Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tipper at Arya blir værende i serien veldig lenge. Hun har en utrolig stort potensiale, og da tenker jeg på Jaqen H'ghar.

 

Jaqen er en type som det også ligger enormt potensiale i. George RR Martin kan ikke være så dum at han ikke skrev / skriver han inn igjen.

 

Siden vi er forsiktige med spoilere her legger jeg det i spoilertags, men her bare teori utifra en promoplakat:

I promo-plakatene står det "valar morghulis" på alle sammen. Oversatt blir det etter hva jeg har skjønt "all men must die". Det kan selvsagt være bare noe de har med fordi det er fengende og sier noe om at ingen er safe denne sesongen og folk kommer til å dø. Men samtidig, dette er jo det som Jaqen sa til Arya, og det er jo ting som tyder på at Arya skal gå på hevnetokt. Kan det da være et lite hint om at Jaqen kommer tilbake..?

 

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

 

Jeg tipper at Arya blir værende i serien veldig lenge. Hun har en utrolig stort potensiale, og da tenker jeg på Jaqen H'ghar.

 

Jaqen er en type som det også ligger enormt potensiale i. George RR Martin kan ikke være så dum at han ikke skrev / skriver han inn igjen.

 

Siden vi er forsiktige med spoilere her legger jeg det i spoilertags, men her bare teori utifra en promoplakat:

I promo-plakatene står det "valar morghulis" på alle sammen. Oversatt blir det etter hva jeg har skjønt "all men must die". Det kan selvsagt være bare noe de har med fordi det er fengende og sier noe om at ingen er safe denne sesongen og folk kommer til å dø. Men samtidig, dette er jo det som Jaqen sa til Arya, og det er jo ting som tyder på at Arya skal gå på hevnetokt. Kan det da være et lite hint om at Jaqen kommer tilbake..?

 

 

 

Ho bruker sikkert den mynten ho fikk ;)

 

Lenke til kommentar

Har nå sett sesong 3 på nytt..

 

Lite spørsmål til bryllupet.. Han som giftet seg, Edmure Tully, ble også han drept, eller slapp han unna? De sa at Blackfish slapp unna, men hørte ikke noe om Edmure..

 

Og, hva var egentlig det store vendepunkt for Roose Bolton til å ta de valg han gjorde, ved å skifte side? Hva tjente han på dette, som han ikke kunne få ved å støtte Robb Stark? Jeg vet jo at han fikk noe goodwill hos Lannister-gjengen, men det er jo bare verdt noe om de vinner krigen.. Nå hadde det seg slik at Robb like så godt kunne vinne, så "heder og ære" ville han ha fått uansett hvem han holdt med.. Derfor antar jeg at denne avgjørelsen må ligge dypere, dypere enn å ikke bare bli hørt på når han ga råd til Robb, men mer pereonlig? Eller..?

 

Takk, takk! :)

Lenke til kommentar

Robb skulle jo gifte seg med ene datteren men dreit i det når han traff barnebarnet til Chaplin.

 

Derfor ble dette bryllupet til istedet noe som jo var en felle....

 

Frey som ble fornærmet, ikke Bolton. Nå fikk Bolton "endt" krigen uten å gå til kamp samt fikk goodwill av Lannisterene, så det var jo egentlig bare win for han.

Lenke til kommentar

Har nå sett sesong 3 på nytt..

 

Lite spørsmål til bryllupet.. Han som giftet seg, Edmure Tully, ble også han drept, eller slapp han unna? De sa at Blackfish slapp unna, men hørte ikke noe om Edmure..

 

Nå er det lenge siden jeg har sett episoden, men jeg mente at det ble sagt at Edmure ble fanget og satt i en celle.

Lenke til kommentar

Og i den er også svaret på hvorfor Bolton skifta side. Han respekterte ikke Rob og dermed antar jeg at han i lengden tenkte at de ville tape krigen, i tillegg er jo han nå sjef i Winterfell.

 

Stemmen til Bolton er så sinnsyk badass.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Og i den er også svaret på hvorfor Bolton skifta side. Han respekterte ikke Rob og dermed antar jeg at han i lengden tenkte at de ville tape krigen, i tillegg er jo han nå sjef i Winterfell.

 

Stemmen til Bolton er så sinnsyk badass.

 

Åh, stemmen hans er fantastisk. Soothing. Her snakker Roose Bolton om historien om House Bolton.

 

 

edit; legger like gjerne ved alle videoene. Er ingen spoilere i videoene om du har sett S1-S3. Forhåndsregel er som alltids å holde seg unna kommentarer.

http://www.reddit.com/r/gameofthrones/comments/1z2q4y/spoilers_s3_the_complete_histories_and_lore/

Endret av The Doctor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...