Saapa Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 (endret) Herregud så deilig Men samtidig... hvem skal man hate nå? Godt poeng. Det føles litt ut som når fotballaget jeg heier på scorer, og kampen er vunnet men spenningen borte. Dog har jeg nok med hat for Cersei og, så kommer nok ikke bare til å være fred og kjærlighet enda Cersei er episodens MVP! Oberyn ikke langt bak. Edit: quote failure Endret 14. april 2014 av Saapa Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Oberyn kan bli en sykt kul karakter, tror jeg. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 (endret) Hvil i fred, Joffen. The Purple Wedding, faktisk. Herlig episode. Rimelig åpenbart at det er paien som var forgiftet. Hvem tror dere står bak? Her kommer mine tanker. Littlefinger? Det er blant annet noen fugler på paien. Kanskje Mockingbirds, som er symbolet til House Baelish. Har kanskje ikke noen særlig kjent grunn til å drepe Joffen. Sansa Stark? Hun hadde koppen tilgjengelig, og fikk det litt travelt med å reise da Joffen fikk paien. Hun virket dog overrasket, og fikk hjelp til å flykte av Ser Dontos. Tviler sterkt på at det er hun som står bak. Prins Oberyn? "The Lannister's aren't the only ones that pay their debts." Sier nok. House of Tyrell: De laget mye av maten. Alerie Tyrell (moren til Margaery) sender også en del blikk her og der, blant annet til Tyrion da han henter koppen til Joffrey for å skåle ned paien. Jeg skjønner dog ikke hvorfor de skulle ønske å drepe Joffen. De mister vel den makta de akkurat hadde fått. Cersei? Hun sendte bort Grand Maester Pycelle for en bagatell. Dette var en person som kanskje hadde forstått hva som feilet Joffrey da han holdt på å dø, rent medisinsk. Hun gav også beskjed om at maten skulle gis til hundene. Da blant annet også den forgiftede maten. Det hadde sett dårlig ut dersom noen av de fattige skulle dø av paien. Vi vet at hun er slu, og misliker å miste makta si. Rene spekulasjoner her altså. Det kan altså være alle. For en herlig serie! Hvem tror dere kommer til å ta over tronen? Joffrey har vel ingen arvinger. Endret 14. april 2014 av Quote Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Når det ikke finnes barn av kongen sier tradisjonen at eldste gjenlevende bror av kongen overtar tronen (jfr. Stannis' krav på tronen). I dette tilfellet er altså Tommen Baratheon arvefølge. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Naturligvis. Glemte søsknene til Joffrey. Litt spent på om Tommen kommer til å ta over. Jeg har en mistanke om at dette mordet har litt mer å gjøre med at man bare hater Joffrey. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Hvorfor og hvordan kom Dentos til Sansas unnsetning så jævlig fort da? Ikke fanken om han er smart nok alene til å forstå at om Tyrion ville få skyld så ville Sansa bli dømt for å plotte med han da hun har all grunn i verden til å få Joff drept. 1 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 (endret) De prøver ihvertfall ikke å gjøre det lett å gjette hvem som gjorde det. Det er ledetråder overalt. Men jeg tviler på at Cersei gjorde det. Tidligere har hun nevnt hvor viktig barna hennes er, og hun tjener ikke akkurat veldig mye på å drepe sin egen sønn. Og om det er lillebroren hans som overtar tronen så kan vel ikke Tyrells få noe særlig mer makt? Oberyn er selvsagt et godt alternativ, men jeg synes det virker litt for åpenbart. Littlefinger tenkte jeg ikke på, kan jo være en liten outsider. Det er jo helt klart at han har store ambisjoner, men vi har jo ennå ikke sett noe til ham. Sansa har selvsagt all grunn til å ville drepe ham, men det er vanskelig å forestille seg at hun kunne ha gjennomført noe sånt på egenhånd. Men hvor kom "klovnen" fra? Gjorde han det selv? Kanskje Tommen har noen skjulte motivasjoner og vil ha tronen for seg selv... Endret 14. april 2014 av Kammizez Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Man plukker opp ganske mye på en rewatch av episoden. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 (endret) Når Jamie og Tyrion har lunsj sammen i begynnelsen av episoden, sier Jamie at han ikke engang er i stand til å forsvare kongen fra en due med tanke på hans manglende sverdhånd, når da i bryllupet paien endelig ankommer, og Joffrey slår av toppen på den, braser det ut duer overalt, pluss at det ligger fult av daue duer inne i paien. Selvfølgelig er det ikke duene som har skyld, men morsomt å legge merke til ved andre runde av episoden, måtte sees to ganger. Endret 14. april 2014 av Dore123m Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Jeg tviler litt på at det var Dentos. Det at han kom til unnsetning er vel ikke alene noen grunn til å bli mistenkt. Det er godt mulig at han så en mulighet for å hjelpe henne bort når det var kaos. Det er også vanskelig for han å forgifte en pai på forhånd. Han har sikkert ikke noen dyp innsikt i hvem som spiser hva først. I tillegg så fulgte han helt sikkert med på krangelen mellom Tyrion og Joffrey. Det er godt mulig at han tror selv at det var Tyrion som forgiftet han. Trenger ikke å være edru og klok for å få den tankegangen. Kanskje han til og med tror det er Sansa. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Og om det er lillebroren hans som overtar tronen så kan vel ikke Tyrells få noe særlig mer makt? Tyrrells vet at Lannisterne trenger deres penger, hær og makt etc, og det å kontrollere Tommen er nok en mye mye enklere enn det å kontrollere Joffrey, selv om Margaery prøvde så godt hun kunne. 1 Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 (endret) Som folk sier her. Det er ledetråder på alle. Jeg tenkte også på Stannis. De ofrer jeg en person (som straff riktignok, men likevel), og sist de drev på med slikt døde Rob... Jævlig digg å få bort Joffrey. Hadde egentlig begynt å tro at det aldri ville skje. Cersei er min favoritt til drapet. Hun hadde et smil rett ettet som det var noe med, og med Tommen som ny konge vil hun beholde sin stilling. Synes litt synd på Margaery, stakkars dame som bare vil bli "THE Queen" Lurte litt på underveis i episoden hvorfor de fokuserte så mye på Tommen, han har jo vært helt borte i over 3 sesonger. Var en grunn til det... Litt synd på Ramsay som forsvinner helt i denne episoden selv om han var rå. Den klaginga jeg hadde på sesongstartet pga "starten av sesongen var hypa". Jeg tar det tilbak, sesongen startet forykende likevel! Til slutt: "a dothraki wedding without at least three deaths is considered a dull affair" Dette var kanskje et hint om hva R.R. Martin tenker om alle bryllup... Endret 14. april 2014 av Teipball Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Når Jamie og Tyrion har lunsj sammen i begynnelsen av episoden, sier Jamie at han ikke engang er i stand til å forsvare kongen fra en due med tanke på hans manglende sverdhånd, når da i bryllupet paien endelig ankommer, og Joffrey slår av toppen på den, braser det ut duer overalt, pluss at det ligger fult av daue duer inne i paien. Nå kappet Joff av hodet til minst 1 due da, og muligens 1 til(?). Og man får ikke sett noe annet i den paien der enn det. Så utifra akkurat det så er man ikke veldig langt. Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 (endret) Ikke en spoiler for episoden, bare helt min humor Endret 14. april 2014 av Saapa 8 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 (endret) ALLE har motiv, inkludert absolutt alle i familien hans, med mulig unntak av Jaime. Motivet er enkelt: fyren er ustyrlig, og ville drevet folket til revolusjon i løpet av noen uker. Vi veit jo ingenting om Tommen, men det skal litt til for at han er like ille. Endret 14. april 2014 av Shruggie Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Noen som vet hvordan arverekkefølgen er nå? Tommen blir konge, men kan Myrcelle bli dronning hvis Tommen dør? I så fall har jo Martell-gjengen gode muligheter til å få konge. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Om Myrcella blir giftet bort til en Martell-fyr så ja, da kan det skje om Tommen dør/blir drept, men hun er vel ikke lovet bort til noen hun? Da må dette skje før Tommen får seg unge, tror jeg. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Jeg satt her i stolen og forventa at Tyrion skulle dra med seg en kniv når han skulle gi koppen til skrikerungen, tenkte det var derfor Tyrion var i håndjern i en av trailerene.. Men sånn som det så ut i episoden tror jeg ikke det var Tyrion, rett og slett pga hvor spørrende så på koppen etterpå.. Yay 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Har tenkt litt, og tror egentlig at det er enten Dontos eller Cersei. Jeg tenker Dontos med tanke på hvor fokusert og rolig han er i forhold til alle andre. Cersei med tanke på at maten skal kastes til hundene, og at hun ikke vil miste makta si. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 En drunk som Dontos har ikke makt og innflytelse til å fikse noe sånt som dette uten hjelp av noen med makt i såfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå