Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt det samme, men samtidig mener jeg at Daenerys er ei dame som ikke bryter løfter. Jeg ser ikke helt for meg at hun «stjeler» tilbake dragen etter å ha fått soldatene.

 

Dette jeg tenker også. Selv om hun ikke helt er typen som dolker en i ryggen blir jeg skuffet om hun ikke gjør det her. Føler de har hintet til det veldig også ved at hun ikke liker hvordan de behandler slavene og at hun også vil ha de utrente soldatene.

 

Hvor i all verden har dere fått dette fra? Daenerys gjør jo hva som helst for å nå sine mål og egne interesser. No way in hell at hun kommer til å la ham beholde dragen, trodde dette var ganske åpenbar, spesielt når det blir ekstra understreket med at hun ber gutta sine ikke stille spørsmål til handlingene hennes og at slavene vil være 100% lojale til henne etter at avtalen er gjennomgått.

Endret av Carlgutt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor i all verden har dere fått dette fra? Daenerys gjør jo hva som helst for å nå sine mål og egne interesser. No way in hell at hun kommer til å la ham beholde dragen, trodde dette var ganske åpenbar, spesielt når det blir ekstra understreket med at hun ber gutta sine ikke stille spørsmål til handlingene hennes og at slavene vil være 100% lojale til henne etter at avtalen er gjennomgått.

 

Helt enig, hu skal knerte hver eneste en der inne :D

Lenke til kommentar

Hvor i all verden har dere fått dette fra? Daenerys gjør jo hva som helst for å nå sine mål og egne interesser. No way in hell at hun kommer til å la ham beholde dragen, trodde dette var ganske åpenbar, spesielt når det blir ekstra understreket med at hun ber gutta sine ikke stille spørsmål til handlingene hennes og at slavene vil være 100% lojale til henne etter at avtalen er gjennomgått.

 

Jeg svarte ikke Runar med det jeg skrev.

 

Jeg er veldig sikker på at hun kommer til å angripe byen med soldatene hun har fått og at hun tar tilbake dragen. Har skrevet dte i flere innlegg nå.

 

Likevel ikke helt enig med deg at hun gjør hva som helst for egne mål. Av det vi har sett hittil i serien føler jeg hun er en dame som holder ord. Men i denne situasjonen er jeg 99% sikker på at hun angriper, men like mye (om ikke mer) pga hun ikke liker hvordan slavene blir behandlet enn at hun skal få en stor hær.

Lenke til kommentar

Hos meg også gir det mening.. Hun kan jo være en stor og mektig person, i tillegg til å bry seg om uskyldige! Selv synes jeg hun gir stort uttrykk for å ta vare på seg og sine og de som er uskyldige, men er streng og brutal mot de som krysser henne og gjør urett.. Hun vil bli den som sitter på tronen, fordi hun er den rette arving ifølge henne selv.

Lenke til kommentar

Den prinsipielle motstanden mot slaveri som institusjon er også svært moderne. Historisk sett er man vært imot at en selv eller ens nærmeste ble slave, uten at det forhindret en fra å eie slaver selv, eller at medlemmer av visse etniske eller religiøse grupper ble slaver, men at det var greit å eie slaver utenom disse. At slaveri i seg selv er prinsipielt galt er en ide som først får fotfeste på 1800-tallet og hører ikke hjemme i en middelalderverden.

Lenke til kommentar

Sant nok, men skal man bygge opp en fantasiverden folk lever seg inn i, må man ta hensyn til at publikum har med seg tankegods fra den virkelige verden og over i den oppdiktede. Så hvis man fremstiller en verden som veldig middelaldersk, vil folk ha middelalderske forventninger til den.

Lenke til kommentar
Den prinsipielle motstanden mot slaveri som institusjon er også svært moderne. Historisk sett er man vært imot at en selv eller ens nærmeste ble slave, uten at det forhindret en fra å eie slaver selv, eller at medlemmer av visse etniske eller religiøse grupper ble slaver, men at det var greit å eie slaver utenom disse. At slaveri i seg selv er prinsipielt galt er en ide som først får fotfeste på 1800-tallet og hører ikke hjemme i en middelalderverden.

 

Så du sier at INGEN var i mot slavehandel? Tror du ingen ville syns at den måten the unsullied er trent opp på etc er grusom og ville frastøtt det? Altså, de må drepe en jævla baby foran øynene på moren for fullføre treningen. Selvfølgelig er det noen som vil forsvare sånt. Akkurat som de damene hun "sparte" når de ble gruppevoldtatt.

 

Om man skal reagere på at noe er "historisk ukorrekt" så er dette et heller dårlig eksempel.

Lenke til kommentar
Om ikke Dany skal ta over tronen, hvem ønsker du? Og hvordan mener du hun har blitt emr bitchy?

 

Heller Robb, men han dauer nok, og da blir det mr krøpling :)

Hun har alltid vært bitchy, og hu kommer til å bli som broren, maktsjuk og gjør alt for å få tronen.. Blir nok gal av all makta snart hu også.. Alle dragene hu har så kommer hu til å gå på en smell ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...