Gå til innhold

fra Vietnam til Hong Kong?

Gjest medlem-207017

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-207017

Hei :D

skal oppholde meg par tre måneder i Vietnam, men har utrolig lyst til å ta en tur opp til Hong Kong også. Aldri gjort det eller vært der før. Noen som har eller vet litt?

Hvordan er det best å komme seg dit? Og fortell mer enn gjerne om noen vet hva det koster (er det dyrt/billig?).. evnt hva jeg må huske på/ha med osv

Og om noen har vært i Hong Kong.. kom gjerne med "must see" tips :D

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hk er ett must. Du kan fly fra Hanoi og Saigon til ca 1500-2000nok. Eventuelt kan du ta jernbane gjennom kina. Tror det skal være ganske grei tur uten at jeg har tatt den selv. Er nok en del billigere enn fly. Men så må man ha visum til kina, noe som kan være vanskelig til tider.

Når det gjelder HK. Victoria peak gir god utsikt over byen. Du kan ta trikken gjennom hovedgatene på Hongkongøyen, gjerne kombinert med starferry over stredet til kowloon. Har du lyst på en strandtur er det ganske fint i Sai Kung området øst i HK. Tror kanskje det er noen strender osv i clear water bay, men fikk ikke sjekket det ut så grundig.

Du burde definitivt ta turen innom Chung king mansions, spesielt hvis du vil bo billig. Bare pass på å komme deg litt opp, de gjestehusene som er i de nederste etasjene skal visst være av ymse kvalitet. Er forsovidt greit å bo på chungking. Veldig sentralt, tar kanskje 5-10 min med MTR til central som er som du kanskje skjønner sentrumsområdet i Hong Kong.

Av nattklubbe og uteliv bør du ta turen til Lan Kwai Fong (LKF) i central. Utestedet på toppen av skyskrapere gir en spesiel atmosphere. Noen av de kan du til og med være ute på toppen av HK. :)

Er du ute etter litt ro og stillhet, noe som er litt vanskelig i HK, kan du stikke ned på pirene som ligger rett til høyre for starferry piren i central. Greit sted hvis du har funnet deg en jente :p

Er du ute etter litt billigere utesteder finnes det noen i Kowloon og Wan Chai.

Hvis du skal være der en liten stund burde du skaffe deg octopus card. Som du kan bruke til å betale alt fra MTR reiser til mat i daglivarebutikken.

Vurder også å ta en tur til Macau, som er en veldig sjarmerende by.

Markedene i Sham Shui Po og Mong Kok kan være verdt å sjekke ut også. Merk at du får turist priser hvis du ikke er flink å prute.

Hvis du tar fly er det en fin tur å ta bussen. Man får sett mye av hk på den måten. Spesielt hvis du setter deg oppe. Til flyplassen kan det være greit å ta toget dog. Da kan man sjekke inn på Hong kong station i central og man slipper å bruke så alt for mye tid på flyplassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...