at Oberyn fått mye build up, men samtidig så tror jeg The Mountain skulle hatt like mye build up i løpet av disse 4 sesongene, men pga skuespillerbyttene så har vi ikke fått helt den effekten.Det får meg til å lure på om han kan vinne. Hvordan er egentlig reglene i trail by combat. Må den ene personen dø, eller holder det at han gir seg? Lenke til kommentar
per17 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 The Mountain har ikke vært kul siden sesong 1. Synd de ikke kan bruke samme fyren, han så jo faktisk skikkelig badass ut. ja, de hadde den perfekte skuespilleren til rollen, eneste i verden... gjør bare at jeg håper mer at oberyn vinner Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) Tipper Oberyn vinner, han har fått så mye build up denne sesongen, og tviler på at både Oberyn og Tyrion ryker med. Blir litt vel mye. Men man vet jo aldri, Red Wedding osv. Han nye The Mountain var helt fryktelig, klarte virkelig ikke å levere rollen. Oppvokst bamse med skjegg. I tillegg var det alt for tydelig kameraarbeid for å få han til å virke større enn det han er. (Jeg vet at skuespilleren er ganske høy) The Mountain sliter med at han har blitt bytta ut så ofte synes jeg. Blir ikke like godt kjent med han som andre karakterer. Helt enig at Oberyn fått mye build up, men samtidig så tror jeg The Mountain skulle hatt like mye build up i løpet av disse 4 sesongene, men pga skuespillerbyttene så har vi ikke fått helt den effekten.Det får meg til å lure på om han kan vinne. Hvordan er egentlig reglene i trail by combat. Må den ene personen dø, eller holder det at han gir seg? Ble nysgjerrig selv. Bare reglene om trial by combat. A trial by combat: May be requested at any point before or during a trial. May be advised against, but even sovereign lords and members of the royal family rarely consider denying such a request outright.[1] May be converted into a trial of seven if the accuser (or, presumably, the accused) so demands. Available evidence suggests that this request, too, cannot be denied without severe political consequences. In any case, trials of seven are exceedingly rare, happening perhaps less often than once in a century.[1] May be fought by the parties themselves, but it is not unusual for either or both parties to choose champions to fight in their stead.[2] Ends when either party yields or is killed; or when the accuser takes back his accusation; or (presumably) when the accused declares himself guilty. For øvrig er sitatfunksjonen fucked, er jo klin umulig å slette det som ikke er nødvendig uten å knote til hele sitatet. Endret 19. mai 2014 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) Er det fra GOT-wikien? For jeg nekter å tro at det der ikke er bok-info. Trial of the sevens er ikke engang i bøkene, men i en av novellene GRRM har skrevet utenfor historien. Endret 19. mai 2014 av Shruggie Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Er det fra GOT-wikien? For jeg nekter å tro at det der ikke er bok-info. Trial of the sevens er ikke engang i bøkene, men i en av novellene GRRM har skrevet utenfor historien. Usikker på hvor det er fra, men lagt i spoiler nå. Tviler dog på at man spoiler noe fra serien ved å lese det der. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Vil ikke akkurat kalle det en spoiler, nei. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Det er ikke bare spoilere som er ulovlige i tråden... Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Vil ikke engang kalle det bokprat. 1 Lenke til kommentar
Lucky_Luciano Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) Reglene er vel fra slik det ble praktisert før, i virkeligheten. eller ? Endret 19. mai 2014 av Woody_97 Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Er det fra GOT-wikien? For jeg nekter å tro at det der ikke er bok-info. Trial of the sevens er ikke engang i bøkene, men i en av novellene GRRM har skrevet utenfor historien. Kan være fra de "folk and lore" greiene eller andre ting som HBO har gitt ut. 99% sikker på at GOT-wikien baserer seg på den også. Står at man kan gi seg ja. Da KAN det jo hende at både The Mountain og Oberyn overlever. Hvem er det egentlig som står som accuser i denne saken? Tywin, Tommen eller Cersei? Kongeriket? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Han nye The Mountain var helt fryktelig, klarte virkelig ikke å levere rollen. Oppvokst bamse med skjegg. I tillegg var det alt for tydelig kameraarbeid for å få han til å virke større enn det han er. (Jeg vet at skuespilleren er ganske høy) Enig med deg. Det største problemet for meg er "bare" alderen hans. Han både er og ser alt for ung ut til den rollen (han skal jo være storebroren til Sandor). De kunne hvertfall sminket han eldre. Den første Mountain var perfekt og det er utrolig trist at han ikke fortsatte i rollen. De gjorde 100% rett i å caste han som The Mountain. Men nå er det nå sånn at det ikke er noe nytte i å gråte over sølt melk, så jeg får vel bare klappe meg selv på skulderen og si til meg selv at det kunne vært verre. De kunne beholdt han fra sesong 2. BTW: 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Det får bli opp til moderatorene å ta seg av. Uansett, jeg har tenkt litt på første sesongen i dag. (Hatt en biltur på 5 timer, så jeg har hatt god tid til refleksjon.) Hva tror folk om ulvevalpenes rolle i Stark-barnas skjebne? Sansa mistet sin tidlig, men står i dag ikke stort dårligere stilt enn f.eks. Arya. Arya måtte jage sin bort, men hvis valpene virkelig var "guddommelige" eller lignende, burde den ikke ha funnet henne nå som har vært i samme område lenge? Og hvorfor er akkurat Jon sin albino? Og lager ingen lyder i tillegg... Betyr det noe? Det er vel bare Jon og Ghost og Bran og Summer som fremdeles er paret opp, og det er vel kanskje de to som i dag faktisk er minst trygge på fremtiden, hvilket også rimer dårlig med ideen om valpene som beskyttere... Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Arya sin tipper jeg lever, idiotisk å drepe av en slik "karakter" off screen. Snow tror jeg er hvit bare for symbolikken ved at han og Jon begge skiller seg ut. Tror også Rickon og Shaggy Dog(?) er paret opp fortsatt. Men gudene vet hvor Rickon er for øyeblikket, både han og Ygritte/Tormund har jo forsvunnet helt fra serien. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Faen, glemte Rickon. Ikke at jeg er den eneste... Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 (endret) Rains of Castamere betyr ikke "at noen skal dø" Det er Lannister familien sin sang. (Og kanskje særlig Tywin sin fremfor noen) og den spilles "hver" gang Lannisters vinner en av sine små eller store seire. Å spille den når Littlefinger dytter Lysa ned gjennom månedøra ville vært jevngodt med å si rett ut at det er Tywin som har bedt Littlefinger om å gjøre det dyttet. (Men kanskje er det vel det også? I GOT kan man jo aldri vite ) Endret 19. mai 2014 av Achylles Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Faen, glemte Rickon. Ikke at jeg er den eneste... Hah, han var helt borte for meg også faktisk. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Huff, megaskuffet over at vi ikke fikk se Daenerys i aksjon. Ellers en god episode. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Aaah så de har byttet skuespilleren? Jeg så nylig s 1 igjen og reagerte på at jeg ikke kjente igjen The Mountain.. Det samme har de vel gjort med kisen Dany pulte med? Irriterende.. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Huff, megaskuffet over at vi ikke fikk se Daenerys i aksjon. Ellers en god episode. Hun har vel uttalt i intervjuer at hun ikke vil gjøre flere naken og sexscener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå