Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Episoden sendt i USA = det er ikke spoiler. Det er fin regel og da slipper vi at en eventuell fin diskusjon blir gjemt fordi den havner i spoilertags. Er vel heller ingen som går inn i en serietråd før man har sett episoden?

 

Angående det med Snow husker jeg ikke helt hvor de var og landegrensene er, så godt hende det ikke er mulig. Men hadde vært en kul twist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Episoden sendt i USA = det er ikke spoiler. Det er fin regel og da slipper vi at en eventuell fin diskusjon blir gjemt fordi den havner i spoilertags. Er vel heller ingen som går inn i en serietråd før man har sett episoden?

 

Angående det med Snow husker jeg ikke helt hvor de var og landegrensene er, så godt hende det ikke er mulig. Men hadde vært en kul twist.

 

Jeg er enig, men det er da flere her inne i dag som har sagt at de skal se episoden senere i dag osv. Så noen er det jo.

 

Craster er Karasjokk mens Ned fightet i Bergen, sånn ca. Så det skal nok litt til for at den teorien der stemmer ;) Men ja, kul twist hadde det vært.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konge episode! Best i sesong 3, by far.

 

Riverrun: Nydelig opening. How to write a scene. De presterer å skrive inn to viktige karakter uten en eneste dialog. Blackfish er badass warrior, mens Edmure er good-hearted, men failer. Liker at de fikk inn litt war-talk, har vært mangler fokuset på krigen denne sesongen. Kommer vel etterhvert :) Blackfish var bra casted. Liker ryktene om at Robb blir til en ulv. Etter forrige ukes "warg"-prat, og vi har funnet at Bran har en "connection" med sin ulv, hvorfor ikke Robb? Grey Wind har jo vist seg å være heftig i kamp.

Kings Landing: Null Tyrell eller Sansa. Forsåvidt greit siden de har hatt mye fokus første episodene. Progresjon! Littlefinger til Vale, og Tyrion som Master of Coin. Pod/Bronn/Tyrion og horene var jo greit nok, tok ikke plottet så mye videre men. Greit for å bygge opp "bro-forholdet" mellom disse tre. Morsomt at de nevnte Iron Bank, tronens finaniselle problemer er viktig for å se hvor store urettferdighet Lannistersene driver med. Overdådige bryllup til toppen, mens gjelda øker og folket sulter. GG.

Elsket stolscenen! Nydelig.

Arya: Meh, lite progresjon, men utskrivningen av Hot Pie var vel gjennomført. Klapp klapp!

Jaime/Brienne: Wow! Nydelig. Jaime med en liten redemption ved å redde Brienne, men så får han svi. Kjempebra gjennomført, Locke faller i smak og ("Don't tell me what I can't do x)")

Snow: Skuffelsen. Her har vi alle maincharactersene bak wallen på Fist of the first men til en intens scene, men de gjorde de cheap.

Night's Watch: Craster er ufordragelig som alltid. Liker Sam som skuespiller. Spennende å se hva som skjer der ^^

Dany: Awesome! Jeg var en megahater på hennes arc forrige sesong, men her skinner hu. Kraczys spiller dritbra "because I like the curves of her ass", og Missandei får fram apatien til slavene. "In the grave there is no masters". Hmm :)

Barristan og Jorah har en bra stemning og. "And Rhaegar died." 10/10.

Theon: Her skulle jeg virkelig ønske jeg ikke hadde lest bøkene. Må være morsomt for seerne, meget confusing og spennende. Iwan Rheon (Fra Misfits) er awesome som alltid, elsket hans "execution" av han som ville surprise buttrape Theon. Gleder meg til å se mer!

Stannis: WHAT! Worst ever. Sier ikke mer. Håper de fikser den storyen fordi den er så platt og out-of-character.

 

Overall konge. 9/10 :) Gleder meg allerede til neste som ser helt syk ut. (

)

 

Synd vi ikke fikk sett mer av Varys, Bran eller Tyrellsa. Håper de kommer mer med neste episode :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Denne fyren som reddet Theon, har vi fått noe navn på han? Eventuelt har vi sett han tidligere i serien? Virka litt badass med bua hvertfall :p

 

Ellers god episode som vanlig, ble litt skremt mot slutten med Jamie, da det virket som han fikk snurret hele den flokken som fanget han og Brienne rundt lillefingeren, men så plutselig snur det og han mister hånden, litt brutalt gjort, men godt å få se Lannister familien gjennomgå litt.

Lenke til kommentar
Og en teori om Daenerys om hvorfor hun bytter dragen: Hun vet at slavesoldatene vil adlyde henne når de er hennes, og derfor vil hun bruke samtlige soldater til å angripe byen og samtidig ta tilbake den ene dragen. Siden hun også får de halvtrente soldatene har ikke byen noe forsvar. Dragen hun bytter bort vil jeg også anta bare adlyder henne.

 

Tja, si det, tenkte i samme baner som deg men jeg ser det som noe tvilsomt at Daenerys vil bli kjent som en person som ikke er til å stole på.

 

Litt skuffa at det ikke ble noe "squeal piggy" mot slutten der. Hvis noen fortjener det så er det Theon.

 

Nei, hvis noen fortjener det er det Joffrey. :dremel:

 

 

Tydeligvis uklokt å være stor i kjeften mot Boltons menn, trodde nesten Jamie skulle bli flådd på slutten (han prøvde seg på en deal men Locke gikk for en hand-off approach), rørende å se en Lannister gi noen en hånd for en gang skyld. :D

 

Om Tywin skulle dø, kan kanskje hånden overta?

 

Renly hadde forøvrig rett: gamle Stannis har funnet troen på sine eldre dager - og med troen mener jeg det som er mellom prestinnens ben. :wee:

 

Beste episode så langt imo, nå står det forøvrig ganske klart for meg at Yara prøvde å kvitte seg med broren (tror ihvertfall det var dette som skjedde, lurer på hva som hadde skjedd om han hadde gått med på å forlate Winterfell med henne), forstod ikke så mye av hva som skjedde med Theon før nå (lurte på om northeners hadde kledd seg ut som Ironborn wtf), lurer på om faren er involvert også i så fall - hele opplegget med Winterfell var tydeligvis en felle. Virker som fyren som "reddet" Theon er en northener, han kan nok i så fall se frem til mer tortur og det som verre er etter at han eventuelt forteller Rob sannheten.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Liten nedtur da dette betyr at vi ikke kommer til å se han i noen kamper fremover. (går jeg utifra siden han har mistet armen) Litt redd han har utspilt sin rolle noe som er synd for jeg liker Jaime.

Satt igjen med en "å nei, hva gjorde de nå?" følelse jeg og. Men tar jeg feil når jeg tror Jamie er kjeivhendt? En hånd mindre er definitivt en ulempe uansett, men om han faktisk er kjeivhendt så er ikke alt håp ute for fremtidige pinnekamper.

Lenke til kommentar

Hm, lurer på hvem jeg isåfall har blandet han med. Men no biggie, jeg regnet forsåvidt med at Jamie ville være i lenker en god tid fremover uansett.

 

EDIT: Men jeg ville ikke blitt overassket om han er effektiv med den andre hånda uansett, eller kan klare seg med en hånd. Han skal jo være en av de bedre med sverd.

EDIT2: Jeg vet ikke hvorfor, kanskje det bare er at jeg vil se han fekte med sabelen en gang til, men jeg håper virkelig vi får se han med sverd i hånda igjen :p

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Som serien ganske greit viser så skjer ikke alt med ett sverd heller ;) Han kan nå dytte smågutter ut av tårn fortsatt ;) Mulig han blir gal og vil ha tronen selv? Tipper vi ser like mye til han fremover.

 

Men hva slags rolle har de som tok hånda hans i krigen? The Bannerless, de slåss for ingen?

Lenke til kommentar

Som serien ganske greit viser så skjer ikke alt med ett sverd heller ;) Han kan nå dytte smågutter ut av tårn fortsatt ;) Mulig han blir gal og vil ha tronen selv? Tipper vi ser like mye til han fremover.

 

Men hva slags rolle har de som tok hånda hans i krigen? The Bannerless, de slåss for ingen?

 

De er folka til Roose Bolton. The Bannerless er de som har Arya

Lenke til kommentar
Ja, der blanda jeg haha. Sorry, Roose Bolton har jeg ikke hørt om før..

 

Roose Bolton er en av vasallene til Starks, våpenskjoldet deres viser en flådd mann (de er kjent for å flå fanger).

 

http://viewers-guide...k/roose-bolton/

 

Han er vel egentlig på laget til Robb om jeg ikke tar feil, men disse som tok Brienne og Jamie er vel gått "rogue"

 

Tja, som bannermenn har de først og fremst en forpliktelse til sin patron (Bolton) og i andre rekke forpliktelse til hans herre (Robb), Karstark og Bolton diskuterte letingen etter Lanninster sammen og inntrykket mitt er at de gjør som de har blitt fortalt (vet ikke om Robb vil like hva de har gjort med Jaime, men de har ikke drept ham).

 

Det hadde vært kult å sett ett kart over hvor folk var. :)

 

Kart finnes på GOT-siden til HBO, vet ikke om du får svar på alt du vil vite, men noe vil du få.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Jeg er enig, men det er da flere her inne i dag som har sagt at de skal se episoden senere i dag osv. Så noen er det jo.

 

Det står klart og tydelig USA-sendetid i titlen, så folk som ikke har sett nyeste episode får holde seg unna tråden frem til de har sett den, eller ødelegge for seg selv. Det er deres valg. Veldig enkelt og greit. Folk som ikke forstår dette har kun seg selv å takke.

 

 

Angående episoden i dag: håhå, fy faen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...