Konnis Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Hei, Oppdaget fort at hovedkortet mitt ikke har WiFi integrert. Sært nok, men ikke noe jeg får gjort med det... Derfor trenger jeg noe for å få trådløst nett. Det greieste er kanskje å kjøpe en USB-dongle? Netthastigheten vår her hjemme er 25 megabit ned og 25 megabit opp, dersom det har noe å si. Trenger ikke noe annet en et kort/USB som gir meg trådløst nett på PC'en. Duger denne? http://www.dustinhome.no/pd_5010369769.aspx Har forsåvidt noen trådløse nettverkskort i noen gamle Dell-pcer som står i garasjen. PC'ene er vel 8 år gamle, nettverkskortene kanskje 6-7 år. Kanskje disse duger? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) 7 år gammel nettverkkort? Da er du heldig om disse er B standarden og disse gir raskt ustabilitet. Vi også anta det er snakk om PCI trådløs som gir dårlig ytelse. For det første. Hva slags operativsystem har du? stasjonær? Har du USB3 eller PCI-E støtte? Du har vel N eller G standard ruter? Ellers er den ikke noe vits i. Den du linker til er sikkert helt grei, også hvis du har flere maskiner du skal ha nettverk sammen. Men jeg hadde kjøpt da 2 meter USB kabel, for å kunne få bedre rekkevide og bedre sikt. For sikkerhetskyld kjøp samme merke som ruteren/accesspunkt du har. Vet ikke om DWA-556 Xtreme N PCI Express Desktop Adapter blir litt i dyreste laget. Men er nok best i dag. Enste ulempen her at det ville vært bedre med kabel ved antennene slik at signalet kan gå lettere riktig vei. Men tror du ikke trenger så god løsning her. Men kjenner ikke huset ditt for å si det slikt. Generielt sett, vil jeg anbefale gigabit nettverk basert på kabel, hvis du er som meg, og er lat og ønsker å bruke flere operativsystemer inkludert linux og Apple mac OSX. Men hvis det er vanskelig å strekke en kabel så er nok trådløs alernativet. Endret 18. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå