Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker egentlig Lanisters. Kanskje ikke selve personene, men skuespillerne gjør en god jobb i å være ufordragelige. Heady virker skapt for rollen, med det sure ansiktet hu har. Danske Nicolai klarer også rollen sin godt.

Å Tyrion er jo nesten seriens største anti-helt. Han er en kjernekar nesten vil jeg si. Han bruker snakking som et våpen fremfor et sverd, og det jeg elsker med karaktern.

I begynnelsen av serien (når jeg leste bøkene) var det selvsagt Stark-gjengen som var mine favoritter. Men det som er interessant er at du får se mer og mer av verden sett gjennom Lannister-øyne senere, og du skjønner bedre hvorfor de er som de er. Og enkelte av Lannister'ne går gjennom en ganske kraftig karakterutvikling som gjorde at jeg begynte å få mer og mer sympati for spesielt en bestemt Lannister. Noen Lannistere forandrer seg ikke så mye, riktignok, og er og blir ubrukelig ;)

Han er fortsatt 006 i mine øyne.

For meg er han Sean Miller, Irsk terrorist fra Patriot Games.

His first notable Hollywood appearance was that of an Irish republican terrorist in the 1992 film adaptation of Patriot Games; in a fight scene, Harrison Ford clocked him with a boat hook, giving him a permanent scar.
Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Da er episode 5 tilgjengelig. Gleder meg til å se denne i morgen/senere i dag. Tviler på at jeg gidder å se den før jeg legger meg om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar

Jeg koser meg med serien, selv om jeg har lest alle bøkene og vet hva som skjer - men du ender jo opp med et litt annet perspektiv på hele greien, siden du vet på forhånd hva som skjer med karakterene i fire-fem sesonger framover.

Lenke til kommentar

Konge episode!

Historien får meg til å ville lese bøkene i sommer. Noen her som har lest dem? Blir TV-serien mye 'dårligere' hvis man leser bøkene først?

Har tenkt på det samme selv, er nok mangen her som har lest dem. Tipper salge på bøkene har økt kraftigt etter Game of Thrones :)

Gleder meg til å komme heim, har klart å fått med meg "konge episode" osv. Uten å lese spoilers :)

Lenke til kommentar

Promo for neste ukes episode.

http://www.youtube.com/watch?v=x4_6Nqgzskw

Etter hva jeg har lest så kommer HBO til å slippe episode 7 også neste uke for folk som har HBO Go. Uken etter kommer episode 7 på tv, men skal ikke se bort fra at både episode 6 og 7 dukker opp online neste mandag

Hvor mange episoder er det igjen?

Det virker jo som om det nærmer seg slutten, egentlig...

Eller var episoden med Viserys i midten av boka?

Lenke til kommentar

Første sesongen er bare ti episoder, og ved slutten av episode fem er man, så vidt jeg husker, litt over halvveis i boken, handlingsmessig. Krystallkulen forteller meg at resten av episodene blir rimelig handlingsmettede høytempo-affærer, siden vi nå er ferdig med introduksjoner og setup, og har en del tråder å nøste opp og mange nye å starte før sesong to. Neste episode inneholder (etter alt å dømme) også en av mine favorittscener fra den første boken, så jeg venter i åndeløs spenning. Kanskje to, når jeg tenker meg om.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...