Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Jeg liker også Tywin. Tywin for Westeros hva Eivind Hellstrøm er for norsk matlaging; en no-bullshit person som kan det han driver med, får jobben gjort og aldri går rundt grøten. Slike mennesker gjør seg fort upopulære, for de har en tendens til å synliggjøre svakhetene til menneskene rundt seg uten nåde og ta livsløgnen(e) fra dem.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at Tywin ga Tyrion den makten i førsteomgang vitner på at han faktisk har en tro på Tyrion. Han fikk jo tross alt beskjed om å holde kongen - og moren hans - i nakken og passe på at de ikke gjorde noe dumt. Noe de var ganske nær ved å gjøre, og gjorde, i denne episoden etter min mening. Det jeg har sett av Tywin hittil tyder på at han er en fyr som setter pris på handlingskraft og smarte beslutninger. Datteren hans har kanskje handlingskraft, men ikke en overdådig mengde av dem har vært spesielt smarte i det lange løp. Hun blir nok også holdt delvis ansvarlig for sønnen sin når hun skal svare for familiens overhode.

Tipper Tyrion stiger i rang hos faren sin betraktelig etter at han selv førte soldatene ut porten og har gjort ting riktig hele veien. Jeg håper iallefall han gjenkjenner Tyrion som den som burde ta styringen i hans sted.

Sant nok. Idéen å bruke Wildfire var vel også Tyrion sin, så han bør vel få litt anerkjennelse. Men likevel ser jeg på det som ganske naturlig at Tywin tar over rollen som hand of the king, iom at han egentlig er det og Tyrion kun er satt til å være det i hans sted. Sett at Tywin forblir i Kings Landing da, selvsagt.

Spartapus: Må si meg enig. Dessuten digget jeg scenene mellom Tywin og Ayra.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Fy svarte for en episode.. Glad det ikke er slik hver gang, ville ikke ha overlevd!!

Jeg håper så inderlig at Tyrion overlever..!! Jeg hater spoiler, men det er like før jeg ber "bok-folkene" om å sende meg en PM.. (nei, ikke gjort det enda!) Dette er nesten uutholdelig!

Håper også Sansa blir med "The Hound"! Synes ikke hun får utrettet stort i Joffreys "varetekt", og liker henne godt nå, noe jeg ikke gjorde helt i starten av sesong 1..

Og Stannis håper jeg også klarer seg, vet virkelig ikke hva som skjedde med han..

Puh.. Dette er virkelig hardt..

Lenke til kommentar

Og Stannis håper jeg også klarer seg, vet virkelig ikke hva som skjedde med han..

Puh.. Dette er virkelig hardt..

Han ble dratt med av noen Kings Landing soldater på slutten så det ut som. Blir nok stilt for "retten" neste episode og garantert halshugget eller torturert, med mindre flamme heksa hans har noen triks på lager. Var litt av en episode må jeg si ja, fikk virkelig hjertestopp med det flamme havet. Og begynnelsen var jo helt fantastisk. Synes kanskje at det var en smule forstyrrende flyt til tider. Har absolutt ikke noe i mot pauser fra kampen, men var ikke så kjempe gøy å se på cersei sitte å bli dritings. Ble veldig sånn "ÅHH kom tilbake til krigen da!!" Det er så klart pirking.

Men alt i alt en fantastisk visuell episode, masse adrenalin og helt fantastisk action. Utrolig intenst. Tror den blir ennå bedre når man kan se alle episodene etter hverandre og får en bedre helhet.

Edit: Kan jo så klart, som de snakker om på andre side her, være at det var Stannis sine egne menn som dro han med tilbake.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Det at Tywin ga Tyrion den makten i førsteomgang vitner på at han faktisk har en tro på Tyrion. Han fikk jo tross alt beskjed om å holde kongen - og moren hans - i nakken og passe på at de ikke gjorde noe dumt. Noe de var ganske nær ved å gjøre, og gjorde, i denne episoden etter min mening. Det jeg har sett av Tywin hittil tyder på at han er en fyr som setter pris på handlingskraft og smarte beslutninger. Datteren hans har kanskje handlingskraft, men ikke en overdådig mengde av dem har vært spesielt smarte i det lange løp. Hun blir nok også holdt delvis ansvarlig for sønnen sin når hun skal svare for familiens overhode.

Tipper Tyrion stiger i rang hos faren sin betraktelig etter at han selv førte soldatene ut porten og har gjort ting riktig hele veien. Jeg håper iallefall han gjenkjenner Tyrion som den som burde ta styringen i hans sted.

Sant nok. Idéen å bruke Wildfire var vel også Tyrion sin, så han bør vel få litt anerkjennelse. Men likevel ser jeg på det som ganske naturlig at Tywin tar over rollen som hand of the king, iom at han egentlig er det og Tyrion kun er satt til å være det i hans sted. Sett at Tywin forblir i Kings Landing da, selvsagt.

Spartapus: Må si meg enig. Dessuten digget jeg scenene mellom Tywin og Ayra.

Så vidt jeg husker så var det jo Cersei sin idé med wildfire? Hun gikk jo "bak ryggen" til Tyrion og bestilte sykt mye wildfire fra Maesteren.

Lenke til kommentar

Cersei beordret de vel til å lage det, men Tyrion tok vel over produksjon og gjennomførte planen så vidt jeg forsto? Hvis jeg husker riktig sa han ene fyren nede i lagret der.

"We've been making it for the queen for years..."

Hvor Tyrion svarer..

"Well, now you will be making it for me."

Lenke til kommentar

Dette spørsmålet har sikkert komt opp før, men hvor langt er tidsperspektivet fra børjan av sesong 1 til nå?

Syntes det gikk rimelig kjapt fra hu der heksekjerringa fikk seg noe til hu fjerta ut noe "avkom".

Og hva sa Dog når han ledet troppene ut porten?

"Im gonna rape ....... Those who doesnt...... "

Jævla fin karakter Dog er!

Og som nevnt tidligere; den beste episoden til nå. Har sittet å ventet på at det skulle brake løs! Tenkte at The Onion Knight ville lukte lunta når han så det ensomme skipet å snu hele flåten/vente til siste episode.

Ganske fornøyd også med at vi slapp se John Snow og Khalesi (eller hva hun dragekjerringa heter) da jeg synes disse beretningene er ganske kjedelige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Og hva sa Dog når han ledet troppene ut porten?

"Im gonna rape ....... Those who doesnt...... "

Jævla fin karakter Dog er!

''Any man dies with a clean sword, I'll rape his fucking corpse.''

The Hound(at the gate)

Likte at de viste gjennom hele episoden hvor redd The Hound er av ild. Forstålig nok, hadde vært redd ild jeg også om broren min hadde holdt trynet mitt inni peisen som barn. ''if one of thoose firearrows come near me, I'll hang you with you're own guts'' ^^

Lenke til kommentar

Desidert den beste episoden av GoT. Trist at det er stopp etter neste ukes episode. Skulle vært 13 eps per sesong.

Ja, det er nok materiale å ta av, men jeg går utfra at det er budsjettspørsmål; ikke bare hadde 13 episoder kostet mer i seg selv men man kunne heller ikke fylt 3 episoder til med bare diaolog; da måtte man nesten satt inn noen ekstra slag og. Denne sesongen tar det allerede rimelig rolig som den er.

Lenke til kommentar

Når jeg skrev andre siden tenkte jeg på havsiden. de måtte gå inn via elva for å unngå fjellveggen.

De kunne landet flere kilometer unna og gått til byen, men det gjorde de ikke. Grunnen til det står i bøkene, så det har jeg ikke tenkt å kommentere her.

Lenke til kommentar

Trenger ikke bøker for å få forklart det, det nevnes i episoden at Kings Landing er så og si umulig å ta pga bymuren, og at mudgate er eneste svake punkt - noe Stannis vet, så han kjører et presisjonsangrep der - det er i allefall planen hans, og den hadde fungert som faen hadde det ikke vært for Wildfire-motangrepet.

Så vil resten av gjengen snu pga tapet av menn, men han velger å fortsette for det er hans eneste sjanse - og hadde jo virket fortsatt hadde det ikke vært for Tyrells hjelp på slutten der.

I tillegg så angrep de med båter om natten for å komme mest mulig overraskende.

Sånn kartmessig, hva mener du han burde gjort Benjo? :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...