Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det en spoiler?

Det blir bedre som i at jeg personlig synes serien blir bedre i kvalitet. Herregud så jævla hårsår man skal være...

Det er det jeg vil si om det, nok OT.

 

 

Kanskje ikke den verste spoileren, om det kan regnes som spoiler i det hele tatt, men som vi har diskutert i paradise tråden er det irriterende når folk hinter til hva som skjer.

 

Nå har jeg sett så mange som poster slikt som dette, soften up. Det blir bedre.
Ok, du har lagt merke til at mange klager over det som har skjedd, og du snakker til en fyr som er sint fordi Starks blir slaktet, "det...blir...bedre..." hmmm, altså det blir bedre for Starks etterhvert --> Ikke så mange av dem dør fremover --> Lannisters får svi? --> osv. Sånn begynner i hvert fall jeg å tenke og synes det er små kjipt. Som sagt ikke noe kjempe big deal, men, for å bruke ditt språk, "jævlig" irriterende... Endret av Carlgutt
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så spekulasjoner er også spoilere nå?

 

Insinuasjoner om hvordan ting kommer til å utvikle seg fra folk som vet hvordan det utvikler seg, er spoilere. Uansett om de spoiler noe direkte eller ei så er det utrolig frustrerende for de som ikke vet hva som skjer og i denne tråden hører det ikke hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som Carlgutt sier, ikke noe kjempebig deal at jeg skrev det. Det kan tolkes på så mange måter og når jeg satt i 10 minutter og prøvde å hvitvaske hele innlegget for evetuelle spoilere fant jeg ut at dette på ingen måte er en spoiler. Jeg prøver å være så lite aktiv i denne tråden som mulig i frykt for at jeg skal si noe helt på trynet og spoile for noen andre.

 

Det sagt så håper og tror jeg at sesongfinalen kan toppe seertallene True Blood hadde på 5.5 (?) millioner etter denne episodens hendelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da kan det lages regel om at det kan kun diskuteres til og med sist sendte episode, og alt annet kan tas i den andre tråden. Makan til krangel i denne tråden nå.

 

Noe av det beste med denne tråden er jo at folk spekulerer i hva som kommer til å skje videre. Det innebærer selvfølgelig at jeg og andre som har lest bøkene må la være å kommentere disse spekulasjonene.

Lenke til kommentar

Da kan det lages regel om at det kan kun diskuteres til og med sist sendte episode, og alt annet kan tas i den andre tråden. Makan til krangel i denne tråden nå.

 

Det er selvsagt ikke nødvendig. Derimot kan man følge den regelen som står i trådtittelen.

 

Rampage oppsummerer det egentlig veldig bra.

Lenke til kommentar

Det er et greit premiss for denne tråden å bare late som om bøkene ikke finnes, så slipper man diskusjonene om hvilke typer bokprat som er greit og ikke og alle gråsonene det medfører. Det er vært en tendens i denne tråden at man nesten snakker mer om hva det er lov å snakke om, enn om selve serien. Dette har vi forøvrig vært gjennom flere ganger før.

Lenke til kommentar

Angående Bolton sin "the lannister send their regardss", er det sikkert at han sa dette fordi han og Frey hadde en avtale med Lannister-gjengen? For når Jamie og Balton skiller lag i episode 7 er dette det siste Jamie sier til Bolton. Mulig serien bare prøver å lure oss til å tro at Lannisters har en avtale med Bolton/Frey?

Lenke til kommentar

Ja, det er sant. Er mer naturlig at Tywin er involvert. Men hadde vært kult om Bolton og Frey hadde sine egne planer, for da hadde ikke Lannisters vært så sinnsykt sterke. Stannis er ikke sterk nok, Dany er langt unna og det samme er alt som er bak The Wall. Men samtidig så ga jo Bolton Jamie tilbake til Kings Landing ( i alle fall ser det ut sånn) og det hadde vært dumt å gjøre hvis han faktisk planla et kupp mot Lannisters.

 

Forresten: I ukas episode ser vi Robb diskutere taktikk og da ser vi bordet der de forskjellige brikkene er lagt ut. Etter 3.48 ser vi det som ligner på et kors med en mann spikret til. Skal dette forestille Theon? Noe som vil si at det er Robb som har holdt han fanget?

 

post-178486-0-79514100-1370441476_thumb.png

 

Litt mørkt bilde, men skal funke hvis man trykker på det.

 

En annen teori kunne jo vært at denne tortur-fyren er bastard-sønnen til Bolton og at han både angrep Winterfell for å svekke Starks og tok Theon for å finne ut om om Bran og Rickon i tillegg til å bruke han som gissel. Dette kan mulig stemme med tanke på alt annet som har skjedd de siste episodene.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...