JimRamse Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 http://www.youtube.com/watch?v=Fe4tOS584Mc Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Helt hektet på A Song of Ice and Fire. Begynt å lese den første boka. Føler de to siste episodene bygger mer substans rundt karakterene. Lord Snow, Arya, Daenerys og Bran er de mest fascinerende personene i serien hittil. Man kan tydelig se at "the plot thickens" nå! Hoho - HBO har gjort det igjen. Endret 9. mai 2011 av Mr.SS Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Lord Snow og Viserys er mine personlige favoritter. "Less than the shadow of a snake." Lenke til kommentar
OpAmp Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Utrolig bra serie. Blir nok nødt til å lese bøkene i sommer ja! Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 http://www.youtube.com/watch?v=Fe4tOS584Mc Promo spoiler Etter mye karakter building ser det ut til at det blir litt action no Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Så fort jeg får stipend så bestiller jeg disse bøkene. Koster jo ingenting. Bare elsker serien sålangt! Hvordan er språket i bøkene? Vanskelig? Endret 9. mai 2011 av MarB Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Hvis du har lest litt engelsk før, så vil du ikke ha noen problemer med språket. Lenke til kommentar
koots Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg annser meg selv som over snittet god i engelsk men det er enkelte ord og uttrykk jeg ikke skjønner, men aldri nok til at jeg mister handlingen, så jeg syns ikke det er spessielt vanskelig. Jeg hadde egentlig sett for meg at det var mange flere folk på tourney'en. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Føler at det manglet et par tusen stykker der ja. Samtidig så stusset jeg på hvorfor de gadd å kaste bort så mye tid av episoden på Viserys og dama i karet. Gav serien fint lite, kunne heller faktisk ha gitt drømmen til Bran noe tiden den faktisk fortjener. 1 Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Fint å høre at dere takler Engelsken godt nok 4-box sett med alle bøkene utgitt forsvant nettop fra amazon.co.uk...får vel bare vente da Feil amazon. LOL. Endret 9. mai 2011 av MarB Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg har sett siste scene tre ganger nå. Elsker akkurat den delen hvor de drar frem sverdene! 3 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Badekar-scenen var vel mest en hook for å la Viserys forklare seerne hva som skjedde med dragene. Lenke til kommentar
koots Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg har sett siste scene tre ganger nå. Elsker akkurat den delen hvor de drar frem sverdene! Den og måten Catelyn bygger opp til det. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Badekarsscenen var staselig. Hora tente på drager. De tenner på mye rart i denne serien. Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg har sett siste scene tre ganger nå. Elsker akkurat den delen hvor de drar frem sverdene! Den og måten Catelyn bygger opp til det. Nerden i meg tenkte "pwned?" når de tok fra sverdene Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Badekarsscenen var staselig. Hora tente på drager. De tenner på mye rart i denne serien. Gledespike er en gledespige. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Sisten scenen var rå ja. Viserys derimot syns jeg er litt tragisk, går bare rundt å syter og lar alt gå utover søsteren sin, håper han for seg en eller annen god lærepenge etterhvert, så sant han ikke tar seg sammen på et vis. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Så fort jeg får stipend så bestiller jeg disse bøkene. Koster jo ingenting. Bare elsker serien sålangt! Hvordan er språket i bøkene? Vanskelig? A ruler who hides behind paid executioners soon forgets what death is. Språket er ganske greit, men med noen ord som kanskje er lite brukt, som craven, samt et par uttrykk som er skrevet på en litt spesiell måte (break his fast, og ikke eat breakfast), men lett forståelig. Men synes han skriver veldig bra uten å lage språket alt for lyrisk - språket er ganske direkte, noe jeg liker. I en såpass kompleks historie vil jeg ikke begynne å måtte tolke betydningen av språket hele tiden i tillegg. When your enemies defy you, you give them steel. However, when they bend the knee, you help him to their feet, elsewise no-one will bend the knee. -Valar morghulis- Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Er omtrent halvveis i bok 2 nå, og må si at jeg koser meg stort Eneste jeg har å utsette er at jeg sliter litt med navnene, spesielt siden de fleste har kallenavn som brukes i hytt og pinevær. Har ikke begynt på TV-serien enda, men har tenkt å gjør det snart. I bøkene er min favorittkarakter lett Tyrion, men vet ikke om han er like likandes i serien. Noen andre av boknerdene som er enige i at Impen er helten i historien ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå