Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da Robb ville dra for å ta Theon sa jo Bolton at han kunne sende sin bastard-sønn for å gjøre det istede, slik at han som konge og leder for krigføringen skulle slippe å bli distrahert. Han torturisten (om det er et ord) har jeg hele veien tenkt at er Bolton sin bastard. Og slik som Bolton og hans menn fremstår og Bolton sitt "våpenskjold" har jeg egentlig ikke vært i tvil heller. Bolton har vel ingenting til overs for verken Theon eller hans far, da Lannister-huset er et langt bedre og sikrere hus å spille på lag med. Sånn sett har de ingenting å tape på å ta Balon Greyjoys sønn - uansett hvem de gjør det for.

Lenke til kommentar

Starten. Det er veldig mange karakterer fra bøkene som er bakt sammen til en karakter i TV-serien og hendelser som er svært så annerledes. Talisa f.eks eksisterer ikke i bøkene.

 

Du kan kanskje begynne fra bok 2 da sesong 1 og bok 1 er tilnærmet like. Forskjellene er hvertfall ikke så drastiske som fra og med bok 2.

Skal man lese bokserien kan man like så godt begynne fra bok nummer en. Går glipp av mye juice ved å hoppe over eneren.

Endret av DexterMorgan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
med merke mener jeg "house sigil". Vet ikke det norske ordet :)

 

Våpenskjold.

 

Angående hvem som holder Theon fanget/tortuerer ham er det godt mulig at det er Boltons bastardsønn ja, men det kan også være faren og/eller søsteren som har gjort det (kanskje mer sannsynlig at det er søsteren i så fall siden jeg vanskelig kan se noen grunn til at Balon vil drepe sin eneste sønn selv om de har et kjølig forhold - Yara som eneste barn og arving om Theon dør har derimot et klarere motiv for å drepe ham) - slang ut noen tanker tidligere i tråden om dette, som jeg har lenket til nedenfor.

 

Hvis det er bastardsønnen til Bolton som er torturisten, sitter jeg igjen med følgende spørsmål: hvorfor drepe Theon (om dette er skjebnen han vil lide) når han kan holdes som fange for eventuelt å kue Greyjoy? I og med at Yara fortsatt lever blir jo ikke Balons nærmeste arvinger utradert om Theon dør uansett.

 

På den andre siden kan det hende at torturisten om han er bastardsønnen til Bolton ikke er en "rasjonalt handlende aktør" og da er nok Theon fucked uansett.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1337700&view=findpost&p=20426230

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1337700&view=findpost&p=20452768

Lenke til kommentar

Hvis det er bastardsønnen til Bolton som er torturisten, sitter jeg igjen med følgende spørsmål: hvorfor drepe Theon (om dette er skjebnen han vil lide) når han kan holdes som fange for eventuelt å kue Greyjoy? I og med at Yara fortsatt lever blir jo ikke Balons nærmeste arvinger utradert om Theon dør uansett.

Du svarte deg selv der. Theon er ikke superviktig for Balon da arverekken hans er trygg uansett, selv om en sønn er å foretrekke.

 

Og det kan jo hende at selv oppi alt forræderiet vil Bolton være tro mot sitt ord på iallefall ètt område. Eller det kan hende han bare liker å drepe øygutter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde kanskje passet for bra at Theon har blitt tortuert på samme måte som merket til Bolton ser ut. Trodde jeg hadde den teorien her :p

 

Godt mulig jeg bare finner på ting i hodet mitt nå. Men sa ikke noen at det var Bolton sin bastard som skulle gå til Winterfell og få tak i Theon?

Lenke til kommentar
Du svarte deg selv der. Theon er ikke superviktig for Balon da arverekken hans er trygg uansett, selv om en sønn er å foretrekke.

 

Godt poeng, men på den andre side viser dette i såfall at det i hovedsak var Balons manglende styrke som forhindret ham fra å angripe nord og ikke det faktum at Eddard Stark hadde sønnen hans - jeg vet ikke om dette er et argument jeg finner totalt overbevisende - Yara er tydeligvis blitt oppdratt som en sønn men jeg tror likevel at Balon ville foretrukket å ha to arvinger fremfor én - spesielt siden en av disse er en sønn som med litt herding kanskje kan vise seg verdig til æren.

 

Og det kan jo hende at selv oppi alt forræderiet vil Bolton være tro mot sitt ord på iallefall ètt område. Eller det kan hende han bare liker å drepe øygutter.

 

Ja takk begge deler! :p Om det er Bolton som står bak er jeg som nevnt over ikke overbevist om at det beste ville være å drepe Theon, men det blir i det minste en Greyjoy mindre.

Lenke til kommentar

Godt mulig jeg bare finner på ting i hodet mitt nå. Men sa ikke noen at det var Bolton sin bastard som skulle gå til Winterfell og få tak i Theon?

 

Jo. Bolton sa at han skulle sende sin bastard for å redde Winterfell eller noe i den dur. Så litt etter de kom mener de var Bolton sin bastard som var de som omringet byen) valgte Theon sine menn å slå ned Theon og tok en sekk over hodet hans.

 

Det neste vi ser av Winterfell er at det er brent ned, mens Theon våkner opp hos denne mystiske gærningen. Men Robb fikk beskjed om at byen allerede var brent og det virker ikke som han har fått beskjed om at Theon er fanget eller at Bran eller Rickon lever. Men dette kan jo bare være fordi Bolton har hatt en plan lenge for å svekke Winterfell / Starks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående episode 10, så har det vært episode 9 som alltid har vært den med mest action.. Alltid, som i tre ganger før.. Den episoden med angrepet på Kings Landing, halshuggingen av Ned Stark.. Episode 10 har vært litt å nøste tråder og fortelle hvor veien går videre.. Ikke vet jeg, men slik tror nå jeg det blir! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samtidig har det vært to heftige cliffhangers i dragene til Dany og White Walkers. Begge to typer skapninger som bare var myter før de ble sett. Skal vi følge samme oppskrift så kanskje vi får se en type skapning fra The Lord of Light eller kanskje noe fra den delen der Dany er?

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...