Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har forstått hvordan denne skyggeleiemorderen til Melisandre fungerer? Den hun fikk i forrige sesong med Stannis. Hvorfor kan hun ikke bli befruktet av hvem som helst eller samme person to ganger? Er det noe spesielt med Baratheon-slekten, siden hun nå har kidnappet Gendry, som er sønn av Robert Baratheon?

 

Synes også det var merkelig at Melisandre kunne vite hvem Gendry var (og hvor han var). Han visste det jo ikke selv engang. Trodde det var bare Ned Stark og Jon Arryn som visste det, og begge tok med seg hemmeligheten i graven.

 

Vil selvsagt ikke har svar med bok-spoilere, bare spekulasjoner fra serien.

Lenke til kommentar

"Only a true king can blablabla"

 

Og stannis fikk jo beskjed om at "Your fire is burning weak" ellernoe før ho dro for å kidnappe gendry..

 

Åssen ho vet det, ho har vel stirra i flammene igjen...

 

Og dette er ikke no bokspoilere for jeg er bare halvveis i bok 2 :p

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Begge er 50% konge og 50% ikke-konge.

 

I og med at dronninger ikke er konger.

 

Hele "kraften i kongeblod" virker litt suspekt.

Kan det være heksen bare ønsker å svekke dem slik at hun kan manipulere dem lettere -- og at alt blod kan brukes?

 

[blind spekulasjon]Hvis ikke -- så kan det tyde på at magien er trosbasert / fokusbasert, og at guder, personer og konger får makt gjennom å ha tilhengere som støtter dem med sin vilje og sjel -- som lader blodet deres.[/blind spekulasjon]

 

Det var godt å se den gamle sjøulken på frifot.

Måtte heksen brenne!

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

hehe.. Det jeg reagerte mest på, var at han kastet fra seg brannfakkelen, det eneste kjente middelet mot The White Walkers..

 

Uansett en flott episode! Jeg likte spesielt at The Hound forklarte for Arya at han ikke "bare var ond"..

 

Jeg er litt skeptisk til han som kom inn til Daenerys på slutten der, om han snakket sant, eller om det bare er et knep, eller noe.. :)

Lenke til kommentar

Det jeg reagerte mest på, var at han kastet fra seg brannfakkelen, det eneste kjente middelet mot The White Walkers..

 

Det er de som White Walkers våkner til livet igjen (Wights.) som kan tas knekken på med ild, ikke selve White Walkers'ene. Der må det våpen til som er laget av Dragonglass.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...