Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greyjoy er ikke regnet med som en av de fem kongene, Mance Ryder derimot

 

Feil.

 

De fem "kongene" er(var) Renly, Stannis, Joeffrey, Balon og Robb. Robb har erklært seg konge i nord og Balon har erklært seg "king of the iron islands - og nå går han for king of the north også.

Lenke til kommentar

Som vanlig, helt vill episode! Gleder meg så syyyyykt til neste episode (http://www.rickey.or...iew-blackwater/) Teasers der, så hvis du er en særing som ikke liker trailere, ikke sjekk, men den fikk meg til å glede meg hvertfall!

 

Mine tolkninger av episoda;

- Jon tatt sammen med Qhorin. Tydlig at han prøver å få Jon til å fremstå som en traitor, for å få han behind enemy lines (Worth more than thousand men) Blir spennende!

- Robb<3 For en mann. Selv om Ned var ganske kul må jeg si at Robb spiller rollen som northener perfekt. Situasjonen hans virker ganske håpløs atm (som han sa selv), men jeg tror han klarer seg.

- Brienne og Jaime. Haha. Elsker Jaime, og jeg håper disse to får en egen storyline. Totalt motsetninger noe som kan gi en spennende story. Noe ala Arya sin story.

- Arya. Der var Harrenhal ute av storyen da. Tywin rir mot Robb, og Arya fikk rømt. Håper vi får sett Jaqen mer. Han er vill assassin. Kult at Hot Pie og Gendry ble med, more adventures!

- Bran. Konge at han lever, men var ganske åpenbart. Kunne sikkert blitt gjennomført bedre. Winterfell er en spennende arena nå. Lukter en tragisk død til Theon for å være ærlig. Til dere som leser bøkene, mulig å komme med en litt spoilertag om denne "Bastard of Bolton" er blitt casta, og om han blir en karakter. Viktig for spekulasjone :D

- Kings Landing. Mer Varys. Han er konge, en ekte snik. Litt teit scene med Rose, hadde vært mer spennende om det faktsisk var Shae Cersei hadde tatt. Kanskje Cersei veit at det var feil hore, men bare ville advare Tyrion litt? Cersei har jo bevist flere ganger at hun er (som hun selv kaller seg) "dangerous"

- Stannis. Likte kommentaren "He never smiles". Må si jeg liker han bedre og bedre, ekte hardhaus, samspiller perfekt sammen med Ser Davos. Blir en liten fight i neste episode ja !!

- Danny. Veldig kort scene, nærmest bare en teaser. The house of the undying blir nok arenaen for sesongavslutningen til Danny. Spennende! Håper Jorah blir helten.

 

Er så utrolig syk serie, og alle whinersene som griner om at det ikke følger boka til hundre kan ta seg en bolle. Gleder meg allerede til neste mandag!

 

10/10

Endret av Snuzk1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes ikke dagens episode var noe spesielt, de to forrige likte jeg mye bedre. Bygger seg derimot opp til finalen om to uker.

 

Spørs om noe av finalekruttet går neste episode, som med Ned i fjor. Tipper hovedgreiene vi får i de to siste episodene er Stannis som angriper Kings Landing, Dany som gjør ett eller annet i "The House of the undying" og godt mulig med litt drageaction, Rob vs Theon der jeg tipper Theon dør, mens manbak wallen får Snow som blir en del av dem.

 

Litt spennende de våpnene som var gravd ned, og om det ligger noe mer bak. Fikk også en kommentar om hvor lenge vi kan vente oss å vente med dragene. "Some years" ble vel sagt.

Lenke til kommentar

Vil du diskutere bøkene, må du gjøre det i den andre tråden.

 

 

Højdare denne episoden:

 

-Fikk møte Lord of Bones.

-Funn av obsidian-våpen (hva er de til, tro?).

-Klassiske Jaqen H'ghar kills.

-Lady Talisa kler av seg.

-Samtalen mellom Jaime og Brienne.

-Davos og Stannis seiler opp som mine to favoritter i TV-serien. Scenene mellom de er alltid fantastiske, selv om det ikke skjer noe.

-Musikken under rulleteksten!

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Lady Talisa, godteri det. Uansett, som det blir sagt ovenfor her - virker som en litt "stille før stormen"-episode.

Noen store høydepunkter for min del:

* Arya & Co som flyktet. Jeg forstod egentlig relativt tidlig at vaktene var drept. Likte da Arya sa navnet til Jaqen, bra skuespill av sistnevnte. Man så at han faktisk kunne finne på å ta sitt eget liv.

* Obsidian-våpen

* Joffrey som fortalte hva han skulle gjøre med Stannis. Gi han et lite smil.

Mange artige scener, egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...