Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er dessverre ikke noen garanti for at man ikke kommer over idioter på internett, det er vel heller en garanti for at de dukker opp. Så da når noen kommer inn og skal ødelegge morroa får vi kaste ut brukerene deres og ta litt nedetid til pillene deres kicker inn og de stikker tilbake til kjelleren sin. Noen innlegg forsvant.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe å utsette på episoden, til tross for at det var ørsmå bevegelser i plottet. Det var åpenbart en episode som skal legge grunnlaget for det som skal skje videre i sesongen, og når det er såpass mange karakterer man må gjennom så blir det lite utvikling hos hver enkelt. Jeg tror neste episode vil fungere på samme måte, bare med de karakterene som ikke ble berørt i denne episoden; Jaime, Brienne, Theon, Bran og Arya. Satser også på at vi ser tilsvarende lite til Tyrion og Dany, iom de fikk en del eksponering her. I episode 3-4 vil nok plottet begynne å ta større skritt fremover.

Den viktigste scenen i første episode var etter min mening Tyrions samtale med Tywin; det er nå hevet enhver tvil at Tyrion aldri vil bli gitt en lederstilling eller bli akseptert som et fullverdig medlem av Lannister-klanen, uansett hvilke bragder han utfører.

Litt pinlig er de norske anmeldernes typiske mindreverdighetskompleks; det gjøres et så stort nummer ut av Hivjus lille rolle at man skulle tro han var hovedpersonen. Ikke at han gjorde noen dårlig jobb; han passer langt bedre til rollen enn Ciaran Hinds som Mance Rayder, som er en av de uheldigste castingene så langt etter min mening.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Den viktigste scenen i første episode var etter min mening Tyrions samtale med Tywin; det er nå hevet enhver tvil at Tyrion aldri vil bli gitt en lederstilling eller bli akseptert som et fullverdig medlem av Lannister-klanen, uansett hvilke bragder han utfører.

Enig, veldig viktig scene. Synes det er litt merkelig at Tywin faktisk ga Tyrion "hand of the king" rollen i forrige sesong, men han hadde nok ikke noe valg. Tror fort at Tyrion kan satse på en egen vinning og dolke sin egen familie, kanskje bare Jamie han fortsatt har respekt for.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Minnner om at vi som har lest bøkene eller de som har en merkelig fetisj og er glad i spoilere har en egen tråd hvor vi diskuterer. I denne tråden diskuteres serien, IKKE bokprat. Kanskje en moderator kan linke til spoilertråd i OP eller "Bokprat i egen tråd" i tittelen på denne tråden.

Spoilertråd >>> http://www.diskusjon...ic=1344461&st=0

Det er en prøvelse i selvbeherskelse og ettertenksomhet ikke å buse ut med "jammen vet dere ikke hva som SKJER da?" til sånt som posten over. Kanskje denne delen av forumet burde hatt en eller annen spoilerfremmende ekstrafunksjon.
Lenke til kommentar

Minnner om at vi som har lest bøkene eller de som har en merkelig fetisj og er glad i spoilere har en egen tråd hvor vi diskuterer. I denne tråden diskuteres serien, IKKE bokprat. Kanskje en moderator kan linke til spoilertråd i OP eller "Bokprat i egen tråd" i tittelen på denne tråden.

Spoilertråd >>> http://www.diskusjon...ic=1344461&st=0

Det er ganske poengløst når det er snakk om nyopprettede kontoer med eneste motivasjon å sabotere og ødelegge for andre, aka troll. De bryr seg ikke om det ligger en link i førsteinnlegget til spoilertråd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Derfor det ikke kom en fornyelse på 2 sesonger i fjor, fordi avtalene for en fjerde sesong var ikke endeliggjort før nå. Var vist fordi de ikke ville stresse med produksjon i fjor, og fordi HBO ga en klar beskjed om at serien ville komme tilbake.

Noe helt annet, jeg håper på mer Osha neste episode. Jeg vet ikke hvorfor, jeg bare liker hun som spiller karakteren litt.

http://www.youtube.com/watch?v=WyE7QFNSEks

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Slik som slaget ved Blackwater holdt ikke vann. Det var kun periodisk det så ut som et stort slag, og for det meste så det ut som 50 statister der det skulle se ut som flere tusen menn.

Så jeg er enig i at de har en vei å gå på dette området. Slik som beyond the wall, når Sam møtte på the Commander - de hadde nettopp slått en arme av døde menn og Others? Var ikke mye å se til det, akkurat. Vi vet jo at de var flere hundre menn sterke fra sesong 2, men nå så jeg bare et fåtall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...