Gå til innhold

MiniPC som HTPC + NAS

Anbefalte innlegg

Her er det jeg har sett meg ut i første omgang:

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=13fd0a2546cb42478cddf627eed1814b

Det viktigste er egentlig at det ikke er noe støy. Blir nok at jeg installerer Win7 + xbmc på den.

Når det gjelder tastatur, har jeg sett på disse:

http://www.dustinhome.no/pd_5010550878.aspx

http://www.dustinhome.no/pd_5010379347.aspx

Takknemlig hvis noen kan kommentere oppsettet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har omtrent samme oppsett som deg. Kabinettet mitt er hvitt/grått og jeg har den vanlige versjonen av hovedkortet.

Det eneste som kan avgi støy i ditt oppsett er den eksterne disken. Resten er lydløst.

Kjører XBMC Live på boksen min og det funker bra. Har en MCE reciever + fjernkontroll tilkoblet. Jeg vet ikke hvordan den medfølgende IR/fjernkontrollen fungerer på Deluxe-versjonen, men den funker sikkert fint med Windows.

Lenke til kommentar

Har omtrent samme oppsett som deg. Kabinettet mitt er hvitt/grått og jeg har den vanlige versjonen av hovedkortet.

Det eneste som kan avgi støy i ditt oppsett er den eksterne disken. Resten er lydløst.

Kjører XBMC Live på boksen min og det funker bra. Har en MCE reciever + fjernkontroll tilkoblet. Jeg vet ikke hvordan den medfølgende IR/fjernkontrollen fungerer på Deluxe-versjonen, men den funker sikkert fint med Windows.

Lenke til kommentar

Det er den eksterne disken jeg er mest usikker på også - både om det er den beste disken og den beste løsningen for min del. Fra før har jeg både en stasjonær pc og en netbook, og vil gjerne ha et nettverksbasert lagringssystem i tillegg. 3-4TB holder for min del i denne omgang. For tiden har én 500GB ekstern USB-disk som begynner å fylles opp, men den står ikke i nettverket.

Prøvde nettopp å boote XBMC Live på netbooken fra usb. Funka bra og ikke minst kjapt. Det kan godt hende det blir den løsningen til slutt.

Lenke til kommentar

Blir nok jeg dropper den eksterne disken, og heller ser på en server-løsning bygd opp av gamle pc'er jeg har liggende. Med innkjøp av et par sata-disker med litt størrelse får jeg den fleksible løsningen jeg vil ha.

Vært kjekt å også fått fjerna sata disken jeg har i min stasjonære som jeg bruker som 'data'-disk - den bråker mer enn det jeg er fornøyd med.

Noen som har tips til OS på serveren? WHS, Ubuntu server eller kanskje FreeNAS?

Bør være enkel å sette opp, enkel å bruk, mulighet for fjernstyring, og ha mulighet for å ta backup (også av seg selv).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette har blitt et frustrerende og tidkrevende prosjekt.

Minnebrikkene jeg bestilte var selvfølgelig feil, og var beregnet for laptop.

Når jeg senere fikk bestilt riktig type, så er det feil både på hovedkortet og harddisken. Håper reklamasjonen går greit.

Hovedkortet passet forøvrig dårlig til kabinettet også. Strømuttaket for harddisk var plassert på den mest ugunstige plassen, slik at den kom i klem med av/på-knappen på kabinettet.

I tillegg flyter leiligheten over av gamle PC-deler jeg har brukt til feilsøking. Urk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...