Licht Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Siden jeg ikke greier å unngå spoilere på noen som helst måte, får jeg spørre dere som har lest bøkene. Stor spoiler for de som ikke har lest. Kommer Eddard Stark sin karakter til å forsvinne etter denne sesongen/neste sesong i og med at Joffrey får ham henrettet? Høres jo ut som om du vet svaret selv allerede. Svaret er uansett ja. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Åhh, det er så kjedelig med spoilerprat... Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Støtter forsåvidt forslaget om egen spoilertråd for de som har lest boken, og for de som ikke klarer å holde seg. Høres jo ut som om du vet svaret selv allerede. Svaret er uansett ja. Regnet vel nesten med det, synes uansett det er litt kjipt. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Synes det bør være litt takhøyde for spoilere her, når de dreier seg om ting i og rundt den pågående sesongen. Når det er sagt, spoilere om ting som vil dukke opp om flere sesonger kan man like gjerne ta i ASoIAF-tråden i litteraturforumet, så det ikke bare blir side opp og side ned med lukkede tags for de som ikke vil se spoilers. Endret 6. mai 2011 av Zealuu Lenke til kommentar
stx765 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Anyway, det meste står jo på HBO-siden: One of Robert Baratheon's two younger brothers, Stannis is never seen at court, although he serves as Master of Ships on the Small Council. A serious man, Stannis prefers to remain at Dragonstone, the former Targaryen stronghold that he was awarded after Robert's Rebellion. http://viewers-guide.hbo.com/game-of-thrones/#!/guide/houses/baratheon/stannis-baratheon/ Følgende avsnitt er helt harmløs informasjon for dere som ikke har lest bøkene, bare litt karakterbakgrunn: Det HBO har skrevet her er jo feil i forhold til bøkene. Enten har de misforstått, eller så har de gjort en liten endring. I bøkene var jo Stannis, pliktoppfyllende som han er, den som kanskje i størst grad hjalp Jon Arryn, før hans død, med å styre riket til sin mer likegyldige bror. For øvrig fremstår han ikke så veldig glad i Dragonstone, da han heller ville vært Lord of Storm's End. Dersom han hovedsaklig hadde oppholdt seg på Dragonstone gjennom hele Roberts tid som konge ("never seen at court"), ville han jo ikke vært medlem av the Small Council. Endret 6. mai 2011 av -Q- Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Synes det bør være litt takhøyde for spoilere her, når de dreier seg om ting i og rundt den pågående sesongen. TULL OG FJAS! Denne tråden skal være spoilerfri for oss som ikke har lest boka. Alt annet er ikke akseptabelt. Og nå har det utviklet seg til at man likså greit kan lage en tråd for de som vil diskutere bok vs serie. For det begynner å bli mye nå. 5 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Tull og fjas synes jeg ikke det er. Når TV-serien er basert på en såpass vidt lest bokserie, er det naturlig at det forekommer sammenlikninger med og referanser til bøkene etter hvert som serien skrider fram. Per reglene som ble fastsatt i løpet av de første sidene, så er tråden spoilerfri dersom du ikke åpner spoilertags. Når jeg sier takhøyde for spoilere, mener jeg selvsagt ikke spoilere utenfor spoilertags. Tror også de fleste har fått med seg at det ble vel mye bokprat på de to siste sidene, og vil respektere ønskene til de som vil ha mindre av det. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Når jeg sier takhøyde for spoilere, mener jeg selvsagt ikke spoilere utenfor spoilertags. Misforstod deg Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Litt vittig at så mange (kanskje en majoritet) av seerne entusiastisk diskuterer hva som kommer til å skje, mens andre nærmest ser ut til å tro at hele serien vil bli ødelagt om de får vite noe på forhånd. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Å spekulere i hva som kommer til å skje er cool, om folk forteller hva som kommer til å skje så er det ikke akkurat like cool. 2 Lenke til kommentar
Turbosauen Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Selvfølgelig går det an å nyte serien selv om man vet hva som skjer. Men samtidig så skal man unne folk å få oppleve historien ubesudlet for første gang. Det er faktisk noe annet å få vite et stort plot twist når serie/bok-skaperne ønsker, ikke når en eller annen dass på nettet glemmer å sette spoilertags. Noe av det morsomme med å se/lese historien på nytt er jo at man klarer å gjenoppleve den følelsen man fikk første gang. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Hadde eg lest bøkene så hadde eg nok ikke mislikt serien. Ringenes herre er et godt eksempel for min del der. Men når eg ikke har lest bøkene ønsker eg ikke vite noe. Lenke til kommentar
OpAmp Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Hvor mange episoder er det kommet? Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Det HBO har skrevet her er jo feil i forhold til bøkene. Enten har de misforstått, eller så har de gjort en liten endring. I bøkene var jo Stannis, pliktoppfyllende som han er, den som kanskje i størst grad hjalp Jon Arryn, før hans død, med å styre riket til sin mer likegyldige bror. For øvrig fremstår han ikke så veldig glad i Dragonstone, da han heller ville vært Lord of Storm's End. Dersom han hovedsaklig hadde oppholdt seg på Dragonstone gjennom hele Roberts tid som konge ("never seen at court"), ville han jo ikke vært medlem av the Small Council. "At court" betyr hovedsakelig sosiale sammenkomster for eliten. Typen fester, turneringer å sånt. Så betyr bare at han er en seriøs mann som hjelper å styre kongedømmet og ikke tuller rundt så mye som kongen Lenke til kommentar
stx765 Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) "At court" betyr hovedsakelig sosiale sammenkomster for eliten. Typen fester, turneringer å sånt. Så betyr bare at han er en seriøs mann som hjelper å styre kongedømmet og ikke tuller rundt så mye som kongen Jeg tolker det jeg siterte på en helt annen måte. For det første så står det "at court, although he serves as Master of Ships on the Small Council". Jeg tolker det slik at Stannis sjelden oppholder seg i/besøker King's Landing, selv om han er med i the Small Council. Selv om jeg skjønner hva du mener, ser jeg ikke sammenhengen mellom å tjene i rådet og delta i fester og turneringer, så jeg tror ikke det er det som menes med den formuleringen. For det andre, og dette baseres jeg tolkningen min på i større grad: "Stannis prefers to remain at Dragonstone". Endret 8. mai 2011 av -Q- Lenke til kommentar
co2 Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Kan vi forvente å se neste episode ute i kveld? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Blir de ikke sendt i natt da, og vi "får" de i morgen tidlig? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Men faen, pizzaen min er jo klar om et par minutter.. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Det var FRYKTELIG dårlig planlagt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå