Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Jeg synes ærlig talt at det ikke er noe særlig interessant å se hvordan de får forsyninger. :wee:

Enig, hadde blitt unødvendig påfyll og se noen" ikke-navngitte-tidligere-slaver" stå og fiske.

Lenke til kommentar

Vel, under marsjeringen skjer det i det minste spennende ting. Eksempelvis Daario Naharis som legger an på Daeneris, eller at det er hengt opp et lik av en slave på hvert avstandspunkt (mile marker) frem til byen Meereen.

 

Ergo, vi får litt spenning og tidsfølelse i samme sleng.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Tja han har ikke fått mye tid på skjermen, og scenen med han i siste episode er mer enn godkjent i min bok. Har trua.

 

Om det er noe som plager meg, er det hvilke forskjeller det er mellom forrige Daario og denne sesongen sin versjon, men det er i og for seg flisespikkeri i det store og hele.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joffrey? I første episode? Hva skjedde da?

Min mor tenkte ikke på noe spesielt.. Hun hadde bare hørt at det skulle være noe svært omdiskutert som kom til å skje i første episode, og anbefalte å være forsiktig å lese ting som kunne inneholde spoilere..

 

Men, det eneste "kontroversielle" i første sesong var Arya (selvom nei, det er heller ikke noe nytt), men hva annet kan det være? Jeg skulle noe spesielt med første episode i hele tatt (selv ikke Arya-scenen) ..

 

Nå må du bestemme deg. Først sier du "før sesongstart" så da gikk jeg utifra at det nå var denne sesongen her. Joffrey ble drept i episode 2, noe som er rimelig close til sesongstart og jeg vil tro at noen trodde at han til og med skulle stryke med i episode 1, selv om de nok var et fåtall så kan det hende at mor din hadde fått informasjon av noen av de som trodde det.

 

Om du mener første sesong, så er nok det kontroversielle i første episode at Jaime dytter ned et lite barn som ender om lam fra livet og ned :)

Lenke til kommentar

Det var hun som spilte Ros som ikke ville spille flere nakenscener. Og derfor ble hun for øvrig skrevet ut av serien med en håndfull av Joffreys armbrøstpiler gjennom kroppen.

 

Daenerys hadde nakenscener så sent som i forrige sesong og jeg tror ikke hun har noe imot dem så lenge de har et mål og en mening. Hvilket alle hennes nakenscener har hatt så langt.

Lenke til kommentar

 

Joffrey? I første episode? Hva skjedde da?

Min mor tenkte ikke på noe spesielt.. Hun hadde bare hørt at det skulle være noe svært omdiskutert som kom til å skje i første episode, og anbefalte å være forsiktig å lese ting som kunne inneholde spoilere..

 

Men, det eneste "kontroversielle" i første sesong var Arya (selvom nei, det er heller ikke noe nytt), men hva annet kan det være? Jeg skulle noe spesielt med første episode i hele tatt (selv ikke Arya-scenen) ..

 

Nå må du bestemme deg. Først sier du "før sesongstart" så da gikk jeg utifra at det nå var denne sesongen her. Joffrey ble drept i episode 2, noe som er rimelig close til sesongstart og jeg vil tro at noen trodde at han til og med skulle stryke med i episode 1, selv om de nok var et fåtall så kan det hende at mor din hadde fått informasjon av noen av de som trodde det.

 

Om du mener første sesong, så er nok det kontroversielle i første episode at Jaime dytter ned et lite barn som ender om lam fra livet og ned :)

 

Da er det misforståelser ute å går, for jeg har aldri vært i tvil om hva jeg mente.. Men, kanskje det ikke kom klart frem.. :(

 

Jeg snakket om før sesongstart, så mente jeg den aller første episoden (i denne sesongen). Siden før sesongstart så var den første episoden den episoden som skulle bli vist. I den episoden skulle det visstnok skje "heftige scener" som kom til å bli diskutert opp i mente, som min mor mente at kunne bli spoilet i forkant. Vi snakker om denne sesongen, siden jeg også snakker om hendelser som skjedde i første episode (Arya). Jeg synes Arya-scenen ikke var noe "spesiell", annet enn veldig kul, men ikke noe som skulle være "sjokkerende". Synes ingenting i første episode var "sjokkerende", men skulle jeg ha valgt ut en scene som det antas at media KUNNE ha ment, så måtte det bli scenen med Arya -ikke fordi den var så diskusjonsverdig, men fordi ingen andre scener var det heller.

 

Nå at media snakker om "sterke scener" i episode 3, så visste ikke jeg at det var en "sterk scene" før media skrev om det, ETTER at jeg hadde sett episoden selv, og ikke funnet en eneste scene "sterk".

 

Derfor skrev jeg at jeg var enig med "dere": Det er så mange "sterke og heftige" scener, som jeg ikke visste var så "heftige og sterke" før etter at jeg hadde sett overskriftene i media, og ga da eksempler med Arya i episode 1 (av sesong 4), og siterte Dagbladet som omtalte episode 3 ..

 

 

Klarere nå? :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Jepp, det at du skrev "Men, det eneste "kontroversielle" i første sesong var Arya " - var nok grunnen til misforståelsen. Uansett, scenen med Jaime og Cersei var en jeg visste kom til å bli tatt ganske heftig opp etter at det skjedde, for det er en scene som "tar opp" et veldig relevant tema, og jeg visste at alle verdens feminister ville hive seg på å kritisere det. Selv her inne er det stor forskjell på hvordan folk tolket akkurat den scenen der om det var consensual eller ikke. Men ja, i den første episoden så er det nok bare Arya sin scene som i det hele tatt kan bli sett på som kontroversiell, selv om jeg ikke tror noen syns det - jeg kan hvertfall ikke huske å ha hørt noen si at det kom til å skje noe kontroversielt i første episode av s4 som virkelig kom til å bli diskutert. Purple wedding derimot.

Lenke til kommentar

Kan det være det var den artikkelen som blant annet side2 kjørte på at GoT fikk kraftig kritikk for "kontroversielle scener"?

Hva lærer unge jenter av denne serien?

 

I såfall var det jo bare en prippen, britisk organisasjon som mente at gruppesex og vold var forferdelig å se på for "unge gutter og jenter".

 

"Ikke minst har en scenen 10 minutter ut i episoden skapt mye debatt.

I scenen der prinsen går fra prostituert til prostituert og stripper dem nakne før han velger kvinnen for kvelden, har opprørt flere.

Andre scener i første episode innebar et forsøk på voldtekt og at en person fikk organer trukket ut."

Lenke til kommentar

Jeg vet faktisk ikke! :( Det var bare min mor som hadde sett og hørt i media at første episode skulle være "skikkelig heftig" :p hehe..

 

Sånn i farta kan jeg bare komme på to episoder som er "skikkelig heftige", det er når Ned Stark blir halshugget og The Red Wedding ..

 

Altså, ikke misforstå.. Det er VELDIG mange kule og heftige scener, men det er disse to som "stikker frem" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...