Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at en fantasy-forfatter i utgangspunktet kan gjøre hva som helst med sin egen verden, men noe av appellen til disse verdenene er nettopp hvor fremmede de er, og det ville vært langt mer interessant om de var mer gjennomført arkaiske. Trenden er at man lager verdener som ser arkaiske ut mens menneskene er fulle av moderne tankegods.

 

Nå skal det sies at scriptforfatterne til serien er langt mer skyldige i dette enn George Martin selv, som har mer peiling på europeisk middelalder enn de fleste, men i og med det ikke skal være bokprat her lar jeg den ligge.

 

Så du sier at INGEN var i mot slavehandel? Tror du ingen ville syns at den måten the unsullied er trent opp på etc er grusom og ville frastøtt det?

 

Jo, men det er ikke det samme som å være imot slavehandel. Avstraffelse i gapestokk ville heller ikke vært kontroversielt.

Lenke til kommentar
stannis er eneste rightful king

 

Stannis The Mannis! :grin2:

 

Tja, om man anser Targaryens som de rette herskerne er nok han tronpretendent, men siden de også tok kronen med makt vil jeg nok si at Stannis har et like godt krav på tronen som dem.

 

Stannis er broren til en feit dude, som tok kronen med makt. Yeah, jævlig "rightfull" meg i ræva.

 

Robert Baratheon var en usedvanlig sterk og høy mann når han var ung og en fryktet kriger, han forfalt dog på sin eldre dager. Targaryens tok også kronen med makt, de har ikke mer rett til den enn Baratheons har.

 

Stannis er en gammal retard som burde sette pris på at han i det hele tatt kan være lord over noe som helst.

 

Stannis er langt fra noen tilbakestående fjott, at han er eldre enn mange andre skal jeg være enig i, grunnen til at andre misliker Stannis er at han er en hard stoisk mann med mindre karisma enn sine brødre.

Endret av Dark Archon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stannis slår meg som den egentlig beste kandidaten av dem alle. Han er en no-bullshit, rett på sak-fyr med evne til både å gi belønning der belønning er fortjent og straff der straff er fortjent. Jeg hadde stemt på Stannis og tenkt på Daenerys rett før jeg skulle sove. Hu der røde dama hadde jeg vært litt mer skeptisk til. Jeg liker ikke hummer, jeg liker ikke krabber og jeg liker ikke røde kvinnfolk fra havet heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Stannis slår meg som den egentlig beste kandidaten av dem alle. Han er en no-bullshit, rett på sak-fyr med evne til både å gi belønning der belønning er fortjent og straff der straff er fortjent.

 

What? Han gjør jo ingenting med mindre hu røde dama sier det. Når gir han belønning? Stannis er en åndsvak tulling, som mener tronen er hans fordi broren hans daua. Som mange i serien har sagt, så kan han ingenting annet enn slag, og han eier ikke humor, eller innsikt i hvordan å lede ett samlet land..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diskusjonen burde langt mindre være hvem som har rett på tronen, og heller hvem som er mest kompetent. Targaryans samlet rike og tok tronen med makt, Baratheon kuppet tronen med makt (legitim grunn eller ei) og Lannisters har effektiv kontroll over tronen nå gjennom et langt mer diskrè maktspill.

 

Hvem vil styre best (og hva defineres som best) er mer relevant.

Lenke til kommentar

Var det ikke en som sa at mannen i gata brydde seg ikke om hvem som var konge, de hadde det samme kåra uansett om kongen var god eller ikke. Og før eller siden ville en komme og drepe kongen og bli ny konge. Synes noe sånn ble nevnt i sesong en. Så ingen vil klare å styre landet "best" siden det ikke er noen bra måte. Korrupsjon og slikt finnes alltid

 

Og med ett slikt stort land er det umulig å passe på overalt :)

 

Men vil ikke Robb drepe Joeffrey, men bare være konge i nord? Dreit ikke han i "resten"?

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Alle er vel et bedre valg en Joffrey alene, som effektivt har sultet folket til et punkt der de har blitt voldelige mot tronen. Per dags dato er vel Tyrells eneste som kan mate folket, og de står med Joffrey. Dermed er Joffrey det logiske valget, enn så lenge.

 

Husk, vinteren er på anmarsj og krig har herjet lenge. Mat er et svært alvorlig problem, og det er ikke mange områder som er "flush" på mat. Sannsyneligvis kun Tyrell-familien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...