Shruggie Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Dette ville vært langt enklere med en vanlig sesong-rekkefølge. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Jeg tolker det slik at det er motoren som avgjør, altså "dampskip". Eller seilskip. /OT Endret 13. juni 2012 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Jepp, seilskip med dampmotor da vett du......... Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 George W. Bush og Game of Thrones ja. http://serienytt.no/2012/06/george-w-bush-halshugd-i-game-of-thrones/ Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Jepp, seilskip med dampmotor da vett du......... Eller bare med seil. http://no.wikipedia.org/wiki/Seilskip Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Det var jo bastarden til Bolton som ledet denne gruppen (500?) med soldater. Som vi vet så blir jo bastarder sett ned på og kan ikke arve sin families gods eller land. Hvordan vet du at Bolton har andre sønner/barn enn denne bastarden? Om bastarden er hans eneste sønn er det mulig han er Boltons arving, jeg vet ikke om Bolton er typen som ville gitt en "legitim" datter arv isteden for en bastardsønn. Jon Snow er en av mange av Ned Starks barn (den eneste bastarden), man skal være forsiktig med å trekke konklusjoner fra et så sparsomt bevismateriale. Uansett angående alder så var man ansett som voksen når man var 15 år på "den tiden", men man i dag ikke er voksen før fylte 18. I middelalderen og før den tid kunne man nok regnes mer eller mindre som voksen før 15 også, giftermål tidlig i tenårene mellom adelige ble ikke sett på som unormalt f.eks. Ikke en klassisk gud som sitter på skyer i himmelen nei, men generelt er vel gamle guder mer nådeløse og spesielle enn våres egne. Tror heller det er de universialistiske gudene f.eks. de abrahamske som bør karakteriseres som spesielle siden de skiller seg så klart fra mennesker generelt. Gamle "hedenske" guder enten de er norrøne, greske eller romerske ligner mer på mennesker med feil og mangler, svaret på om de er "gode" eller "onde" beror på om man mener mennesklig natur er "god" eller "ond". 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Bastarder kan vanligvis ikke arve uansett om han har andre barn. Da går arven til neste person i rekkefølgen, som kan være brødre, nevøer osv. Unntaket er selvsagt om bastarden legitimeres. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Jeg tror ikke at Jon Snow er Nedd sin sønn, sånn egentlig. Er rimelig sikker på at Snow enten er fra north of the wall eller den rettmessige tronearving på en eller annen måte. Kanskje han til og med er en av sønnene til han ekle karen som bare beholdt sine døtre for så å ta dem til kone når de ble eldre.. ugh. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Jeg tror ikke at Jon Snow er Nedd sin sønn, sånn egentlig. Er rimelig sikker på at Snow enten er fra north of the wall eller den rettmessige tronearving på en eller annen måte. Kanskje han til og med er en av sønnene til han ekle karen som bare beholdt sine døtre for så å ta dem til kone når de ble eldre.. ugh. Nja. Tror at Ned er faren, selv om jeg ikke har noen spesielle argumenter for det. Men at det er noe spesielt med moren til Snow tror jeg, og det at han på eller annen måte er knyttet til kongen bak wallen føler jeg. Endret 14. juni 2012 av Alastor Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 1 innlegg med teorier basert på bøkene er fjernet fra tråden. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Morsomt at dette ikke har blitt diskutert i denne tråden ennå: http://www.vg.no/ram...?artid=10050869 Craig Eaton, lederen for det republikanske partiet i Brooklyn, sier han ble kvalm av at den tidligere presidenten blir fremstilt slik i serien. Oh Really? Kvalm av et gummihode? Noen amerikanere har virkelig et rart syn på ting av og til. Endret 14. juni 2012 av Corey Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Står en link noen innlegg ovenfor, Corey. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Står en link noen innlegg ovenfor, Corey. Aaahaaaa... Så bare den i VG Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Nja. Tror at Ned er faren, selv om jeg ikke har noen spesielle argumenter for det. Men at det er noe spesielt med moren til Snow tror jeg, og det at han på eller annen måte er knyttet til kongen bak wallen føler jeg. Jeg er kanskje litt emosjonell sånn sett, men jeg kan ikke se for meg at han var utro mot konen sin, selv om de ikke giftet seg av kjærlighet og måtte ''jobbe for det'' over årene. Jeg tror at det kanskje kan være Robert sin aller første 'bastard', f.eks, og at Ned tok til seg ungen og sa at den var hans egen siden Rob var/skulle bli(?) konge. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Føler du burde se episode 2 av sesong 1 igjen Spoiler: Robert prøver å huske navnet på mora til Jon, og Ned korrigerer ham. Det betyr selvsagt ikke at det er objektivt sant, men det er det Robert har blitt fortalt av Ned. Jeg er forøvrig enig, jeg tror begge foreldrene til Jon Snow er ukjente enn så lenge. Endret 14. juni 2012 av Shruggie Lenke til kommentar
Kakkki Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Kan jo argumenteres at Jon garantert er sønnen til Ned siden de deler mange positive egenskaper. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Husker også at Robert var forelsket og sammen med søsteren til Ned før hun døde? Jeg er rimelig sikker på at Ned ikke er faren, men at begge foreldrene eller en av dem sto han veldig nær. Er den eneste forklaringen jeg kan komme på for at han tok til seg Snow som sin egen. Lenke til kommentar
Kakkki Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Hehe, klart. Bare nevnte det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå