Tabris Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Noen andre av boknerdene som er enige i at Impen er helten i historien ? Tyrion er en av mine favorittkarakterer også. Men det er ikke alltid like lett å like ham, han kan være passe ufordragelig til tider han også. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Tyrion er sjefen Jeg er VELDIG glad for at Tyrion og Arya er castet slik de er... Samwell var ikke feit nok i mine øyne, men han er intet dårlig valg, castingmessig. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg er også svært fornøyd med de aller fleste skuespillerne - bortsett fra Sansa. Jeg føler hun har blitt litt forandret i serien, hun er i hvertfall ikke helt slik jeg hadde sett henne for meg. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg har ikke lest bøkene, så jeg klarer ikke bestemme meg for om Tyrion er en av de slemme eller snille. Han virker litt for "kul" til å ha prøvd å drepe Bran. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Er ikke så mange som er helt slemme eller helt snille, heldigvis. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Er ikke så mange som er helt slemme eller helt snille, heldigvis. Synest ikke hun dronninga og broren virker helt trygge Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Tipper Peter Dinklage (tyron) får en nominasjon i årets Golden Globe. Liker den karakteren veldig godt Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Så fort jeg får stipend så bestiller jeg disse bøkene. Koster jo ingenting. Bare elsker serien sålangt! Hvordan er språket i bøkene? Vanskelig? A ruler who hides behind paid executioners soon forgets what death is. Språket er ganske greit, men med noen ord som kanskje er lite brukt, som craven, samt et par uttrykk som er skrevet på en litt spesiell måte (break his fast, og ikke eat breakfast), men lett forståelig. Men synes han skriver veldig bra uten å lage språket alt for lyrisk - språket er ganske direkte, noe jeg liker. I en såpass kompleks historie vil jeg ikke begynne å måtte tolke betydningen av språket hele tiden i tillegg. When your enemies defy you, you give them steel. However, when they bend the knee, you help him to their feet, elsewise no-one will bend the knee. -Valar morghulis- Takk! Er veldig glad i direkte språk selv! Dette blir bra Lenke til kommentar
h_var Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg syns ikke The Mountain så like svær ut som han blir beksrevet i boka, men det kan jo være pga at bare sitter på hesten i denne episoden. Håper de viser mer av turneringen i neste episode, har vært ganske sparsomt sverdsvinging i serien så langt. Nesten fem minutter med Viserys i stampen ble i meste laget for meg, noen nippler kunne ha reddet scenen, men vi fikk ikke DET engang. ser nesten for meg at agenten hans har forhandlet seg fram til at han skal ha et visst antall minutter på skjermen før han blir "kronet" dermed måtte de trekke ut den scenen til den ble i lengste laget Og Dinklage/Tyrion er definitivt sjefen så langt. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Tror de måtte gått overbord med CGI om de skulle framstille Gregor Clegane på samme måte som han beskrives i boken. De fant en skuespiller som er nesten 2.3 meter høy og rimelig solid bygget, så han er jo merkbart større enn de andre karakterene. Kanskje mer en ås enn et fjell, da. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Hvor langt er serien kommet nå i forhold til boken? Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Nesten fem minutter med Viserys i stampen ble i meste laget for meg, noen nippler kunne ha reddet scenen, men vi fikk ikke DET engang. Du må følge bedre med. 8 Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Hvor langt er serien kommet nå i forhold til boken? Under halveis. Og så er det flere bøker? Har det blitt sagt hvor mange sesonger vi kan vente oss? Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Det er vel 4 bøker som er kommet ut så langt, hvor mange sesonger det blir vet jeg ikke. Mener å ha hørt at serien er fornyet til en andre sesong. Men det er bare noe jeg har hørt. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Det er ikke godt nok, finn ut mer! *daske* Lenke til kommentar
Licht Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Den er fornyet. Kan sikkert spa opp en url hvis det er kritisk, men informasjonen kom fra en HBO-pressemelding. Verdt å merke seg at bok tre er såpass massiv at iallefall UK-publikasjonen av den er delt i to bøker som, hver for seg, ikke er så mye mindre enn de "hele" bøkene i serien. Endret 10. mai 2011 av Zealuu Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Det eneste som er sikkert er at det blir minst én sesong til. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Hvor langt er serien kommet nå i forhold til boken? Under halveis. Og så er det flere bøker? Har det blitt sagt hvor mange sesonger vi kan vente oss? GRRM har planlagt totalt 7 bøker i a song of ice and fire serien Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Bok nummer 5 er endelig ferdig, og kommer 12 (?) juli.. Bok 3 kan fort bli to sesonger, den er nesten 50% større enn bok 1... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå