The Doctor Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Begynte såvidt på første boken igår, leste de to første kapitlene. Fenget meg gjorde den iallefall, så denne/resten av bøkene skal leses. Lenke til kommentar
OpAmp Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Hvem er det som har lånt de første bøkene fra biblioteket i Kongsberg??? 5 Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg har lagt merke til at mange sammenligner med The Wire og Sopranos, og jeg ser jo en viss sammenheng, men ligner det ikke mye mer på Rome? Tenker litt hvordan vi følger flere forskjellige personer og at det er litt uklart hvem som virkelig er "snille" og "slemme". Rome var heller ikke så veldig mye action, men mye prating og konspirering. Uansett genial serie og jeg vurderer å lese bøkene i sommer. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Skal man bruke The Wire og Sopranos som sammenligningsgrunnlag så er det vel ikke akkurat spekket med action der heller Uansett, ting drar seg til etterhvert, ting blir mer åpent og uforutsigbart etterhvert som serien fortsetter. Det blir bare bedre og bedre, ihvertfall i bøkene, så jeg gleder meg vilt. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Skal man bruke The Wire og Sopranos som sammenligningsgrunnlag så er det vel ikke akkurat spekket med action der heller Det har jeg da ikke sagt heller. Dessuten syns jeg egentlig at det er greit at det ikke er så mye action og at det går litt "sakte", da får man mer med seg. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Foretrekker det vi har så langt fremfor en typisk action serie. Lenke til kommentar
wilzoo Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Synes serien er en bra tolkning av boka. Imponert over hvor storslagent det er. Har kommet halvveis i bok nummer to, meget interessant. Håper de fortsetter med denne serien og får lagd episoder fra alle de 5 bøkene! Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Litt hype forann neste episode: Denne (og neste) var favoritten til omtrent alle anmelderene som fikk se episode 1-6. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 You don't say! Gleder meg villt! Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Da var bøkene bestilt! Så får vi se om ordren går igjennom min bank (noe jeg tviler på) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Vil man ha actionserie må man til Fox, NBC eller billigproduksjonene på The CW. HBO og AMC handler om drama, kompleksitet og visualisering og språk som ikke går gjennom annonsekanal-filteret. Rome er forøvrig et godt sammenligningsgrunnlag. Lenke til kommentar
hisense Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Klarer ikke å vente til neste episode! Skal ikke spoile noe men hva synes dere om Lanister gjengen? Finnes vel 6-7 hus i den serien. Stark er vel kulest? Liker ikke Lanisters Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Tyrion er den kuleste i Lannister-gjengen etter min mening. Fantastisk bra fyr. Og Viserys tett fulgt etterpå, bare synd han ikke blir med oss så lenge. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Gleder meg til å komme heim fra jobb imåro har trua på ein knall episode!! Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Får nok ikke sett episoden før tirsdagskveld, senest onsdag. Sitter og vurderer om jeg skal sitte oppe til 5-6 idag, finne episoden, legge meg og dra på polet når jeg står opp, hjem og se den, også ut å feste. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Grom serie. Mørk og jævlig middelalder/fantasyidyll - ja takk! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Liker egentlig Lanisters. Kanskje ikke selve personene, men skuespillerne gjør en god jobb i å være ufordragelige. Heady virker skapt for rollen, med det sure ansiktet hu har. Danske Nicolai klarer også rollen sin godt. Å Tyrion er jo nesten seriens største anti-helt. Han er en kjernekar nesten vil jeg si. Han bruker snakking som et våpen fremfor et sverd, og det jeg elsker med karaktern. Endret 15. mai 2011 av Maury Lenke til kommentar
Turbosauen Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Haha, appropos ufordragelig Lannisters (Lena Headey spiller Cersei Lannister): Lena Headey realized she had struck a nerve with viewers of HBO’s “Game of Thrones” (tonight at 9) when her friends started telling her how much they loathed her character. “I don’t know if it’s cool to have your mates call and say, ‘I want to push her out the window,’ ” Headey said and then laughed from her adopted home of Los Angeles. “They hate her, but hopefully people will dislike her but realize there’s something going on.” Fra Boston Herald Lenke til kommentar
chokke Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Grom serie. Mørk og jævlig middelalder/fantasyidyll - ja takk! Og Sean Bean . Utrolig at han prøver seg på andre type roller enn slike middelalderske . Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Og Sean Bean! Etter The Fellowship of the Ring-filmen klarer jeg ikke å se på han uten å få middelalderassossiasjoner. Samme gjelder forsåvidt Viggo Mortensen, Elijah Wood osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå