d_stenvig Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Har nettop bestilt et nytt hovedkort (Epox 8RDA+) og en ny cpu (xp2600+) Tingen er at jeg leste litt nedenfor her noe om at fsb'en på minne (eller noe..) måtte være lik eller større som på cpu'n! Ifølge AIDA32 har jeg 2x Micron Tech. (256 Mb PC2100 DDR SDRAM) Sto ikke noe om den frekvensen (fortsatt eller noe..) som var tema.. Kan noen si meg om det går bra med den nye cpu'n, og de gamle minnebrikkene?? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Minnet ditt er på 266MHz eller sagt annerledes: det har en teoretisk båndbredde på 2100MB/s. Jeg er ikke sikker, men jeg tror XP2600+ kommer i flere versjoner; 266 og 333MHz på Bus`en, om du har CPU med 266MHz så går det bra, men om den er på 333 så skal det holde godt. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Minnet MÅ ikke kjøre like raskt som CPU. På det Hk du har kjøp sku jeg tro at du hadde riklig med muligheter for å sette en passende divider mellom cpu og ram. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 skulle gå bra om du bare har pc 2100(266mhz)gikk iallefall for meg. satte bare fsb til 166 og da justerte rammen seg etter det.seff,den blir jo overklokka til 333mhz men det skal holde. kjøre i flere mnd med dette oppsett. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Minnet MÅ ikke kjøre like raskt som CPU. På det Hk du har kjøp sku jeg tro at du hadde riklig med muligheter for å sette en passende divider mellom cpu og ram. :oops: Det har du helt rett i. Men det "vanlige" er vel at folk kjøper 400MHz ram til cpu`er med 266MHz Bus. Da blir ratioen 4/6 (fsp/ram)eller noe. Mens det her blir omvendt om han har 333MHz fsb og RAM`en ikke klarer å kjøre så raskt (1/1) så må han jo kjøre ratioen på 6/5. Jeg vet at det er noen hovedkort som ikke liker (Krasjer) om du setter fsb raskere en ram. Får håpe det går bra. Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 hæ? Så det går tregt da altså?? det er 333 på den nye cpu'n ja.. Måtte jeg gjøre noen innstillinger før det hele fungerer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå