Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele grunnen til at Stark å gjengen slapp ned guarden sin er jo fordi de spiste sammen først. Er jo uskreven regel at spiser man sammen med verten, er man under hans beskyttelse. Dette ble jo også tydelig vist i episoden, at de var litt "on edge" frem til de spiste litt sammen. Blir litt som å angripe under dekke av hvit flagg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Stark trur de vil ta over sør og slakte og drepe.

 

Han er vel strengt tatt Snow.

 

Men de vil vel strengt tatt bare leve normalt og overleve vinteren og White Walkers..

 

Men deres tradisjonelle fiender i nord har jo ingen grunn til å ta dem vennlig imot (dette hadde nok vært idiotisk i seg selv i og med deres tradisjonelle fiendeforhold) når de som nomader kommer for å slå seg ned på jord som allerede er bosatt, GOT finner sted i en middelalderfantasy-verden hvor folk i mange tilfeller lever nær eksistensminimum og da slår sosialdarwinismen fullt ut.

 

I det minste må northmennene få fullt kjennskap til at "vinteren kommer" for at det skal være noen mulighet for en allianse.

 

De tok jo in Jon Snow

 

Kun fordi de trodde han var en virkelig forræder - om Rayder hadde vært sikker på at han var en kråke hadde nok Snow lidd samme skjebne som sin far.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Arverekkefølgen i Westeros følger eldste legitime sønnen før eventuelle døtre, så problematikken Quote antyder er høyst reell. Med tanke på at «ingen» vet at Bran, Rickon og Arya er i live vil allmenheten tro at Sansa er den rettmessige arvingen av Winterfell.

Ah, sant. Det tenkte jeg ikke på. Beklager. *trekker seg sakte tilbake inn i en busk*

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han er vel strengt tatt Snow.

Stark som i generelt Starks, ikke Jon Snow.

 

Men deres tradisjonelle fiender i nord har jo ingen grunn til å ta dem vennlig imot (dette hadde nok vært idiotisk i seg selv i og med deres tradisjonelle fiendeforhold) når de som nomader kommer for å slå seg ned på jord som allerede er bosatt, GOT finner sted i en middelalderfantasy-verden hvor folk i mange tilfeller lever nær eksistensminimum og da slår sosialdarwinismen fullt ut.

 

I det minste må northmennene få fullt kjennskap til at "vinteren kommer" for at det skal være noen mulighet for en allianse.

De får vel vite det av en blanding av hva Jon Snow og Sam sier? Som sagt, bare tanker. Klarer ikke å legge fra meg at Stark må ha en backupplan eller en mulighet til å ikke bli utsletta =/
Lenke til kommentar
Stark som i generelt Starks, ikke Jon Snow.

 

Ok, om du hadde skrevet northmen ville det nok gitt mer mening for meg.

 

De får vel vite det av en blanding av hva Jon Snow og Sam sier? Som sagt, bare tanker.

 

Men det har de ikke fått enda - tjukkasen Tarly hadde jo "kun et oppdrag!" som han ikke fullførte. :p

 

Jon Snow har så vidt jeg vet ikke fått noen kontakt med crows enda heller (som uansett måtte varsle northmennene) så fra den kanten har de heller ikke fått noe kjennskap til "vinteren".

 

Klarer ikke å legge fra meg at Stark må ha en backupplan eller en mulighet til å ikke bli utsletta =/

 

Jeg synes de er en irriterende gjeng og bryr meg ikke stort om de lever eller dør (Bran er med sine nye evner den jeg har mest sansen for), utslettet tror jeg ikke de blir Bran, Rickon, Sansa og Arya lever jo alle fortsatt, Snow anser jeg ikke som en egentlig Stark da han i tillegg til å være bastard er en crow og slik sett tvilsomt kan arve.

Lenke til kommentar

Hvor har du fått tallet 100000 fra? Virker jævlig merkelig på meg at det golde landskapet nord for Muren huser så mange mennesker.

 

Ygritte sa det tallet en gang, så de er 100 000, ja.

Jeg håper Tyrion går imot det å være Lannister når han hører om The Red Wedding. Håper han går "over" til Stark familien med Sansa og fortsetter der Robb slapp, men med Bran og Rickon og Arya :)

 

HVordan skulle han kunne "gå over"? Hele Stark familien er basicially nå utslettet. (Joda, Ayra, Brandon og Rickon er jo fortsatt en mulighet, men alle tror jo de er døde. Inkl. Tyrion)

Lenke til kommentar

Hun tenåringen som følger etter Bran, fikk meg til å ta en heftig faceplant. Da de snakket om hvordan de skulle komme til den andre siden av muren, så foreslo hun å lage et hull. Ja, jævla smart å gjøre det med tanke på at det hindrer Wildlings og White Walkers...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ygritte sa det tallet en gang, så de er 100 000, ja

 

At Ygritte sa det er vel ikke det samme som at det er sant, men men. ;)

 

Hun tenåringen som følger etter Bran, fikk meg til å ta en heftig faceplant. Da de snakket om hvordan de skulle komme til den andre siden av muren, så foreslo hun å lage et hull. Ja, jævla smart å gjøre det med tanke på at det hindrer Wildlings og White Walkers...

 

Er du sikker på at det var Meera Reed som sa dette og ikke kjerringa som følger etter tjukkasen Tarly?

Lenke til kommentar

Er du sikker på at det var Meera Reed som sa dette og ikke kjerringa som følger etter tjukkasen Tarly?

 

Meera sa at de skulle åpne en av gangene gjennom muren som er i de forlatte borgene langs muren. De er forseglet med stein og is, og hun tenkte sikkert det ikke var så vanskelig å komme seg gjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du sikker på at det var Meera Reed som sa dette og ikke kjerringa som følger etter tjukkasen Tarly?

 

Bran: "My uncle said the gates were sealed with ice and stone when the castles were deserted."

Meera: "Well, we'll have to open them up again."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Sånn. Da har jeg sett min siste episode av denne serien. Ser ingen grunn til å fortsette å se en serie som stadig gir meg langefingeren. Jeg har fått store deler av seeropplevelsen ødelagt på grunn av at jeg ikke har kunnet stole på noen som helst så langt denne sesongen, og siste episode bekrefter dette. Å fortsette å følge med er som SM å regne.

/rant

 

Så med andre ord en utrolig bra serie som klarer å gjøre folk så følelsesmessig engasjert, men som sagt. Jeg liker ikke å bli sinna så tror jeg like så greit jeg vegrer meg mot å fortsette å følge med.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...