Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ville jo vært idiotisk å ikke prøve, hun hadde ikke akkurat så veldig mye igjen å tape.

 

Personlig trodde jeg hun skulle prøve å ta kniven i bruk mot gamle Frey - men det ville nok uansett ha vært vanskelig å gjennomføre med armbrøstmennene klare til å gi ild osv. ;)

 

Leste forresten på nettet at dette var en historisk inspirasjon til George R.R. Martins "røde bryllup", ganske interessant IMO: http://www.robertsew...ca/living4.html

Endret av Dark Archon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
men hvor mange soldater hadde egentlig Frey? trodde robb hadde flere

 

Han hadde visstnok like mange som Karstark hadde (tror Karstark-soldatene utgjorde halvparten av Robbs styrke før henrettelsen av Rickard når de dro tilbake til nord), i tillegg må du inkludere Boltons menn - når du også tar i betraktning at Robbs soldater er fordrukne gir det Frey og Bolton en klar fordel.

 

Sykt bra episode, er så deilig at jeg greier å skjerme meg selv helt fra spoilers, så alle viktige episoder får mye "punch".

 

Det klarer ikke jeg - jeg har blitt delvis spoilet før og jeg ble det delvis nå også i forbindelse med google-søk av "red wedding". ;)

Lenke til kommentar

Fy faen, denne episoden tok rett og slett pusten fra meg :omg: Håper virkelig Lannister folka får smake sin egen medisin etterhvert, bortsett fra Tyrion såklart :p Men ja, dette var rett og slett brutalt, virker som denne bakken Starks har vært på vei nedover bare fortsetter å gå nedover, men får vel håpe at det blir noe av disse barna etterhvert, eller at eventuelt Jon Snow får til noe, men er vel lite som tyder på det for øyeblikket.

Lenke til kommentar

men hvor mange soldater hadde egentlig Frey? trodde robb hadde flere

 

Uavhengig av hvor mange de hadde, så forventet de jo ikke å bli angrepet. Det å spise salt og brød i en annens hus betyr i GoT-verden at man er under beskyttelse av de man besøker. Veldig gammel og hellig norm som nok nesten ingen har brutt. Da blir man tatt ganske kraftig på senga.

 

Stabbingen av Talisa var brutalt. Daym.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...