Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Det kom som en stor overraskelse på meg at Robb og Catelyn ble drept slik, men:

 

Bran

Arya

Snow

Daenerys

 

..i denne rekke følgen, tror jeg (tror!!) at kommer til å bli med en stund fremover, da jeg har på følelsen at de er veldig viktige brikker i "sluttspillet" av fortelingen.. Arya og Snow har jeg følt det på meg siden starten, mens viktigheten med Bran har kommet denne sesongen, og Daenerys iløpet av første sesong (men, også mye for at hun er "eneste hoverdperson fra 'den' kanten av verden"..)

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja.. Jeg glemte han ikke, og er redd han er "expendable" :( Jeg liker han skikkelig, skikkelig godt, men jeg kan sammenligne han med Ned: en likandes kar, men som ikke er spesiell nok til å være av størst viktighet for hvordan det skal ende..

 

Og, Teipball, når de gjelder Stark-familien, håper jeg ikke han tuller med oss! :)

Lenke til kommentar

Må si jeg uenig. Jeg tror Tyrion kommer til å være av stor viktighet i framtiden. Han er også en stor favoritt i serien, om ikke den største, så jeg tror han kommer til å vare lenge. Han er også en typisk underdog, og en anti-helt, som oftest viser seg å bli vinnere tilslutt. Jeg tror ikke GRRM er såpass radikal at han lar "the bad-guys" vinne.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Jeg håper du har rett! :) Virkelig! Og er helt enig i det du skriver.. Jeg tror allikevel han vil være en slags Puppet Master som kan være viktig i "kulissene".. Jeg ser bare ikke den egenskapen han besitter for å bli en av de få jeg har valgt ut til listen min over de med "spesiell påvirkningskraft"..! :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke GRRM er såpass radikal at han lar "the bad-guys" vinne.

Er det en ting jeg har fått med meg sålangt er det at det ikke er noe "vinnende" eller "tapende" lag i dette universet.

 

Jeg regner med vi vil fortsette og se både "gode" og "onde" dø framover, en annen synsing er at ingen veldig usannsynlige ting (da spesielt som kommer de gode til gode) kommer til å skje fordi universet er for brutalt realistisk sånn sett.

Lenke til kommentar

Er det en ting jeg har fått med meg sålangt er det at det ikke er noe "vinnende" eller "tapende" lag i dette universet.

Er ikkje så mykje "gode" og "onde" heller. Jaime f.eks., i første sesong var han ondskapen sjølv og gjorde barn handikappa, samt drap den forrige kongen. Denne sesongen har vi fått vite at Jaime drap kongen for å redde heile King's Landing frå wildfire. Ingenting er heilt svart og kvitt i GoT. Som Stannis seier: "A good act does not wash out the bad, nor a bad act the good. Each should have its own reward."

Lenke til kommentar

Angående det med Jamie så har jeg alltid hatt inntrykket av at han drepte The Mad King fordi han ja, var rett og slett gærn. "Innrømmelsen" han hadde denne sesongen følte jeg var mer en forklaring på hvor presset han hadde vært av The Mad King.

 

Føler heller ingen i serien har oppfattet Jaime som ond pga han drepte The Mad King, men heller at de synes han manglet ære fordi han droppet det løftet han hadde sverget med å beskytte kongen.

 

Ellers enig at det ikke er noe svart / hvitt. De fleste har sine grunner til å ta de valgene de gjør som på sin måte er gode grunner. Ta Tywin f.eks. Er en ordentlig villain, men alt det jævlige han gjør er for å beskytte egen familie og kongedømmet.

 

Joffrey og Cersei derimot, er mulig de mest ensfarga i serien. Begge er uten egen familie (Tyrion) og gjør hva de vil ellers.

Endret av Teipball
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaime er misforstått. Han var da heller aldri ond i de første sesongene. Han tenkte på seg selv, og de han brydde seg aller mest om. Såklart kunne ikke Bran leve. Han skjønte veldig godt selv hva som ville skje om noen fikk vite om hva han og Cersei drev med. Han er også smart nok til å forstå at "ære" er et definisjonsspørsmål. Det lureste er å følge sine egne regler, og tenke hovedsaklig på seg selv, fordi det er tross alt det som er viktigst.

Lenke til kommentar

Men så puler han jo på søstera si og da, så noe helgen er han jo ikke.

Tja, hva er mest etisk riktig? Å ha sex med søsteren sin, uten selv å være gift, mens begge åpenbart er med på leken. Eller å sette barn inn i en utenlandsk dame, mens du allerede er forlovet, som en del av en viktig fredsavtale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...