Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror de brukte iglene for at Seaworth skulle få se visjonene i ilden - tviler på at forbannelse var noe de fikk med på kjøpet i såfall.

 

 

 

Se slutten av episoden igjen (der hvor northmen blir drept av Freymenn) og repeter mange mange ganger.

 

 

 

Har vel noe å gjøre med at han ble avslørt som kråkelojalist og måtte rømme i en fei, tviler han hadde kommet levende fra det om han skulle ventet på henne.

 

Alternativt en enklere forklaring: because she was a ginger! :grin2:

 

Slik som jeg tolket det, så døde ikke wargen. Han ble omformet til en hauk (eller noe) og angrep Jon. Så slik som jeg så det så stakk ikke Jon Snow vekk, men han prøvde å ri etter hauken (wargen) for å drepe ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HEY! Dette var ikke kult i det hele tatt.

 

Selv om jeg hadde blitt spoila av en cunt i forrige uke var det faktisk litt overraskende. Men når fyren lukka døren og sangen begynte å spille skjønte jeg hvor det kom til å gå. Men forventa ikke at de faktisk skulle drepe (nesten) alle. Trodde bare det var Robb som skulle bli drept.

 

Serien har vist at den klarer seg selv om den dreper sterke karakterer, men nå begynner jeg å bli litt skeptisk. Da Ned døde hadde Robb allerede begynt å vokse frem, og da Drogo døde kom Dany fram med dragene i neste episode. Stark-familien er nå nærmest fullstendig ødelagt. Snow er det eneste som jeg umiddelbart kan ta Rob sin plass, eller så er det tynt. Arya med sine snokmorder-planer(ish?) kan bli noe, men for ung. Sansa er bare en brikke, og er også for ung. Bran sine evner har potensial, men også for ung. Rickon alt for ung.

 

Også utrolig irriterende at ulven måtte dø. Så for meg at Arya skulle åpne borten og ri bort på han. Nå er det vel bare Snow, Arya (hvor er den egentlig), Bran og Rickon sine igjen.

 

Angående ulver. Synes det var litt rart at Snow ikke reagerte mer på at han ble reddet av de. Han vet jo at de er noen av Starks sine. Forventer egentlig at han bare er noen 100 meter lengre bort og kommer å leter etter ulvene/eierne (vet jo tross alt ikke hvem av Starksa sine ulver det er). Litt for "kjip", i mangel på bedre ord, løsning at Snow stikker for å advare resten av The Watch, Bran drar forbi The Wall og Rickon drar til de allierte til Starks når de var 50 meter unna hverandre. Her burde de imo truffet hverandre.

 

Mer klaging etter hendelse sist episode. Tullingen Sam sier ingen ting om at han hadde et våpen som han forlot, eller hvorfor han stakk av uten å ta det med. Kan ikke noe for det, men det irriterer meg noe voldsomt.

 

Ingen Lannister screen-time i dag. Likevel gjør de det største framskrittet i kampen om tronen noensinne. Nei, Tyrion kan hoppe over til Starks sin side med Sansa. Twin er en av de bedre karakterene, men aldri i verden om han skal vinne.

 

Litt kjedelig utvikling med Dany nå. Hun tok for meg enorme steg da hun utsletta den slavebyen og fikk en enorm hær. Men at hun nå i 4-5 episoder bare har sittet i et telt og får andre til å gjøre jobben synes jeg svekker karakteren hennes litt. Hun er fortsatt en av favorittene mine, men skulle likt å se at hun var litt mer aktiv selv. Wormtounge(?) er forøvrig rå, litt Darth Maul over slåssinga hans. Mer av det.

 

Slik som jeg tolket det, så døde ikke wargen. Han ble omformet til en hauk (eller noe) og angrep Jon. Så slik som jeg så det så stakk ikke Jon Snow vekk, men han prøvde å ri etter hauken (wargen) for å drepe ham.

Tenkte jeg også i starten. Men å ri etter en fugl? Skal være ganske vanskelig. Men virka ikke som The Office-duden døde nei.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Tenkte jeg også i starten. Men å ri etter en fugl? Skal være ganske vanskelig. Men virka ikke som The Office-duden døde nei.

Hah, hadde helt glemt at han var prototypen til dwight shrude :p for meg hadde ham kun blitt glassøye-pirat.

 

Men nå er han jo uansett uten menneskekropp.

 

Edit:

eller han bør iallefall være ganske skada når han blir menneske igjen.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Forøvrig om du driver med de prosentene der så kan du si at det var mindre enn50% om han kunne stikke av, da hun har vist at hun lett kan skyte ned en mann på hest ;) Men ja jeg er nok enig.

 

Forøvrig er nordmannen en eks-crow?

 

Nordmannen er ikke en kråke -- det var jeg som forvekslet ham med Mance i farten.

 

Hun MÅTTE ikke skyte ham om han tok til hesten, og kunne "bomme" uten konsekvenser for å spare livet til den hun elsker.

 

Hun MÅTTE tatt et valg om han tok opp sverdet mot nordmannen:

Tilhørighet eller kjærlighet.

 

...

Men det var jo litt hjerteskjærende brudd egentlig...

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Tja, hva kan man si....

 

Har aldri likt Robb noe særlig, men som flere andre her er jeg en Stark-fan.

Har nesten sett på det som serien sin plikt å gi hevn for det som skjedde med Ned... Nå derimot, kan jeg ikke se dette skje.

Jeg tror ikke serien kommer til å tape seg, men det blir ikke noe særlig gøy framover imo. hvis Lannisters blir så lite utfordret for tronen (ref. sist sesong med Stannis feks.). Nå har det jo faktisk gått en hel sesong uten at tronen har blitt direkte utfordret, og fortsetter det i dette tempoet så kan jeg ikke se det til neste sesong heller.

Lenke til kommentar

Snow hadde vel mer en nok med å slåss og kjempe seg vekk fra faren han var i. Er livet ditt i fare, så tenker man kun på seg selv, ulv eller ei.

Ellers en knall episode.

 

Når jeg ser scenen igjen virket Yrgritt veldig klar til å sloss med Snow i begynnelsen, har hun ikke snakket noe om forholdet deres kommer over alt annet tidligere? Når Snow dyttet henne forhindret han henne i måtte velge en side og potensielt bli skadet. Han visste at hun ville være trygg med sine.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...