Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Udødeliget har da vel neimen ikke blitt presentert. Han har jo dødd seks ganger, og deretter blitt gjenopplivet. Han nevnte jo at for hver gang blir han svakere, hvem har sagt at gjenopplivingen vil vare evig?

 

Men det å komme tilbake til livet 6 ganger er for min del veldig mye. Dette gjør jo at vi aldri kan være sikre på om en person i serien faktisk er død. Noe som for meg kan ødelegge litt. Likevel tolket jeg det som at han ikke døde, men bare var veldig hardt skadet. Men mulig jeg tok feil her.

 

Litten kommentar ellers i tråden. Ikke det at de som har nevnt bøkene har avslørt noe, men hadde vært fint (i alle fall for meg :) ) om man dropper "skulle sett den scenen i boken" osv. Viktig at vi ikke skeier ut. ;)

Lenke til kommentar

Men det å komme tilbake til livet 6 ganger er for min del veldig mye.

 

Jeg føler serien har et svakt punkt hver gang det blir for mye overnaturlig. Nå har jeg forstått det slik at magien blir sterkere nå som dragene er tilbake, men jeg er liksom ikke helt komfortabel med det. Grensene for magi/overnaturlige ting i GoT-universet er ikke klart definert så når noe magisk skjer så føles det lett som serien bryter sine egne regler.

Endret av EternalSunshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De er jo i krig med Lannisters. Men de er i krig og hva skal jeg si, kriger "ordentlig". De dreper ikke uskyldige. De dreper ikke stakkars folk som er født med feil navn. Robb drar i krig for å få tilbake familien sin. Og for å ha North i fred. Han vil jo ikke være konge over resten av landet.

Lenke til kommentar

Men det å komme tilbake til livet 6 ganger er for min del veldig mye. Dette gjør jo at vi aldri kan være sikre på om en person i serien faktisk er død. Noe som for meg kan ødelegge litt. Likevel tolket jeg det som at han ikke døde, men bare var veldig hardt skadet. Men mulig jeg tok feil her.

Jeg tolket det som at han ikke blir brakt tilbake fra det direkte døde, men han blir brakt tilbake fra høyst dødelige skader. I det minste må det skje veldig kjapt. Jeg har selvfølgelig bare èn scebne å basere dette på, men han var ikke akkurat seint ute med å løpe bort til han og begynne med ordene sine.

 

 

Jeg føler serien har et svakt punkt hver gang det blir for mye overnaturlig. Nå har jeg forstått det slik at magien blir sterkere nå som dragene er tilbake, men jeg er liksom ikke helt komfortabel med det. Grensene for magi/overnaturlige ting i GoT-universet er ikke klart definert så når noe magisk skjer så føles det lett som serien bryter sine egne regler.

Tja. Khal Drogo ble holdt i live med livskraften til hans barn, Stannis har ikke nok kraft til å mane frem en ny "shadowbaby" og han nye fyren her virker det som begynner å bli rimelig sliten han også - i tilleg til det jeg skrev over her.

 

For min del så "skal" magi bryte reglene. Det er magi. Det er ikke normalt og det skal være uventede konsekvenser.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Jeg føler serien har et svakt punkt hver gang det blir for mye overnaturlig. Nå har jeg forstått det slik at magien blir sterkere nå som dragene er tilbake, men jeg er liksom ikke helt komfortabel med det. Grensene for magi/overnaturlige ting i GoT-universet er ikke klart definert så når noe magisk skjer så føles det lett som serien bryter sine egne regler.

 

Da kommer du til å slite fremover. Har hørt at magien kommer bare mer og mer utover i bøkene/serien. Som du sa, at dragene kommer tilbake har en conection med magien. Det er vel noe de sa i sesong 2? Uansett, det kommer bare til å bli mer og mer. Jeg synes det er kult, men udødelig er teit. Så langt har de heldigvis ikke dratt det :) Bare nesten ;)

Lenke til kommentar

Da kommer du til å slite fremover. Har hørt at magien kommer bare mer og mer utover i bøkene/serien. Som du sa, at dragene kommer tilbake har en conection med magien. Det er vel noe de sa i sesong 2? Uansett, det kommer bare til å bli mer og mer. Jeg synes det er kult, men udødelig er teit. Så langt har de heldigvis ikke dratt det :) Bare nesten ;)

 

Selv om DU har hørt det, så trenger du ikke å skrive det her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da kommer du til å slite fremover. Har hørt at magien kommer bare mer og mer utover i bøkene/serien. Som du sa, at dragene kommer tilbake har en conection med magien. Det er vel noe de sa i sesong 2? Uansett, det kommer bare til å bli mer og mer. Jeg synes det er kult, men udødelig er teit. Så langt har de heldigvis ikke dratt det :) Bare nesten ;)

 

 

Må påpeke, jeg har ikke noe problem med magi per se, men serien må klare å formidle hvilken styrke som ligger i magien. Det handler om å prime oss litt. Inntil nå døde du f.eks om du ble "drept" i en duell.

 

Se f.eks på White Walkers og dragene som motstykke. Der har vi hele tiden fått litt smakebit på "oi, her er det noe". Serien kan ikke plutselig kaste en Master Yoda rett i fleisen på oss om du forstår hva jeg mener.

Endret av EternalSunshine
Lenke til kommentar

Må påpeke, jeg har ikke noe problem med magi per se, men serien må klare å formidle hvilken styrke som ligger i magien. Det om å prime oss litt. Inntil nå døde du f.eks om du ble "drept" i en duell.

 

Se f.eks på White Walkers og dragene som motstykke. Der har vi hele tiden fått litt smakebit på "oi, her er det noe". Serien kan ikke plutselig kaste en Master Yoda rett i fleisen på oss om du forstår hva jeg mener.

 

Helt enig, kult at han ble gjennoplivet, men er det faktisk en gud eller black magic? Han som gjennoplivet han er jo prest som redheadchick. Og hu fødte en shadow-dude som drepte en "konge". Virker ikke som helt GOD magi akkuratt..

 

Selv om DU har hørt det, så trenger du ikke å skrive det her.

Som jeg også sa så sa de det i sesong 2 en gang at magien blir sterkere når dragene kommer, så det var vel veldig forventet i tilleg. :) Beklager om jeg ødela noe. =/
Lenke til kommentar

Noen meninger om dette ?

 

Tja, Harry Potter tendenser håper jeg ikke på. tallet 7 blir jo brukt mye i tro og sånt, så trenger ikke å være voldemort-tendenser. Men Kan jo hende. Det må jo nesten være ett vist antall som er maks. Eller mulig det er skadeomfanget som avgjør det. Men igjen, han ble skutt i øyet, mulig hjernen ble truffet? Og da er det ikke skadeomfanget :p

 

Og han ble ganske splittet sist gang også :D Fytti faen, sverdet kløyva han i to, haha!!

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Tja, Harry Potter tendenser håper jeg ikke på. tallet 7 blir jo brukt mye i tro og sånt, så trenger ikke å være voldemort-tendenser. Men Kan jo hende. Det må jo nesten være ett vist antall som er maks. Eller mulig det er skadeomfanget som avgjør det. Men igjen, han ble skutt i øyet, mulig hjernen ble truffet? Og da er det ikke skadeomfanget :p

 

Og han ble ganske splittet sist gang også :D Fytti faen, sverdet kløyva han i to, haha!!

 

Nei ikke harry potter tendenser, men dette med at han mister litt av seg selv hver gang og ja dette med tallet 7,

Han ble stabba i øyet, ikke skutt btw :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...