Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående Jaquen og guder, så snakker han om at Aryra snøt "the god of death" for tre liv, når hun reddet han og de to andre, og at Jaquen derfor er nødt til å betale med tre andre liv. Sånn, for at det skal være rettferdig og slikt.

 

Ikke favorittepisoden men solid, sitter igjen med samme inntrykk som de fleste her. Satser på to forrykende siste episoder nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk DexterMorgan. Har rett og slett ikke hørt det med gud, men bare at han skulle gjøre henne en tjeneste siden hun reddet livet hans.

 

Btw, bare meg som irriterte meg noe veldig over at Catelyn lot Jaime gå? Ser virkelig ingen logikk i det.

 

Det var lynsjestemning og Jamie var rett og slett det eneste byttemiddelet hun hadde i forhold til døtrene sine?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, men ble de ikke enige om å vente til Rob kom tilbake i forrige episode?

 

Dessuten, hva får Catelyn til å tro at Cersei & co bare kommer til å bytte Jamie mot Sansa? En soldat vokter Jaime mot hele Kings Landing, burde være lett å stoppe henne og samtidig unngå at Jamie dør.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Cat prøvde vel å overtale de forrige episode uten stort hell? Det var stort sett "slipp han fri eller la han bli lynjset" som virka å være scenarioet.

 

Lannisters ord er "the lannisters always pays their debts", det gjelder ikke bare økonomi, men trusler, avtaler og hva det måtte være. Deres omdømme er bygd på deres troverdighet. Derfor det ikke er spesiellt sannsynlig at de ville bare jumpe henne og befri han og så gi faen, men det er ikke guaranteed selvfølgelig, det er vel en viss eim av desperasjon som er i Catelyn sin avgjørelse.

Endret av Rampage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Er Joffrey liksom 17? Virker mer som 13-14

 

Er enig i at dette var litt forvirrande, ein 17 åring i denne (fantasi) tidsepoken er vell å ansjå som ein voksen mann?

Eg rekner med at gjennomsnittsalderen nok ikkje er veldig høg.

 

Ved å sette alderen hans til 17 år så tydeliggjer ein at Joffrey er ein konge som er ansvarlig for sine eigne handlingar og ikkje berre eit barn som ikkje veit noke betre. Skal tru om dei legger opp til at Joffrey kan bli drept i ei framtidig episode (det er tross alt mykje meir akseptabelt å drepe ein udugelig konge som er voksen enn det er å drepe ein konge som berre er eit barn).

Lenke til kommentar

Btw, bare meg som irriterte meg noe veldig over at Catelyn lot Jaime gå? Ser virkelig ingen logikk i det.

 

Logikk er muligens ikke en mor som er redd for sine barns liv sin sterkeste side? Hun er nok villig til å risikere ALT for bare en ørliten mulighet til å få sine barn tilbake i live. Dessuten (som andre har vært inne på) stoler hun på Brienne.

Lenke til kommentar

1. Er Joffrey liksom 17? Virker mer som 13-14

 

Er enig i at dette var litt forvirrande, ein 17 åring i denne (fantasi) tidsepoken er vell å ansjå som ein voksen mann?

Eg rekner med at gjennomsnittsalderen nok ikkje er veldig høg.

 

Ved å sette alderen hans til 17 år så tydeliggjer ein at Joffrey er ein konge som er ansvarlig for sine eigne handlingar og ikkje berre eit barn som ikkje veit noke betre. Skal tru om dei legger opp til at Joffrey kan bli drept i ei framtidig episode (det er tross alt mykje meir akseptabelt å drepe ein udugelig konge som er voksen enn det er å drepe ein konge som berre er eit barn).

 

Det er sant. I denne serien er ingen trygge!

 

Forøvrig ble jeg litt forvirret av hele greia med Rose. Tyrion har vel ikke hatt noen kontakt med henne? Utenom å hyre henne for å pleasure Joffrey. Virker veldig rart at Cersei skal tro at det er "hans hore".

Lenke til kommentar

Forøvrig ble jeg litt forvirret av hele greia med Rose. Tyrion har vel ikke hatt noen kontakt med henne? Utenom å hyre henne for å pleasure Joffrey. Virker veldig rart at Cersei skal tro at det er "hans hore".

 

Flere tolkningsmuligheter her:

 

1) Cersei har rett og slett dummet seg ut og tatt feil hore. Og Tyrion klarte å holde masken, og spilte sint fordi han ville beskytte Shae. Dette forklarer dog ikke hvorfor Rose faktisk var med på Tyrions lille skuespill hun også (for det var hun jo vitterlig)

 

2) Cersei VET at hun har tatt feil hore men, hun vet ikke hvilken hore som er "rett" og derfor bruker hun Rose likevel fordi hun vet at Tyrion vil se trusselen i det, og på den måten håper å få mer overtak på Tyrion enn hun har hatt til nå.

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...