Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I denne serien skal du aldri si aldri, for alt du vet kommer han derre Lord og light duden og reviver dem :p

 

Lord of light later til å støtte en annen konge, så det ser jeg på som svært usannsynlig. Fikk også inntrykk av at et eventuelt gjenopplivningsrituale må skje mer eller mindre umiddelbart etter at døden inntreffer. Dessuten kommer nok Lord Frey til å tenne noen bål for å bli kvitt likene til de flere tusen soldatene som støttet Robb, og at Robb havner på et av dem.

Lenke til kommentar

Hvorfor er folk så begeistret for Starks? Ned var så naiv at det fikk ham drept, Catelyn oppfører seg helt irrasjonelt og urimelig ift. Jon, som sammen med Robb er det nærmeste Martin har kommet til å gjøre seg skyldig i å lage klisjepregede helteskikkelser. Bran er lam og må bæres rundt, Arya er en snusfornuftig viktigper, Sansa er en erketypisk bortskjemt pappajente og Rickon ser man knapt noe til.

 

Starkfolka har kanskje svakheter, men det er ikke en ond egenskap å være naiv. De godhjerta i bunn. I the North er de hardtarbeidende skikkelig folk med en allianse med dyr. Lannister på sin side er penge og maktgriske folk som ikke skyr noen midler. Tywin er kanskje en smartere spiller i kampen om tronen, men det kan da ikke være noen tvil om at Ned var the good guy?

 

Det er da heller ingen tvil om at Stark-familien har fått lide klart mest nå. Så ja, selvsagt venter folk på at noen Starkfolk skal reise seg. Litt som når man venta på Peter i S1 av Heroes.

Endret av EternalSunshine
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Har dette noen sammenheng med de iglene til gingerfitta til stannis? Kanskje Balon og Joffrey også stryker meg snart? :D

 

Tror de brukte iglene for at Seaworth skulle få se visjonene i ilden - tviler på at forbannelse var noe de fikk med på kjøpet i såfall.

 

Hva skjer med mennene til Rob nå egentlig?

 

Se slutten av episoden igjen (der hvor northmen blir drept av Freymenn) og repeter mange mange ganger.

 

Og hvorfor rømte snow fra dama si? Virket jo bare som det var Nordmannen igjen?

 

Har vel noe å gjøre med at han ble avslørt som kråkelojalist og måtte rømme i en fei, tviler han hadde kommet levende fra det om han skulle ventet på henne.

 

Alternativt en enklere forklaring: because she was a ginger! :grin2:

Endret av Dark Archon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk epsiode! Den røde bryllup scenen er en av de beste scenene jeg noensinne har sett i en tv serie, det var bare helt vanvittig bra. Storkoste meg gjennom det hele spesielt på grunn av det var karakterer jeg likte som døde. Elsker sånne uventede ting! Kunne ikke gjøre annet enn smile og le etter at epsioden var ferdig. AWESOME.

 

En ting som irriterte meg litt med episoden; når han styrer ulvene og hjelper Jon, hvorfor bruker han kjempelang tid på å si at Jon er utenfor?? Eller hva med å sende ulvene etter han og lede han til dem??? I tillegg så virker det som om det bare er nordmannen igjen, drep han da!! So close but yet so far away..

 

Lurer også virkelig på hva som skjedde/vil skje med Tully'ene. Håper det blir en ny konflikt i nord og håper at the karstarks kommer tilbake på banen. Men det mest sannsynlige er vel kanskje at de var med på det hele...? (Tully'ene altså)

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...