Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Må si jeg er imponert over sesong 2, men jeg savner noe som driver handlingen videre. I de siste episodene har jeg følt at handlingen har stagnert og stått på stedet hvil. Virker ikke som denne revolusjonskrigen med Robb Stark i spissen skal noe sted. Forhåpentlivgis blir det snart et slag som de vier noe tid til. Jeg føler at det nå er mye synsing i kulissene.

Endret av Krølle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hans eneste mål er vel å fjerne Joffen, løslate søstrene sine og så dra tilbake til nord som "King of the North". Forhåpentligvis allierer han seg med noen på veien slik at han kan dra hjem med en Konge i Kings Landing han kan se på som en venn.

 

Hjelper lite å dra hjem som "King of the North" om den neste kongen i Kings Landing ikke er villig til å gi fra seg de nordlige delene av landet. Det betyr bare enda mer krig. Selv håper jeg Stannis og Robb kommer til en løsning, da de begge er to av mine favoritter, men Stannis vil aldri gå med på å gi fra seg landområder til det han ser på som tyver.

Lenke til kommentar

Hva gjør Kongene per dags dato:

 

Robb; har camp i The Riverlands (området under 'nakken'). Her har han Lannisters i vest pga av Casterly Rock og Lannisport som er borgen og byen til Lannister-familien. Han har The Eyrie i øst, men tross sterke familiebånd til Robb har de valgt å være nøytrale. I sør har han store deler av Lannister-hæren plassert i Harrenhal, ledet av Tywin Lannister. Bryter ned fienden sin slag for slag.

 

Joffrey; sterkt hintet at de forsøker å sette Margery Tyrell opp med Joffrey, for å få Tyrell-familien over på deres lag. Dette vil være svært bra for Joffrey sine sjanser, siden Tyrell-familien er mannesterk, og kan i tillegg bidra med sårt trengt mat til Joffreys folk. De har også sendt Prinsesse Myrcella ned til Dorne som Ward (det samme som Theon var hos Starks). Dette for å forbedre forholdet til Martell-familien, og dermed få dem med på sitt lag. Så langt har Martell-familien holdt seg nøytral. Sliter i motvind med konstante kriger mot Robb, mens King's Landing som er svakt beskyttet, er truet av Stannis med sine 200 skip.

 

Stannis; etter å ha fått sin bror drept, har han rekrutert mange av Renlys tidligere 'bannermen', og dermed utvidet hæren sin solid. Har fokusert på å bygge opp marinen sin, blant annet ved å leie inn pirater. Et angrip mot King's Landing forventet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tywin Lannister er vell også en konge. The battle of five kings blir krigen kalt. De fem kongene er Tywin, Joffrey, Starke, Stannis og bror has(som nå er død)

 

Greyjoy-slekta er ikke deltagende i selve krigen, de valgte heller å ta Winterfell.

 

(slik jeg har tolket det ivertfall)

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Dany kan vel i grunn være den femte, selv om hun ikke er direkte med i krigen som pågår.

 

Glem det. Renly, Balon Grejoy, Joffrey (Lannisters), Robb og Stannis.

 

 

Jeg sier bare gi oss mer Tywin og mer Charles Dance framover. Flink gammal skuespiller, bra karakter også.

 

Stephen Dillane (Stannis) har litt på gang framover i tillegg til filmer. Er med sammen med Garibel Bryne (In Treatment) og Charles Dance i miniserien Coup i sommer fra Channel 4.

 

Og så er han med i 10 episoders-serien Haunted sammen med Adewale Akinnuoye-Agbaje og Melissa George i slutten av året, som er en sammenproduksjon av BBC og (HBO-eide) Cinemax.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

So? Ned Stark var også Hand of the king, samtidig som han var konge.

 

Ned var vel aldri konge? Hand of the king innebærer at man styrer når kongen ikke er tilgjengelig. Robert utnevnte han riktignok som Regent på dødsleiet, men det er uansett ikke det samme som konge, og han fikk aldri det brevet legitimisert heller...=/

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

So? Ned Stark var også Hand of the king, samtidig som han var konge.

 

Ned var vel aldri konge? Hand of the king innebærer at man styrer når kongen ikke er tilgjengelig. Robert utnevnte han riktignok som Regent på dødsleiet, men det er uansett ikke det samme som konge, og han fikk aldri det brevet legitimisert heller...=/

 

 

Ned var jo kongen i Winterfell? Den som sitter på Iron Throne er king of kings a.k.a Überkonge.

 

Snakkes jo om seven kingdoms. Sju underkonger og en overkonge(i hovedstaden)

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

One king, of seven kingdoms. ;)

 

Er lorder (evt fyrster) som styrer de forskjellige delene av landet.

 

(Det heter seven kingdoms bare fordi det var delt opp i så mange kongedømmer før. Når Targaryens erobra hele landet måtte de andre si opp kongetitlene sine. Derfor det er så "stort" når Robb erklærer seg for King in the North i sesong 1, siden det ikke har vært noen andre konger enn de som har sittet på jerntronen på evigheter)

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...