AnewZ Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Jaqen hadde drept seg selv om Arya ikke hadde tatt det tilbake. Ellers er jeg svært fornøyd med episoden, mye som skjedde - men ikke noen veldig store "omfg!" moments. - Lenke til kommentar
Quote Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Kunne finne på? Nei, han _måtte_. Ja, det måtte han helt tydeligvis. Det var det jeg mente med godt skuespill - man SÅ på at han vegret seg. Om han hadde drept seg selv eller ikke, kan jeg umulig vite - derfor "kunne finne på". Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Han nevner da guden sin hele tiden? Se episoden hvor han først takker Arya igjen, du. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Hun avnavnga han vel aldri andre gangen? Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Angående Jaquen og guder, så snakker han om at Aryra snøt "the god of death" for tre liv, når hun reddet han og de to andre, og at Jaquen derfor er nødt til å betale med tre andre liv. Sånn, for at det skal være rettferdig og slikt. Ikke favorittepisoden men solid, sitter igjen med samme inntrykk som de fleste her. Satser på to forrykende siste episoder nå. 1 Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Takk DexterMorgan. Har rett og slett ikke hørt det med gud, men bare at han skulle gjøre henne en tjeneste siden hun reddet livet hans. Btw, bare meg som irriterte meg noe veldig over at Catelyn lot Jaime gå? Ser virkelig ingen logikk i det. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Takk DexterMorgan. Har rett og slett ikke hørt det med gud, men bare at han skulle gjøre henne en tjeneste siden hun reddet livet hans. Btw, bare meg som irriterte meg noe veldig over at Catelyn lot Jaime gå? Ser virkelig ingen logikk i det. Det var lynsjestemning og Jamie var rett og slett det eneste byttemiddelet hun hadde i forhold til døtrene sine? 2 Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Jo, men ble de ikke enige om å vente til Rob kom tilbake i forrige episode? Dessuten, hva får Catelyn til å tro at Cersei & co bare kommer til å bytte Jamie mot Sansa? En soldat vokter Jaime mot hele Kings Landing, burde være lett å stoppe henne og samtidig unngå at Jamie dør. Endret 21. mai 2012 av Teipball Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Cat prøvde vel å overtale de forrige episode uten stort hell? Det var stort sett "slipp han fri eller la han bli lynjset" som virka å være scenarioet. Lannisters ord er "the lannisters always pays their debts", det gjelder ikke bare økonomi, men trusler, avtaler og hva det måtte være. Deres omdømme er bygd på deres troverdighet. Derfor det ikke er spesiellt sannsynlig at de ville bare jumpe henne og befri han og så gi faen, men det er ikke guaranteed selvfølgelig, det er vel en viss eim av desperasjon som er i Catelyn sin avgjørelse. Endret 21. mai 2012 av Rampage 1 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Som hun sa: begge døtrene er i king's landing og to av sønnene er fanger i winterfell, selvfølgelig er dama desperat. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Hun sendte jo også Brienne for å passe på at hun fikk døtrene tilbake. 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 God's help you Theon Greyjoy, now you are truly lost. 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 2 ting som irriterte meg grenseløst med episoden: 1. Er Joffrey liksom 17? Virker mer som 13-14 2. Flukten til Arya & co er aaaaaalt for enkel. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 1. Er Joffrey liksom 17? Virker mer som 13-14 Er enig i at dette var litt forvirrande, ein 17 åring i denne (fantasi) tidsepoken er vell å ansjå som ein voksen mann? Eg rekner med at gjennomsnittsalderen nok ikkje er veldig høg. Ved å sette alderen hans til 17 år så tydeliggjer ein at Joffrey er ein konge som er ansvarlig for sine eigne handlingar og ikkje berre eit barn som ikkje veit noke betre. Skal tru om dei legger opp til at Joffrey kan bli drept i ei framtidig episode (det er tross alt mykje meir akseptabelt å drepe ein udugelig konge som er voksen enn det er å drepe ein konge som berre er eit barn). Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Btw, bare meg som irriterte meg noe veldig over at Catelyn lot Jaime gå? Ser virkelig ingen logikk i det. Logikk er muligens ikke en mor som er redd for sine barns liv sin sterkeste side? Hun er nok villig til å risikere ALT for bare en ørliten mulighet til å få sine barn tilbake i live. Dessuten (som andre har vært inne på) stoler hun på Brienne. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 1. Er Joffrey liksom 17? Virker mer som 13-14 Er enig i at dette var litt forvirrande, ein 17 åring i denne (fantasi) tidsepoken er vell å ansjå som ein voksen mann? Eg rekner med at gjennomsnittsalderen nok ikkje er veldig høg. Ved å sette alderen hans til 17 år så tydeliggjer ein at Joffrey er ein konge som er ansvarlig for sine eigne handlingar og ikkje berre eit barn som ikkje veit noke betre. Skal tru om dei legger opp til at Joffrey kan bli drept i ei framtidig episode (det er tross alt mykje meir akseptabelt å drepe ein udugelig konge som er voksen enn det er å drepe ein konge som berre er eit barn). Det er sant. I denne serien er ingen trygge! Forøvrig ble jeg litt forvirret av hele greia med Rose. Tyrion har vel ikke hatt noen kontakt med henne? Utenom å hyre henne for å pleasure Joffrey. Virker veldig rart at Cersei skal tro at det er "hans hore". Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) Forøvrig ble jeg litt forvirret av hele greia med Rose. Tyrion har vel ikke hatt noen kontakt med henne? Utenom å hyre henne for å pleasure Joffrey. Virker veldig rart at Cersei skal tro at det er "hans hore". Flere tolkningsmuligheter her: 1) Cersei har rett og slett dummet seg ut og tatt feil hore. Og Tyrion klarte å holde masken, og spilte sint fordi han ville beskytte Shae. Dette forklarer dog ikke hvorfor Rose faktisk var med på Tyrions lille skuespill hun også (for det var hun jo vitterlig) 2) Cersei VET at hun har tatt feil hore men, hun vet ikke hvilken hore som er "rett" og derfor bruker hun Rose likevel fordi hun vet at Tyrion vil se trusselen i det, og på den måten håper å få mer overtak på Tyrion enn hun har hatt til nå. Endret 22. mai 2012 av Achylles Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Noen andre som sikkerlig koser seg med introen til denne serien? Eneste serien jeg har sett hvor jeg faktisk ser introen hver gang og sitter å nynner for meg selv Digger Jaqen btw "you give the man his own name ? :0 Håper vi får se mye mer av han fremover. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Tja, spørs det da. Han har oppfylt sin "purpose" Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Forøvrig ble jeg litt forvirret av hele greia med Rose. Tyrion har vel ikke hatt noen kontakt med henne? Utenom å hyre henne for å pleasure Joffrey. Virker veldig rart at Cersei skal tro at det er "hans hore". Var ikke Rose hora hans i sesong 1? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå