Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lite spørsmål. Er det faktisk sånn at verken Robb eller ingen av hans folk vurderer at det er noe muffens når hymnen til erkefiende nr blir spilt?

 

Forventer ikke at folka til Robb utenfor skjønner det da de kanskje ikke hører sangen. Men vi hører den såvidt når vi ser Arya og The Hound vil inn. Kan kanskje ha noe med at de har litt mye å drikke, men likevel litt rart.

Lenke til kommentar

Hvordan blir det nå, med tanke på at Tyrion giftet seg med Sansa? De nevnte jo at dette giftemålet kom til å sikre norden. Problemet er vel at ingen vet at Bran, Rickon og Arya er i live.

 

Jeg håper Tyrion går imot det å være Lannister når han hører om The Red Wedding. Håper han går "over" til Stark familien med Sansa og fortsetter der Robb slapp, men med Bran og Rickon og Arya :)

 

Selv om hele hæren er utsletta O.o Skeptisk til Stark-familien og hvordan det går med de =/ Kanskje de slår seg sammen med Wildlings? :)

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Hvordan blir det nå, med tanke på at Tyrion giftet seg med Sansa? De nevnte jo at dette giftemålet kom til å sikre norden. Problemet er vel at ingen vet at Bran, Rickon og Arya er i live.

Sansa er jo fortsatt eldst, så det blir vel enda mindre problemer å ta over norden.

Lenke til kommentar

Lite spørsmål. Er det faktisk sånn at verken Robb eller ingen av hans folk vurderer at det er noe muffens når hymnen til erkefiende nr blir spilt?

 

Forventer ikke at folka til Robb utenfor skjønner det da de kanskje ikke hører sangen. Men vi hører den såvidt når vi ser Arya og The Hound vil inn. Kan kanskje ha noe med at de har litt mye å drikke, men likevel litt rart.

 

The Rains of Castamere er ikke bare populær blant de som har tilknytning til Lannisters, den er også en populær sang blant store deler av allmennheten i Westeros (de som ikke har noen større tilknytning til noen av maktelitene). Det er ikke fullt så enkelt som at den som spiller eller synger den nødvendigvis må være Lannister vennlig. Men når det er sagt så er det et utrolig pussig valg av en sang i et Tully-bryllup (ettersom de er i allianse med Stark) og som nok ville fått flere til å undres. Men det at sangen spilles behøver ikke nødvendigvis å bety at verten er Lannister vennlig.

 

Nå må du huske at de har bare 3 sanger på den tida :p

 

Basert på TV-serien kan det vel nesten virke slik, heldigvis litt mer variasjon i bøkene :p.

Endret av Alesle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sansa er jo fortsatt eldst, så det blir vel enda mindre problemer å ta over norden.

 

Arverekkefølgen i Westeros følger eldste legitime sønnen før eventuelle døtre, så problematikken Quote antyder er høyst reell. Med tanke på at «ingen» vet at Bran, Rickon og Arya er i live vil allmenheten tro at Sansa er den rettmessige arvingen av Winterfell.

Lenke til kommentar

Satt bare med haka i gulvet og pulsen i taket da jeg nettopp så siste episoden. Håhå! Elsker at det kan komme så uventede ting!

 

Edit: Og The Hound har klatret mange steg på stigen i det siste, syns jeg. Alltid spennende å se hva som skjer videre.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Uansett er jo fortsatt trusselen at 1.) 100 000 wildlings skal angripe the wall

 

Hvor har du fått tallet 100000 fra? Virker jævlig merkelig på meg at det golde landskapet nord for Muren huser så mange mennesker.

 

Jeg vil se mer av Ygritte. :D

 

Hvorfor? Du har jo allerede sett alt. :p

 

Virka bare som det var Cat som reagerte på det.. Robb var vel ikke så opptatt av musikken.. Jeg var heller ikke det, gikk ikke opp for meg før 10 min etter jeg hadde sett episoden at det var Rains of castamere :p

 

Jeg ble først oppmerksom på det når jeg så episodegjennomgangen på HBO sine nettsider - det var jo den instrumentelle versjonen som ble spilt og den hadde jeg ikke hørt før. :p

 

Litt merkelig, at Lady Stark er den eneste som merka at noe var muffens.. Men nå hadde vel Robb og gjengen mye innabors. Det sørga jo han gamle drittsekken for. Fuck Frey!

 

Fordi han er smart nok til å skjenke sine fiender fulle slik at han lett kan drepe dem? Typisk Stark-logikk. :p

 

Skeptisk til Stark-familien og hvordan det går med de =/ Kanskje de slår seg sammen med Wildlings? :)

 

Ja, for Mance Rayder vil selvfølgelig alliere seg med sine tradisjonelle fiender i nord når de er på sitt svakeste i steden for å smi mens jernet er varmt og knuse sine fiender - se dem drevet på flukt foran sine øyne og høre deres kvinners klagesang. :grin2:

 

Men når det er sagt så er det et utrolig pussig valg av en sang i et Stark bryllup og som nok ville fått flere til å undres.

 

Det var ikke et Stark-bryllup det var et Tully-bryllup. :p

Lenke til kommentar

Arverekkefølgen i Westeros følger eldste legitime sønnen før eventuelle døtre, så problematikken Quote antyder er høyst reell. Med tanke på at «ingen» vet at Bran, Rickon og Arya er i live vil allmenheten tro at Sansa er den rettmessige arvingen av Winterfell.

 

Rickon blir jo båret av Osha til en by, husker ikke navnet, men da får de jo vite at han er i live :) Og via han at Bran er i live! :D Håper bare de ikke møter på noe drit, eller at Osha blir tatt for å være ondsinnet..

 

Men de møter vel på andre Wildlings for å skape enda ett klimaks :S

Lenke til kommentar

Ja, for Mance Rayder vil selvfølgelig alliere seg med sine tradisjonelle fiender i nord når de er på sitt svakeste i steden for å smi mens jernet er varmt og knuse sine fiender - se dem drevet på flukt foran sine øyne og høre deres kvinners klagesang. :grin2:

 

 

Mance er gammel Crow.. Så han kan muligens slå seg sammen med dem, når de først finner ut at de faktisk har samme "sak". Mance vil overleve vinteren, Stark trur de vil ta over sør og slakte og drepe. Men de vil vel strengt tatt bare leve normalt og overleve vinteren og White Walkers.. De tok jo in Jon Snow (selv om han fucka opp alt nå).

Bare slenger rundt meg med teorier jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...