Olestokk Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 hei, jeg har en nedlastningshastighet 116 kbps (det er når jeg faktisk laster ned ting, speedstest.net viser 960kbps O.O) jeg bor 5002 meter fra sentralen og lurte på om det var mulig å skaffe noe raskere. har hørt noe om en slags "link" men vet ikke helt hva det er. jeg laster ned masse ting (jeg fikser pcer for andre og trenger da mange ganger å installere windows på nytt og da er det jo mange gigabyte som må lastes ned på hver maskin, og da tar det dager i sedet for en time -.-) (jeg er en del av en famile som bruker telenor og som vil holde seg til telenor, bare så ingen trenger å spørre...og jeg er ikke helt sikker på hva vi betaler for, men jeg vat at vi betaler for mer enn dette) Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 1) Forskjell på bit og byte 2) Kinjestrekk og hastighet tas opp med Telenor. Sjekk gjerne hva du kan få via kapaks. Sjekk også tverrsnittet på kabelen. 3) Har dere kabel-TV er det mulig det kan leveres veldig mye raskere nett enn det dere har via kobberparet Telenor leverer via. Dumt å på død og liv skulle ha Telenor om du kan få noe som er bedre. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 1) Forskjell på bit og byte 2) Kinjestrekk og hastighet tas opp med Telenor. Sjekk gjerne hva du kan få via kapaks. Sjekk også tverrsnittet på kabelen. 3) Har dere kabel-TV er det mulig det kan leveres veldig mye raskere nett enn det dere har via kobberparet Telenor leverer via. Dumt å på død og liv skulle ha Telenor om du kan få noe som er bedre. 1. derp 2. ummmmm, ok, hvordan? har prøvd på telenor sine nettsider... virker ikke (det overrasker meg ikke -.-) 3. nope Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 1) Forskjell på bit og byte 2) Kinjestrekk og hastighet tas opp med Telenor. Sjekk gjerne hva du kan få via kapaks. Sjekk også tverrsnittet på kabelen. 3) Har dere kabel-TV er det mulig det kan leveres veldig mye raskere nett enn det dere har via kobberparet Telenor leverer via. Dumt å på død og liv skulle ha Telenor om du kan få noe som er bedre. 1. derp 2. ummmmm, ok, hvordan? har prøvd på telenor sine nettsider... virker ikke (det overrasker meg ikke -.-) 3. nope 1) PEBKAC 2) Google kapaks. Du kan også ringe 05000 for å prate med noen på Telenor. 3) ok, da er dere nok låst til telenor sine linjer, og antagelig telenor sin DSLAM óg. Mulig andre kan levere på best effort via operatøraksess. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hvis du er over 5000 meter fra nærmerste sentral vil jeg si at du er heldig som i det hele tatt får rett under 1/0,4 mbps. Så skal du ha raskere hastighet vil du nok måtte se etter en annen teknologi enn xDSL (så lenge ikke en operatør bygger en ny sentral nærmere din bolig). Jeg ville imidlertid sjekket med alle leverandører da du kan være heldig å finne at en annen leverandør enn den du har i dag har en DSLAM nærmere din bolig. Som regel har alle leverandører ditt utstyr i samme bygg (sentral), men det kan være du er heldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå