bkf_94 Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Hei. Vet ikke om dette er det rette stedet men det er det nærmeste jeg fant. Først vil jeg si at dette ikke er noe halvgjennomtenkt greie som ble inspirert av Moland og French. Jeg har tenkt gjennom det lenge før de ble nevnt. Dersom ting ikke fungerer som planlagt har jeg veldig lyst til å vurdere å skape et privat sikkerhets firma enten i Norge eller utlandet etter noen år i militæret. Har lyst til å gjøre noe annerledes. Har lyst til å vite, hvordan burde jeg gå frem dersom jeg skulle starte ett? Er det så stort behov for sikkerhet her i Norge? Har Norge lover mot sånt? Noen som vet sånn ca hva et firma får betalt for sikkerhet? Takker på forhånd for alle svar Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 IKKE ULOVLIG Men det betyr ikke at organisasjonen er ulovlig, slik den framstår i dag, mener han: - Omega Group rammes ikke av straffebestemmelsens 104 a, som er omfatter private hærer, gerilja og terrorvirksomhet mot statens selvstendighet. Lies gruppe høres mer ut som et noe røft militært vakthold, sier Førde. Advokat John Christian Elden deler Førdes syn: - Trening, vakthold og beskyttelse av personer og verdier må ligge innenfor lovens ramme for handlings- og ytringsfrihet, sier han. http://curie.norisp.no/~kommhuse/atlas/aviser/dagsavis.htm Resten av artikkelen svarer vel også en del på spørsmålene dine. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Private aktører i Norge får vel ikke lov til å bære våpen? Uansett så syns jeg at en 94 modell er langt fra moden \ voksen nok til å fullstendig forstå hva alt dette innbefatter, både faglig og forretningsmessig sett. For all del, spennende konsept, men er nok ikke noe du bør vurdere før om noen år når du har fått en bedre forståelse. Men drømmer kan jo selvfølgelig gå i oppfyllelse, alt er mulig. Men som sagt... Du er ikke gamle karen, så litt vel tidlig å begynne å planlegge denne slags foretak? Endret 15. april 2011 av Killswitch Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Hehe...... fantasi er lov Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 (endret) @iChristian: Takk! Linken hjalp veldig! @Killswitch: Jeg forventet vell at noen ville kommentere noe sånt Vet at jeg ikke er moden nok til å starte et privat sikkerhetsfirma,har jo ikke sagt at jeg skal starte det nå, skrev at jeg kunne vurdert å starte et når jeg er ferdig i militæret og ting ikke går helt som planlagt. Planlegger ingenting, bare lurer på hvordan jeg kunne eventuelt gått frem med denne ideen om en del år Og jeg er for ung til å forstå? Man forstår jo ikke dersom man ikke prøver. @Pleya: haha Endret 17. april 2011 av bkf_94 Lenke til kommentar
hailgodset91 Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Tror nok du bør bli ferdig med militærtjenesten din før du vurderer noe sånt, da får du kanskje satt ting litt mer i perspektiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå