Substitute Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Hei Som overskriften sier så har jeg vurdert å kjøpe meg et teleobjektiv. Til mine Canon 40D/5dMKII Fra før har jeg Canon 24-105 4L og Sigma 70-200F2,8 og synes ikke jeg kommer nært nok. Jeg har sett på Canon 300mm 4L men synes ikke den er like anvendelig og Sigma 150-500 er ikke god nok kvalitet spesielt på fullformat. Men prisen er jo tross alt 13000. Men hvis jeg selger mitt Sigma objektiv så blir det kanskje ikke så stor utgift. Er det lurt å kjøpe objektivet brukt? Jeg har forstått at det er en fare for at disse objektivene blir pumpet full av støv. Hvor bør jeg kjøpe og hva er prisene brukt? Takk for alle synspunkter. Lenke til kommentar
se# Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Jeg har ikke fulgt med på bruktmarkedet på en stund så jeg vet ikke hva 100-400 går for for tiden, men på foto.no ligger det en del brukt til salg så du kan få et inntrykk av prisnivå. Du bør også sjekke om objektivet er kjøpt i Norge eller ikke, generelt ville jeg betalt litt mindre for egenimporterte, spesielt hvis det er så nytt at feil dekkes av kjøpsloven. Edit: Så at det ligger flere 100-400 på foto.no nå, priser fra 9000 Endret 15. april 2011 av se# Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Jeg solgte mitt eksemplar rundt juletider for 9500.- solgt på ei uke. Det at objektiver med skyvezoom kategorisk suger til seg støv er en overdrivelse, har en skyveszoom fra 70 tallet den er like ren og pen innvendig og 100-400 jeg hadde var like ren, men man burde selvsakt kontrollere at det ikke har skader eller på annen måte kan bli utsatt for miljøer som forenkler eventuelle støvinntrengning. Hovedsakelig solgte jeg mitt eksemplar grunnet jeg venter på den nye utgaven og hvis den ikke kommer blir jeg å vurdere en fast 400mm eller den nye 200-400 hvis den kommer på et litt akseptabelt prisnivå. Og kjøpe dette brukt ser jeg ingen problemer med, du har faktisk gratis fokus/micro-justering hvis objektivet er nyere en 7 år. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Og kjøpe dette brukt ser jeg ingen problemer med, du har faktisk gratis fokus/micro-justering hvis objektivet er nyere en 7 år. Hvor er det du får dette gjort da? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Serviceproffen De har/hadde et tilbud på bare objektiver, men ser nå at man må lever inn både hus/objektiv. Canon vil vi tilby, kostnadfritt, til alle brukere av EOS 1D MK III, 1DS MK III, EOS 1D MK IV, EOS 5D MK II & EOS 7D gratis microjustering av optikk og kamerahus. Tilbudet gjelder nevnte hus og L- og EF optikk som ikke er eldre enn 7 år. Dette gjelder selvfølgelig ikke ved egenpåførte feil, som f.eks støtskader etc. VIKTIG: Ta kontakt med Serviceproffen for å avtale tid. Endret 16. april 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå