Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Så det er slik White Walkers blir til...

 

Locke med Jon blir spennende. En av dem kommer til å dø, det er jeg sikker på. Påskemysteriet er avslørt, selv om jeg lurer på om det er noen innvolverte til.

 

Noen som følte at Dany sin frigjøring gikk litt fort og litt for enkelt? Det gir henne i alle fall noe nytt å gjøre resten av sesongen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Anbefaler alle som tar turen innom å prøve de 4d brillene og be om å bli ekstra "skremt". Faen så fett!

 

For de som tenker å dra dit og som har fri så prøv å komme tidig. Jeg var der 9.20 i dag og slapp inn 10.20. Når jeg gikk ut hadde køen rundet kvartalet alt.

Var det forskjel på turene? Men ja, det var veldig fett. Kunne tenkt meg en mye lengre, og bedre opplevelse sånn grafikkmessig igjennom western, men det kommer sikkert en gang i fremtiden. Disse bilene er jo ikke helt ferdig enda, så mye kan skje enda :)

 

 

På den jeg fikk så når jeg gikk mot stupet som kom han duden å dytta meg slik at jeg skulle falle, og så kom det illkuler mot meg, før jeg datt ned The Wall. Var en syk opplevelse i alle fall. Drit fett :D

Lenke til kommentar

 

Strengt tatt var det til og med spoilere fra sesong 4 der. Jeg fikk med meg litt om hva som skal skje fremover i de neste 7 episodene med en av hovedkarakterene. Hadde jeg stått der lenger er det fullt mulig jeg ville fått med meg enda flere avsløringer. Om det er noen fler som skal dit nå så var det den filmen som vises for dem som står i køen til 4D opplegget som gikk litt vel langt i å prate om hendelser fremover så vær obs folkens.

 

Edit: 4D opplegget var rått, selv om selve bildekvaliteten ødela litt av ekthetsopplevelsen for min del. fikk følelsen av å ha fasettøyne. Men for all del: Det var absolutt verdt de 1,5 timene i køen. :)

1,5t i kø for å komme inn, eller 1,5t i kø for å prøve brillene?

 

 

Jeg tok ikke tida på køen foran brillene. Det var nok heller en halvtime for å teste dem tror jeg. 1,5 timers kø var på utsiden av lokalet.

Lenke til kommentar

 

På den jeg fikk så når jeg gikk mot stupet som kom han duden å dytta meg slik at jeg skulle falle, og så kom det illkuler mot meg, før jeg datt ned The Wall. Var en syk opplevelse i alle fall. Drit fett :D

 

 

Ildkulene tror jeg alle fikk (hvis de bare så i den riktige retningen når kulene kom). Men om noen hadde dytta meg akkurat i rette/feil øyeblikk kan det nok være jeg hadde fått en anelse noia ja :ohmy:

Lenke til kommentar

Så det er slik White Walkers blir til...

 

Locke med Jon blir spennende. En av dem kommer til å dø, det er jeg sikker på. Påskemysteriet er avslørt, selv om jeg lurer på om det er noen innvolverte til.

 

Noen som følte at Dany sin frigjøring gikk litt fort og litt for enkelt? Det gir henne i alle fall noe nytt å gjøre resten av sesongen.

 

Ikke minst når Locke finner Bran også! Kan ta en double whammy der gitt. Dany sin frigjøring gikk egentlig som forventet, byen hadde jo ikke særlig til hær. De kunne selvfølgelig vist mer, men syns det ble gjort gansk greit jeg. Daenerys sin storyline er nok den som kjeder meg mest da, sammen med Sansa.

 

Ellers var episoden i dag knall. Jaime og Brienne var fantastisk. Olenna, Ser Pounce, King of Craster's keep, Jon og Locke, Podrick etc.

Lenke til kommentar

Det var utrolig kult at flagget til Targaryens hang over byen. De har uten tvil det kuleste familieflagget. Jeg følte ikke at det var alt for lett for henne å ta over byen. Ikke glem at slavene hadde et stort flertall i forhold til mesterne. Og det inne i byen. Slavene har tilgang overalt.

 

Litt bekymret over at Danaerys er så "ond" mot mesterne. Det kommer sikkert til å slå tilbake på henne. Hittil har det bare vært plankekjøring for henne.

 

Stakkars Hodor. Litt spent på hvordan dette kommer til å løse seg med tanke på at de nå har Bran som gissel når Jon Snow kommer.

 

Det var kult å endelig få se mer White Walkers. Creepy.

 

Forøvrig så er påskemysteriet endelig løst.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Det var utrolig kult at flagget til Targaryens hang over byen. De har uten tvil det kuleste familieflagget. Jeg følte ikke at det var alt for lett for henne å ta over byen. Ikke glem at slavene hadde et stort flertall i forhold til mesterne. Og det inne i byen. Slavene har tilgang overalt.

 

Var det flagget hennes som hang oppe da slavene gikk fullstendig lord of the flies på mestern deres og derfor det ble fokusert på pyramiden? Hvordan klarte hun å henge opp den før alle var drept eller fengslet?

 

Kanskje ikke det var for lett for henne å ta over byen. Men det ble gjort så utrolig fort. I forrige episode gjør hun seg klar til beleiring og shower litt med Daario. I denne sender hun inn en gjeng som holder en tale og vi ser en person bli drept før alt er i orden. Det er litt som når hun tok Yunkai, vi ser gjengen på 3 stykker slåss i en bakgate og det er det. I Astapor fikk vi se mer og spesielt det at man fikk se starten på massakeren og at hele byen var i brann gjorde at man forstå hvor stort det var. Her blir det gjort litt for raskt og for meg blir det gjort på en måte som gjør at det ser litt enklere enn det garantert var.

 

Fra en recap som jeg leste i dag sto det noe ala dette. "Its not TV, its HBO, but it is really TV..." Jeg skjønner at man ikke kan ha "Helms Deep"-scener hele tiden. Men er det noe som skuffer meg gang på gang i serien er at krigsscenene blir gjort litt for lite ut av. Flere av slagene (egentlig alle) til Robb var jo off screen, slaget mellom Walk Walkers og Nights Watch var off screen. Blackwater var veldig bra, men selv der følte jeg at litt av slaget langs muren bar preg av at de ikke kunne gjøre maks ut av det. Sliter med å finne ordet for hva jeg mener, men har med å gjøre et slag stort, gi det ordentlig fugleperspektiv osv.

 

Nå vet jeg ikke hva budsjettet til Spartacus (tv-serien) hadde på sitt siste slag, og ja det var rimelig tydelig at det var gjort ved green screen / cgi, men det virket stort. Skulle tro Game of Thrones kunne gjort noe lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det var utrolig kult at flagget til Targaryens hang over byen. De har uten tvil det kuleste familieflagget. Jeg følte ikke at det var alt for lett for henne å ta over byen. Ikke glem at slavene hadde et stort flertall i forhold til mesterne. Og det inne i byen. Slavene har tilgang overalt.

 

Var det flagget hennes som hang oppe da slavene gikk fullstendig lord of the flies på mestern deres og derfor det ble fokusert på pyramiden? Hvordan klarte hun å henge opp den før alle var drept eller fengslet?

 

Kanskje ikke det var for lett for henne å ta over byen. Men det ble gjort så utrolig fort. I forrige episode gjør hun seg klar til beleiring og shower litt med Daario. I denne sender hun inn en gjeng som holder en tale og vi ser en person bli drept før alt er i orden. Det er litt som når hun tok Yunkai, vi ser gjengen på 3 stykker slåss i en bakgate og det er det. I Astapor fikk vi se mer og spesielt det at man fikk se starten på massakeren og at hele byen var i brann gjorde at man forstå hvor stort det var. Her blir det gjort litt for raskt og for meg blir det gjort på en måte som gjør at det ser litt enklere enn det garantert var.

 

Fra en recap som jeg leste i dag sto det noe ala dette. "Its not TV, its HBO, but it is really TV..." Jeg skjønner at man ikke kan ha "Helms Deep"-scener hele tiden. Men er det noe som skuffer meg gang på gang i serien er at krigsscenene blir gjort litt for lite ut av. Flere av slagene (egentlig alle) til Robb var jo off screen, slaget mellom Walk Walkers og Nights Watch var off screen. Blackwater var veldig bra, men selv der følte jeg at litt av slaget langs muren bar preg av at de ikke kunne gjøre maks ut av det. Sliter med å finne ordet for hva jeg mener, men har med å gjøre et slag stort, gi det ordentlig fugleperspektiv osv.

 

Nå vet jeg ikke hva budsjettet til Spartacus (tv-serien) hadde på sitt siste slag, og ja det var rimelig tydelig at det var gjort ved green screen / cgi, men det virket stort. Skulle tro Game of Thrones kunne gjort noe lignende.

 

Jeg forstår godt hva du mener. Men TV-serier har fortsatt lavere budsjett enn store filmer, og i Game of Thrones sitt tilfelle har skaperne prioritert andre ting foran storslagne slag. Jeg er litt enig med deg, men vi kan ikke få i både pose og sekk alltid.

Lenke til kommentar

Klart. Men noen scener føler jeg de kunne løst mye bedre uten at det burde hatt så veldig mye effekt på et budsjett. (antar jeg, aner ikke hvor mye slike ting koster)

 

Stjeler denne fra vgd sin tråd om serien der en bruker forklarer dette fint:

"Selv bare å føre kameraet opp fra "the Huddle" vi så rundt den nå fortapte master, opp i fugleperspektivet og latt hvile over byen i høyde i 10-15 sekunder, hvor man så konturene av mer kaos og oppstand, hadde hjulpet litt. Var så ufattelig brå overgang"

 

Bruken av fugleperspektiv og zoom/kameraføring osv var jo enormt bra i forrige episode med Dany.

 

https://www.youtube.com/watch?v=rf1NZZoublA

 

Her får vi se hvor stort alt er, hvor enorm hæren hennes er. (antar at hæren vi ser på 5 min ikke bare er statister, men at store deler er "kopiert" over.) Det å zoome ut å se et lite kaos kan jeg ikke tenke meg hadde krevd så mye, men resultatet hadde vært veldig mye bedre. Det å kopiere inn samme slåsskampen flere steder er kanskje ikke optimalt, men tror ikke folk hadde lagt merke til det.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

 

Baaah, det er mandag. Og jeg som bare skulle lese folks erfaringer fra utstillingen :p

Tillater meg å si;

+1

 

Heldigvis klarte jeg å stoppe når jeg så at folk skravla om episoden.. Så har foreløpig kun fått med meg at Locke er forbundet til Bran på et eller annet vis, no biggie.

 

Hah, fuck me. Spoila ingenting for meg selv, var bare synsing jeg så!

 

Kul episode denna her, litt av alt. Ja, de kunne gjerne gjort mer ut av at de tok Mereen, men det går bra. Ser for meg at de legger mye mer tyngde på det punktet når Mance Rayder & co kommer frem, eventuelt når Tormund&Thenns kommer frem.

Lenke til kommentar

 

Det var utrolig kult at flagget til Targaryens hang over byen. De har uten tvil det kuleste familieflagget. Jeg følte ikke at det var alt for lett for henne å ta over byen. Ikke glem at slavene hadde et stort flertall i forhold til mesterne. Og det inne i byen. Slavene har tilgang overalt.

 

Var det flagget hennes som hang oppe da slavene gikk fullstendig lord of the flies på mestern deres og derfor det ble fokusert på pyramiden? Hvordan klarte hun å henge opp den før alle var drept eller fengslet?

Stemmer. Litt vanskelig å se, men har lagt screenshot i spoiler. Det første er i fra da vi får se den ene mesteren bli drept. Det andre fra når hun har tatt over byen. Da er det ingen tvil lenger. Jeg kjente det ihvertfall igjen raskt.

 

 

DIZ7dSc.jpg

GdGweb4.jpg

 

 

Ellers kan det tenke seg at det var nesten morgen da vi så "masteren" bli drept. Det var natt da Grey Worm snek seg inn i byen. I løpet av natten kan Grey Worm like godt ha klatret opp og heist flagget mens slavene drepte mesterne deres mens de sov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler alle som tar turen innom å prøve de 4d brillene og be om å bli ekstra "skremt". Faen så fett!

 

For de som tenker å dra dit og som har fri så prøv å komme tidig. Jeg var der 9.20 i dag og slapp inn 10.20. Når jeg gikk ut hadde køen rundet kvartalet alt.

Da var du i gruppa rett bak meg!

*klappe febrilsk*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...