Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Jon Snow ble skutt fordi vender han tilbake som eneste overlevende skjønner de at noe er galt.. Med 3 piler i ryggen vender han tilbake som en helt. Hun gjorde det hun måtte for å redde han.

 

 

Først tenkte jeg også bare WTF?! OMG BITCH!

 

Tenkte på ein liten ting, godeste Jon Snow er vel strengt tatt Lord of Winterfell no, er ikkje han? Eller er dette noko han har "mista" sidan han han er i Night Watch?

 

 

 

+1

 

Litt det same med Snow på slutten der. Slitsom serie altså, blir jo forbanna når folk dør og eg får hjartet i halsen berre nokon er i ein litt farleg situasjon, men det viser jo at det fungerer, og det er jo noko av det som gjere det så fantastisk.

 

Han er en Bastard, så han blir aldri Lord. Bran er lorden der nå. - eller fra Stark sin side hvertfall. Roose Bolton er lorden sånn for real.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det er vist i serien så er det vel ikke spoiler?

 

Vi ble jo forklart av Ned i sesong 1 om at Jon ikke hadde noe rettigheter og at taking the Black var "the right choise". For der kunne han bli noe.

I så fall, men jeg tar det i spoiler likevel - selv om det egentlig ikke er det.

 

 

 

It is possible for the king to legitimize a lord's bastard children, though this special dispensation is difficult to acquire and infrequently happens. It will usually only be granted if a lord has no other legitimate children (or no male children) to carry on the name of his house.

 

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Bastard

 

Men nå har vel Jon sagt i fra seg alle titler for fremtiden, siden han har kledt seg i svart.

 

Lenke til kommentar

Syntes det var en all right sesongavslutning. Tar det litt ned fra siste episode, knyter opp noen løse tråder og gjør klar for ny sesong. Men det jeg virkelig likte var at de endelig klart å gjøre GoT litt storslagent. Tenker spesielt på etterdrønningene av Red Weeding, og når folkene kom ut fra Yunkai til Daenerys. Mye folk, ganske kaos og veldig bra gjennomført. Tidligere har det blitt litt smått og pinglete, spesielt når alle armeene til Stannis angrep Kings Landing.

 

Yesss, enig.

 

Daenerys har litt for mye hell med seg. Små morsomt at det er en blåøyet, blond, dame som redder alle de brune slavene. All hail the arian! hi-hi.

 

edit: Men jeg har faktisk likt henne bedre denne sesongen enn tidligere.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Jon Snow ble skutt fordi vender han tilbake som eneste overlevende skjønner de at noe er galt.. Med 3 piler i ryggen vender han tilbake som en helt. Hun gjorde det hun måtte for å redde han.

 

Først tenkte jeg også bare WTF?! OMG BITCH!

 

Virkelig? Ikke sånn jeg tolka det. Var i så fall ikke nødvendig å sende inn 3 piler i ryggen, kunne holdt med 1.

 

Ellers en helt greit sesongfinale, og den nøsta fint opp det som har skjedd hittil. Savna en litt mer saftig cliffhanger dog. Og enig med han som skrev at det har vært litt lite fremgang denne sesongen. Dany kommer nærmere og nærmere, Red Wedding og hele plottet rundt det var veldig bra, Tywin har jeg sansen for selv om han for meg er en av de slemme og Jamie sin karakter har tatt enorme steg.

 

Men noen av karakterene er nesten der de var når sesongen startet, Night Watch-gutta har brukt en hel sesong på å komme seg til The Wall (rikitgnok skjedd litt underveis), Stannis har vel egentlig ikke gjort noe denne sesongen og Bran og & co har brukt litt vel lang tid på komme seg til The Wall. Ikke at jeg klager, for liker godt hver eneste episode og for min del kunne det egentlig vært enda mer av det samme, men når det bare er 10 episoder før det er blir en 40 ukers pause... Da kunne det kanskje skjedd litt oftere store ting. Eller så kan man øke til 20 episoder per sesong :)

 

Scenen der Rob blir bæret ut med ulvehodet var både ekkelt og bra på samme tid. På en eller måte så traff den scenen for meg. Det at Joffrey vil gi hodet til Robb til Sansa så hun kan spise det er bare ekkelt, viser at fyren virkelig er nuts. Tywin viser også at han det er han som styrer butikken, han er enkelt og greit sjef. Må også få sagt at jeg virkelig liker fyren som spiller Bolton, det er noe med den stemmen som passer perfekt. Føler det ligger enormt med potensiale i Arya-storyen. De MÅ finne noen fra Bravos sånn at vi kan få et gjensyn med Jaqen. Blir en enorm skuffelse hvis vi ikke får se han igjen.

 

Noen få spørsmål som noen sikkert vet svaret på:

-Når Bolton fortalte om hvordan bastarden tok Winterfell, var det sånn at Ramsay brant Winterfell uten godkjennelse av Bolton? Og vi kan vel anta at Ramsay ikke har fortalt Bolton om at Bran og Rickon fortsatt lever utifra samtalen mellom Frey og Bolton.

-Jon var vel ikke blitt blind? De sa noe om at "can he see us"?

-Hvor er egentlig Ghost? Var vel sist sammen med Sam og resten av The Watch, men kan ikke huske å ha sett han i det siste.

 

Hovedforventinger (håp) foran neste sesong:

-Dany tar å utfordrer Dothraki-gjengen(e) til kamp og tar tilbake det hun hadde sammen med Drogo og/eller begynner ferden mot den andre siden av havet.

-Arya møter Jaqen igjen.

-Bran & co tar til fornuften og drar til Castle Black. Det å være Stark å være naiv ender bare opp med en ting...

-Joffrey dør. Gjerne etter å ha blitt torturert på en jævlig måte av en Stark.

-Stannis gjør noe... Blir vel en sesong der han skal samle en ny hær for å kunne forsvare mot White Walkers.

-Mer White Walkers. Trenger ikke være så alt for mye, men tease oss litt i alle fall. Vis oss hva de kan gjøre ved at vi ser mange døde mennesker som vi gjorde i serieåpningen.

-Mance Ryder må være med mer. Hjelper ikke å ha en av sesongens beste replikker hvis man bare er 5 min på skjermen.

- Aliansen mellom Bolton og Tywin slår sprekker når Tywin ser hva som har skjedd med Jamie.

-Tyrion begynner sitt eget lille plott om å få mer makt og starter med Winterfell sammen med Sansa.

-Små maktkamper mellom The Brotherhood Without Banners, Frey, Bolton og Greyjoy.

-Noen nye folk og/eller skapninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...