Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

En svært god episode! Det var behagelig at de kun fokuserte på handlingen fra ett sted, istedenfor å bytte slik de har gjort tidligere. Blir nesten litt slitsomt iblant. Episoden innfridde alle forventningene, og endelig følte jeg at det virkelig skjedde noe dramatisk. Jeg var sikker på at det hele var over etter eksplosjonen på vannet, men en morsom tvist. Dessverre hadde jeg et håp om at Joffrey kom til å dø på slagmarken, men at Sansa endelig kommer seg bort fra Kings Landing er en god erstatning.

Rart å tenke på at sesong to snart nærmer seg slutten. Bare en liten episode igjen..

Endret av Krølle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joffrey står sikkert med et sleskt smil og skjærer et smil om munnen på onkelen sin i starten av neste episode. Jeg hadde hatet og elsket det like mye.

Ang. Sansa ser jeg ingen grunn til at Lannisters fremdeles vil gifte seg inn i Stark-slekta. Ser heller for meg at enken til Renly nå blir den nye favoritten blant de gule og de slår seg sammen mot Stannis og Robb - til tross for at blomsterridderen sikkert heller vil kjempe med Robb enn mot han. (Basert på ingenting, really).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Stannis er i det minste en badass, førstemann ut av båten, førsteman opp i stigene. Og lille pysegutten Jofrey? Jo, han stakk å gjemte seg. Må da få konsekvenser.

Lenke til kommentar

Er det noe vi har lært av Game of Thrones så er ingen døde før innvollene deres ligger på bakken.

Har håp om at Tyrion, Stannis og Davos overlevde, men alle tre er kanskje optimistisk. Sønnen MÅ jo være død? Han stod rett og slett for nære. Angående Sansa, så ble hun vel i Kings Landing? Hun sa at Stannis ikke ville skade hun, for hun trodde han skulle vinne.

Vi får se!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bare litt generell spekulasjon etter at jeg så hva Teipball skrev: Men siden Tywin er tilbake kommer han sikkert til å gjenoppta rollen som hand of the king, og Tyrion kommer til å sitte uten makt. Og det kan ikke være noe særlig positivt når han har en søster som er så glad i seg.

Jeg synes episoden var god, men som noen andre her sa, så syntes jeg man så at serien har forlite penger. Eksplosjonen var spektakulær, men når det var mann mot mann syntes jeg scene ble for små, for lite folk og lite oversiktsbilder med store, episke kampscener. Det ble for smått, rett og slett. Men god episode, uten tvil.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Bare litt generell spekulasjon etter at jeg så hva Teipball skrev: Men siden Tywin er tilbake kommer han sikkert til å gjenoppta rollen som hand of the king, og Tyrion kommer til å sitte uten makt. Og det kan ikke være noe særlig positivt når han har en søster som er så glad i seg.

Det at Tywin ga Tyrion den makten i førsteomgang vitner på at han faktisk har en tro på Tyrion. Han fikk jo tross alt beskjed om å holde kongen - og moren hans - i nakken og passe på at de ikke gjorde noe dumt. Noe de var ganske nær ved å gjøre, og gjorde, i denne episoden etter min mening. Det jeg har sett av Tywin hittil tyder på at han er en fyr som setter pris på handlingskraft og smarte beslutninger. Datteren hans har kanskje handlingskraft, men ikke en overdådig mengde av dem har vært spesielt smarte i det lange løp. Hun blir nok også holdt delvis ansvarlig for sønnen sin når hun skal svare for familiens overhode.

Tipper Tyrion stiger i rang hos faren sin betraktelig etter at han selv førte soldatene ut porten og har gjort ting riktig hele veien. Jeg håper iallefall han gjenkjenner Tyrion som den som burde ta styringen i hans sted.

Lenke til kommentar

Det var ett lite sekund der hvor jeg syntes litt synd på ham. Der hvor Lancel kommer og ber ham om å bli med inn igjen og samtalen som følger da. Husker ikke navnet på skuespilleren for øyeblikket, men han gjør en ypperlig jobb.

Digger Tywin forresten. Jeg har lest at folk hater ham, så enten er det rent generelt eller fordi han gjør noe i bøkene som gjør at folk hater ham. Jeg har ikke lest bøkene enda, for jeg vil bli ferdig med den jeg holder på med, men det håpet om å bli ferdig med den er ikke stort. Bøkene frister så veldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...