Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men Sam sa vel i episoden i dag at ikke viste hva som var spesielt med den kniven. Så også overrasket ut når han drepte WWern og var også en siste løsning han hadde. Hadde vel vært sånn rimelig naturlig av resten av The Nights Watch å fortelle Sam at de knivene de fant (Sam var jo med på dette) faktisk dreper WW lett som bare det.

 

Men mulig bare små detaljer jeg henger meg opp i.

 

Ilden tenke jeg fungerte på en måte som at de tok fyr noe som svekket dem og man dermed kunne hakke dem i små biter eller lignende.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Men Sam sa vel i episoden i dag at ikke viste hva som var spesielt med den kniven. Så også overrasket ut når han drepte WWern og var også en siste løsning han hadde. Hadde vel vært sånn rimelig naturlig av resten av The Nights Watch å fortelle Sam at de knivene de fant (Sam var jo med på dette) faktisk dreper WW lett som bare det.

 

Om jeg ikke husker feil så var det Sam som sa til de andre hva dette var? At han hadde lest det i ei gammel bok elns?

Lenke til kommentar

Mener han sa at det var våpen fra "the first men" eller noe i den dur ja. Men ikke noe om at disse våpnene drepte WW.

 

Hvis The Night Watch brukte disse våpnene da de drepte WW mellom S02 og S03 (som vi vel kan anta at de gjorde?), så synes jeg det er rart at de ikke fortalte dette videre til Sam. Enten on screen eller off.

 

(Kampen mellom WW og The Nights Watch her er forresten nok en skuffelse serien har når det kommer til slag)

 

Men kan jo også hende at de ikke drepte noen WW, men at de WW som var med i slaget bare styrte disse døde folka rundt. Blir litt synsing, men kan jo egentlig ikke gjøre noe annet når de ikke viser slaget.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Mener han sa at det var våpen fra "the first men" eller noe i den dur ja. Men ikke noe om at disse våpnene drepte WW.

 

Stemmer det. Skjer i sesong 2 episode 8 ca 24 min ute i episoden. Han sier det er DragonGlass, men han sier ikke noe om at dette er de eneste våpnene som kan drepe WhiteWalkers.

Lenke til kommentar

hehe.. Det jeg reagerte mest på, var at han kastet fra seg brannfakkelen, det eneste kjente middelet mot The White Walkers..

 

Uansett en flott episode! Jeg likte spesielt at The Hound forklarte for Arya at han ikke "bare var ond"..

 

Jeg er litt skeptisk til han som kom inn til Daenerys på slutten der, om han snakket sant, eller om det bare er et knep, eller noe.. :)

Jeg kan nesten garantere deg at den fyren kun vil ha henne til sengs. Som vi så i samtalen hans med de to andre, så virker det ikke som at han bryr seg noe særlig om å vinne noen krig, eller få noe gull. Han er en livsnyter. Fyren gjør hva faen han vil. En slu og sjarmerende jævel. Og nå, er nok hans eneste mål å få Dany til sengs. Fet fyr. Håper vi får se mye mer til ham framover.

Endret av Kammizez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

snip

Nå tror jeg det er folk her som har lest bøkene som blander litt. Og da bør vi jo kanskje strengt talt ikke snakke om det her : p

 

Lannistere gjør seg godt fulle. Digget scenen med Cersei sist sesong, og Tyrion var også herlig. Gleeson er alltid drittsekk, spesielt i byllupet. Ellers synes jeg det var en ganske gjesp episode, spesielt fordi jeg ikke er no særlig fan av Samwell.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Unquoter du innlegget mitt? Har alt endret det, da det forsåvidt blir bokprat, selv om det ikke akkurat er spoilers.

 

Jeg digget episoden jeg. Cersei var fantastisk, det samme var Tyrion. Enig i at Samwell er blerh. Flirte også godt av de der second sons-folka. Blir kjipt med to uker venting til neste nå.

Lenke til kommentar

Synes det er morsomt å se forskjellen på Cesei og Margaery. Margaery er veldig subtil i måten hun påvirker Joffery, og snakker til Cersei, mens Cersei først forteller en historie det er UMULIG å feiltolke, for så å ytre: "I'MA KILL YOU". Virkelig ikke den skarpeste kniven i skuffen, uansett hvor mye hun ønsker å være det.

Lenke til kommentar

Sam da!!! :( Hvorfor er du så tett?!

 

The Hound er fantastisk :D gi nå mannen litt gull for å redda begge Stark-jentene! :D

 

Meh Dany, håper han duden har urent mel i posen og knerter hu :p Selv om jeg "vet" det ikke skjer.. Men jeg vet noen blir glade over nakenscenen hennes igjen!

 

Stakkars Tyrion, hadde håpet at de kunne fått stanset det, men men..

 

Melissandre kan choke på Gendrys blodige ****. Håper hu dauer snart..

 

For få hovedpersoner som dauer! DREP MER!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn, -nei, har ikke lest bøkene- så er jeg redd noen jeg liker godt kommer til å dø i denne sesongen.. :(

 

Det som er bra med GoT er at den gjør ting "ekte".. Alle kan dø! Det gjør det spennende, men selvfølgelig dumt når personer man liker godt forsvinner, som Ned -det soleklare eksempelet..

 

 

De jeg bryr meg aller mest om, og som jeg absolutt vil se overleve helt til slutt, er:

 

Arya

Snow

Daenerys

Tyrion

 

Så er det selvfølgelig en haug med andre karakterer jeg loker godt og ikke vil at skal forsvinne.. Men, det er disse som er mine absolutte favoritter! :)

 

Ned Stark og Khal Drogo var to jeg også virkelig ville ha med videre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig med Bone, trur noen vi ikke vil skal dø, kommer til å dø. Selv om Tywin eller Cercei dør så hadde det vært kjipt, selv om de fortjener det.

 

Tywin håper jeg lever lenge, for han er en fantastisk god skuespiller :D Men, trur alt han "tvinger" folk til gjør at han kommer til å stryke med. Han er tross alt Hand of The King, i god tro med de tre siste så døde to og nesten den tredje :p

 

Melissandre er heit som fy, men hu er en forferdelig person virker det som. Hu skal ikke "redde" verden som hu sier, det er nok hu som skal fucke den opp. Men så kommer det jo White Walkers som også skal fucke den opp.

Blir gøy å se mer magi videre siden dragene vokser og vokser :) Gleder meg til å se han trollmannen til Varys :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...