Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så da slikt ut. Jeg håper virkelig ikke han døde, men for meg så det ganske klart ut.

Forøvrig en bra episode. Spesielt med handling bare fra ett sted, men det funket. Joffrey hadde en mulighet i dagens episode til å få litt kred hos meg, men snørrvalpen stakk selvsagt av. The Hound likte jeg godt i dag, fin utvikling denne sesongen på han.

Men hva skjedde med Stannis på slutten, ble han tatt til fange av Lannisters/Joffreys folk, eller var det hans egne som prøvde å få han bort? Og hvem var det som drepte/skadet Tyrion, det var livakten hans? I så fall hvem var det som beordret det, Cersei?

Synes det var litt rart hvordan Stannis gikk fra og ha fullstendig kontroll, til at alle(?) mennene hans døde da Tyrion og hans menn angrep bakfra.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Så ut som Tyrion fikk et "clean cut" jo. At sverden gikk rett gjennom hodet, ventet egentlig bare på at det skulle skli av.

Det virket som om det var Stannis egne menn som prøvde å få han vekk ja. Tror det var Ser Mandon Moore (kingsguard) som angrep Tyrion. Hvem som beordret det er vanskelig å si, men alt peker jo mot Cersei.

Lenke til kommentar
Budsjettet i s2 er nok ca $70mill på 10 episoder. Sammenligner man med f.eks LOTR hadde det ca 275$ på 3 filmer.

Ja, det forklarer i så fall alt. Man skal selvfølgelig være fornøyd med denne filmatiseringen her, spesielt pga. skuespillerne, men samtidig er det vanskelig å ikke tenke på hvor umåtelig fantastisk Martins verden ville sett ut med et større budsjett. Slik det er nå så blir det veldig mye dialogscener i små rom samtidig som man har unnlatt å vise flere av de mer storslagne øyeblikkene. Slagene til Robb f.eks. er kun blitt referert til via dialog.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Men hva skjedde med Stannis på slutten, ble han tatt til fange av Lannisters/Joffreys folk, eller var det hans egne som prøvde å få han bort? Og hvem var det som drepte/skadet Tyrion, det var livakten hans? I så fall hvem var det som beordret det, Cersei?

Synes det var litt rart hvordan Stannis gikk fra og ha fullstendig kontroll, til at alle(?) mennene hans døde da Tyrion og hans menn angrep bakfra.

Var hans egne menn ja. Neste spørsmål er mer spekulasjoner, det er det ingen som helt sikkert vet, men vi får sikkert vite det neste mandag!

Stannis hadde full kontroll, han hadde en gruppe som tok ned gaten, mens han hadde mange andre i bakhold. Når Tyrion stoppet gruppen som tok ned gaten, ble de overrumplet av Stannis sin hær. Alt lå ann til at Stannis skulle vinne, han tok jo ned alle archere i tilegg.

Hadde det ikke vært for at Tywin kom med den store hæren til Tyrell (har de ikke sagt at det er den største hæren i serien?)

Da er det store spøsmålet, hvordan de fikk Tyrell til å bli med Lannisters? Mer spenning til neste uke, vi vet jo at Littlefinger var i Highgarden for å mekke en avtale. Kanskje Sansa ikke er den mest aktuelle dronningen mer? Vi får se. Lett å tolke det sånn utifra kommentaren "I wanna be THE queen" og vi vet jo at Margaery er veldig viktig for Tyrells.

Digga at de kutta ut alle andre scener enn Kings Landing. Gjorde det veldig ryddig og kaotisk. NEsten som en vill film.

Cersei er kanskje ei real bitch, men veldig bra karakter.

Synd Stannis ikke vant, for en mann. "I would have more chance of seducing his horse :D" Når han klatrer først opp stigen er en sterk kontrast til Joeffrey som stikker til moren. Bronn er generelt Bruce Lee som vanlig.

Trailer for neste for de som tør å se sånt:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Youtube-comments er det verste som finnes. De burde blitt spiddet alle mann.

Var det forresten i episode ni av sesong 1 at Tyrion gikk glipp av hele slaget fordi han ble slått og tråkket på i starten. Nå fikk fikk han være med i hele slaget, men falt om på slutten. Så spørs det om han døde eller ikke. Han blør jo ikke kraftig, men måten han falt om på slutten... Får vel vite neste uke.

Uansett hva som skjer med Stannis nå så tror jeg det skal gå lang tid før han kan slå tilbake. Han må i så fall alliere seg med Rob eller noen andre. Så og si hele styrken hans er døde, mens de som lever flykter for livet.

Også litt ironisk at Stannis og hans menn blir ett offer for ild når Guden hans står for ild og lys.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Meget god episode, full fres hele tiden. Det så ut som et veldig merkelig kutt Tyrion fikk. Altså et kutt på begge sider av ansiktet, selv om det kun var med ett slag han fikk. Ingenting på nesen. Tror egentlig han overlevde, han kan jo ha fått sjokk.

The Hound var super.

Lenke til kommentar

Fikk et kutt på nesa også. Men mellom nesa og der kuttet startet på kinnet var det ingen ting. Heller ingen ting på det ene øyet.

Men det var merkelig lite kutt han fikk, som en annen skrev så ventet jeg bare på at hodet skulle falle av, i alle fall dele seg.

Lenke til kommentar

Da er det store spøsmålet, hvordan de fikk Tyrell til å bli med Lannisters? Mer spenning til neste uke, vi vet jo at Littlefinger var i Highgarden for å mekke en avtale. Kanskje Sansa ikke er den mest aktuelle dronningen mer? Vi får se. Lett å tolke det sånn utifra kommentaren "I wanna be THE queen" og vi vet jo at Margaery er veldig viktig for Tyrells.

Som du sier så er jo Littlefinger sendt for å megle med Tyrells. Stannis er fremdeles en fiende fordi Stannis drepte Renly med skyggen fra Mellissandre (for meg virket det som Loras ville heller drepe Stannis enn Brienne).

Det er også det faktum i tillegg at Stannis er en felles fiende for både Lannisters og Tyrells. Dette er mer enn nok grunn til at Tyrells ville bidratt, selv om de helst ville sett Renly sitte på tronen over de syv kongerikene enn å hjelpe Lannisters.

Lenke til kommentar

Som du sier så er jo Littlefinger sendt for å megle med Tyrells. Stannis er fremdeles en fiende fordi Stannis drepte Renly med skyggen fra Mellissandre (for meg virket det som Loras ville heller drepe Stannis enn Brienne).

Det er også det faktum i tillegg at Stannis er en felles fiende for både Lannisters og Tyrells. Dette er mer enn nok grunn til at Tyrells ville bidratt, selv om de helst ville sett Renly sitte på tronen over de syv kongerikene enn å hjelpe Lannisters.

Har en liten teori om at de kanskje har lovet bort Joeffrey til Maergery. Virker mye mer politisk taktisk med tanke på at Sansa ikke gir noe spesielt til Lannisters atm, annet enn at hun er ett gissel. Kan de ikke bare gifte henne med noen andre for å ha en offentlig grunn til å ha henne i byen, mens Joeffrey gifter seg med Maergery, noe som gir Tyrell hæren til Lannisters.

Neste episode blir spennende, gleder meg spesielt til The House of The Undying, håper det er helt syre, acid, psycho, magic der inne! Digger Warlocksa så håper vi får se mye sykt fra dem. Alle andre stories blir lagt opp til neste sesong og.

Håper på en sprenging i Robb storyen, den har stått stille nå, bare rørt seg sakte. Ett angrep på ett vital punkt eller en sikkelig handling nå!

Arya blir vel å finne seg ett "nytt" eventyr til neste sesong vil jeg tro. Halfhand&Jon med wildlings. Hva gjør de? Prøve å rømme eller "bends the knee" til Mance Ryder?

Eneste jeg vet er, mandag kom fortere!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Enorm episode, utført perfekt ved å kun fokusere på slaget. Så ut som the Onion knight overlevde, men stiller meg tvilende til sønnen hans. Ser ikke bra ut, så tipper vi får en hevnelysten løk neste episode\kommende sesong.

Likte når Tywin og Flower knight kom riddene på slutten, fikk en Lotr-Two towersfeel over det hele. Ingen nyhet at Loras hater Stannis etter han drepte buttbuddy'n has. Godt for gutten å få litt hevn.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...