Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Karakterutvikling". Vi snakker om George RR Martin her, der linjen mellom protagonist og antagonist er syltynn. Jamie har vært en drittsekk siden sesong 1 og hendelsen i sist episode har egentlig ikke gjort et stort inntrykk på meg, spesielt med tanke på hvordan voldtekt blir sett på generelt i Game of Thrones.

Forøvrig så har jeg alltid hatt følelsen av at Baelish og Varys alltid har vært puppetmasters i King's Landing, og det ser ut som det ble bekreftet i denne episoden.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Hadde fått sansen for Jamie, men mistet den i grunnen etter dagens episode :sick: .

She wanted the D.

For å sitere Graves (director):

"Well, it becomes consensual by the end, because anything for them ultimately results in a turn-on, especially a power struggle."

Lenke til kommentar

Littlefinger?

Det er blant annet noen fugler på paien. Kanskje Mockingbirds, som er symbolet til House Baelish. Har kanskje ikke noen særlig kjent grunn til å drepe Joffen.

[...]

^_____________^

For å ta Littlefinger først, så skjønner jeg fremdeles ikke helt hvorfor han ville drepe Joffrey. Det er en veldig stor risiko, så noe må det jo være verdt. Vi fikk heller ikke vite noe mer om hvorfor Olenna stjal den ene "smaragden" i smykket til Sansa. Er hun med på leken, eller forstod hun at noe kom til å skje? Nå har hun jo faktisk et bevis for at noe rart har hendt. Hvem gav hun smykket som var laget av glass? Littlefinger sa jo også at han hadde laget det for litt siden. Det er mulig at Olenna nå kan finne ut at det var Littlefinger som laget det smykket gjennom smykkelageren.

Jeg ser at noen reagerte på Jaime. Jeg tror så absolutt at vi får se en bedre side fra han etterhvert. Bare vent til rettsaken nærmer seg, og repet strammer seg rundt Tyrion.

Generelt en kul episode, og det trengs ikke å nevnes at det blir spennende å se hva som skjer videre.

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva du mener her Quote, men det var Ser Dontos som gav Sansa smykket som "tilhørte" familien til Dontos.

Ja, og Littlefinger sa til Sansa at han hadde laget det om jeg ikke husker feil. Det ble sagt under scenen på båten. Ser Dontos fikk smykket fra Littlefinger. Littlefinger hadde fått laget smykket for litt siden. Olenna fattet mistanke på smykket (hun stjal den ene biten). Hvis hun finner smykkelageren, kan hun finne Littlefinger. Dette scenarioet kan jeg tenke meg dersom det viser seg at Olenna er uskyldig. Hvis det var selve smykket som var forgiftet, er det nesten sikkert at Olenna den som forgiftet Joffen. Endret av Quote
Lenke til kommentar

Hadde fått sansen for Jamie, men mistet den i grunnen etter dagens episode :sick: .

Samma her. Skuffende av Jamie, føler det var mot den karakterutviklingen han har hatt også.

Har da aldri vært noe i Jamies utvikling som har tyder på at han ikke lengre begjærer søstra.

Endret av EternalSunshine
Lenke til kommentar

Samma her. Skuffende av Jamie, føler det var mot den karakterutviklingen han har hatt også.

Har da aldri vært noe i Jamies utvikling som har tyder på at han ikke lengre begjærer søstra.

Vel, har alltid følt at Jamie var en type som brydde seg bare om seg selv og elsket Cersei, i forrige sesong fikk vi se en annen side der han både fortalte om hvordan han reddet Kings Landing og det at han reddet Brienne. En dame som tross alt var delskyldig (på en måte) i at han mistet hånden sin. Jeg tar sesong 3 som et tegn på at Jamie myknet opp, ikke at han plutselig ikke var kald i det hele tatt, men en karakterutvikling var det følte jeg.

Så når han noen uker senere bestemmer seg for å voldta sin egen søster som han har elsket i mange år føler jeg det er imot den retningen karakteren tok. Dette er jo egentlig den verste og mest egoistiske handlingen han har gjort. Det å forsøke å drepe Bran var i det minste for å beskytte seg selv, Cersei, ungene og familien sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Stop it, stop it, stop it! Så råkline litt med Jaime. Så sier hun et par ganger ' It's not right'". Om du ser litt lenger oppe så quotet jeg også directoren, og det er meningen at det skal bli consensual til slutt, selv om jeg syns hele scenenen er veldig keitete. De kunne hvertfall latt hun vise litt mer at hun likte det etter at hun kyssa han tilbake etter hun alt sa "stop it" osv. IMO en ganske dårlig utført scene, da den er altfor tvetydig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...