Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem er "The others"? (Ikke i Lost, men GoT :p ) Jeg prøvde å Google, men er redd treffene inneholdt spoilere fra boken.

 

Som Quote sier så er rollene der mer eller mindre speilvendte i bøkene og serien. I serien så er de slemmingene som man så i første episode (de hvite langhårete slemmingene som rir på døde hester og tilsynelatende har våpen av is) kalt "White Walkers" av alle og zombiene deres kalles "Others". I bøkene er det motsatt, med unntak: Mange Wildlings i bøkene kaller også de hvite langhårete slemmingene "White Walkers" - som alle gjør i serien.

 

Har det kommet frem om Tywin vet om forholdet til Jaime og Cersei og opphavet til ungene?

Ikke spesifikt, men jeg vil nok tro at han vet, men benekter det. Tywin virker som en fyr som har greie på ting ^^

Lenke til kommentar

Har det kommet frem om Tywin vet om forholdet til Jaime og Cersei og opphavet til ungene?

 

Husker han og Olenna pratet om det da "de" bestemte at Loras skulle gifte seg med Cersei, og Tywin sa også til Cersei (husker ikke når) at hun ved å gjøre noe (mulig det var å gifte seg på ny) ville hun få en slutt på de ekle ryktene rundt henne.

 

Så helt klart at han er klar over ryktene, og tror også han skjønner at fakta er at Cersei og Jamie holder på, men innerst inne prøver han å overbevise seg selv om at det ikke er sant.

Lenke til kommentar

Hva tror egentlig folket om Tyrion? Rettsaken skulle være om noen få dager slik jeg skjønte det og vanlig praksis er vel at dommen blir utført med en gang, mao i løpet av 2-3 episoder.

 

Jeg får litt Ned-følelse. Det virker som det går til helvete, men han er en så viktig karakter at han aldri kommer til å bli drept så man tenker ikke så alt for mye over det. Men så ender det selvsagt med at han dør.

 

At n badguy i Joffrey og en goodguy i Tyrion dør er jo egentlig passende...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk litt. Hver eneste gang hittil har vi ikke forventet det. Jeg tror R.R. Martin driver med litt omvendt psykologi. Se for deg at Tyrion dør. Det er forventet av alle. Idet han dør, tenker alle: "Bah, akkurat som jeg forventet. Søren og da.". Motsetningen er at en blir overrasket over at Tyrion ikke dør.

 

Hvem vet. Kanskje Tommen har litt guts. Han har jo blitt konge.

Lenke til kommentar

Tyrion er en av de få karakterene jeg nesten er helt sikker på at ikke dør. Ikke før hele historien er over isåfall. Jaime, som nevnes, kan jeg tenke meg vil komme til unnsetning. Også Oberyn, som ble kalt inn som dommer, tror jeg vil spille en rolle.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Hva tror egentlig folket om Tyrion? Rettsaken skulle være om noen få dager slik jeg skjønte det og vanlig praksis er vel at dommen blir utført med en gang, mao i løpet av 2-3 episoder.

 

Jeg får litt Ned-følelse. Det virker som det går til helvete, men han er en så viktig karakter at han aldri kommer til å bli drept så man tenker ikke så alt for mye over det. Men så ender det selvsagt med at han dør.

 

At n badguy i Joffrey og en goodguy i Tyrion dør er jo egentlig passende...

Tyrion er en god del smartere enn Ned var da. Større tro på at Tyrion klarer å åle seg unna, men er jo GoT, så vet aldri :p

Lenke til kommentar

Ångående forgiftningen av Joff, så mener jeg det er åpenbart at bestemor Tyrell står bak det hele. Hun trengte vel bare hjelp til å få tak i gift og samtidig kunne legge skylden på noen andre (Sansa). Enkelt å få tak i giften blir det også når den skjules i smykket til Sansa. Ikke vanskelig å få med Littlefinger på noe sånt da han har et godt øye til kvinnelige medlemmer av slekten Stark. Dontos brukes bare som en nyttig idiot, det er ingen som bryr seg om han i mylderet i Kings Landing. Olenna Tyrell er vel også blitt glad i Sansa og vet at hun ikke er lykkelig i Kings Landing (hverken med Joff eller Tyrion), noe som gjør det hele enklere og det kan brukes som et argument at hun "befrir" henne. Og hun sier vel det rett ut når hun snakker med Margaery etterpå at den neste kongen nok blir roligere, muligens enklere å påvirke for Tyrell, de har nok sine egne ambisjoner de også. For slik jeg forsto det skulle vel Margaery nå gifte seg med Tommen i stedet.

Lenke til kommentar

Rettsaken skulle skje om en "fortnight" hvis jeg husker rett, noe som er fjorten dager.

 

Skulle inn å skrive akkurat det samme. Tor det blir liten fremgang på den fronten der nå på noen episoder, Reek, Bolton's, Bran, Daeny etc kommer nok til å spille større roller i neste episode nå.

Lenke til kommentar

Har de byttet skuespiller på Tommen? Han var plutselig så sykt stor? Han skal vel forestille 8 i boka ble meg fortalt, men har virker da 12-13 her?
De har vel ikke en 13 åring til å spille en 8 åring håper jeg..

Mener å huske en scene for ett par sesonger siden hvor Cersei sitter med han på fanget og vurderer å drikke no gift, men blir avbrytt når Tywin kommer inn i kapellet og har vunnet slaget. Da var han jo ikke store spoven!

Skal det forestille at det har gått noen år siden sesong 1?

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...