Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Usikker på å beholde dame?

Anbefalte innlegg

Jeg og dama har vært sammen i 5 mnd.

jeg er litt over 20, og før jeg møtte henne hadde jeg aldri vært i noe forhold, faktisk ikke hatt sex en gang.

selvom vi stort sett har det veldig bra og hun er en fantastisk dame, så føler jeg at det jeg gjør er feil...føler jeg er altfor ung til å "slå meg til ro" med en dame, at jeg bør bruke anledningen til å bare ha det gøy, ligge med flere damer og ikke plutselig ende opp med å være sammen med den eneste dama jeg noengang har vært med!

Hun har blitt veldig glad i meg og sier hun elsker meg... hun er blitt veldig seriøs idet siste med forholdet vårt. Jeg er også veldig glad i henne, og vet vi kan fortsette å ha det bra sammen, men det at jeg kaster bort "ungkarslivet" ligger hele tiden i bakhodet, syns bare det er flaut å kun ha vært i 1 forhold hele livet, da jeg fortsatt elsker damer og kunne tenke meg å ligge med flere. Ser jo fortsatt på jenter når jeg er ute, og føler bare jeg har så masse "tilgode" (er en fysisk grunn til at jeg ikke hadde sex før).

Så hva fan gjør jeg? :/ Er veldig glad i dama mi og vil ikke såre henne, men samtidig er jeg usikker på om jeg holder ut. for en tid tilbake tenkte jeg å gjøre det slutt, men da jeg tok det opp ble hun veldig opprørt , og da hun viste hvor glad hun faktisk var i meg så klarte jeg ikke likevel, og vi endte opp med å fortsette å være sammen.

Postet av anonym: 2e5f4379a49995c18e400016dda13f7d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er litt over 20, faktisk ikke hatt sex en gang.

[...] at jeg bør bruke anledningen til å bare ha det gøy, ligge med flere damer og ikke plutselig ende opp med å være sammen med den eneste dama jeg noengang har vært med!

Det er noe av det mer tåpelige jeg har hørt. Er du bare sammen med dama for å ha sex? Og du sier du bør bruke anledningen til å ligge med mange damer, er det liksom målet med livet?

syns bare det er flaut å kun ha vært i 1 forhold hele livet

Ja, huff. Hørt slikt.

, da jeg fortsatt elsker damer og kunne tenke meg å ligge med flere. Ser jo fortsatt på jenter når jeg er ute, og føler bare jeg har så masse "tilgode" (er en fysisk grunn til at jeg ikke hadde sex før).

For all del, viktig å ha hatt sex med alle.

Så hva gjør jeg? :/ Er veldig glad i dama mi og vil ikke såre henne, men samtidig er jeg usikker på om jeg holder ut. for en tid tilbake tenkte jeg å gjøre det slutt, men da jeg tok det opp ble hun veldig opprørt , og da hun viste hvor glad hun faktisk var i meg så klarte jeg ikke likevel, og vi endte opp med å fortsette å være sammen.

Du slår ikke opp, av følgende grunner:

Du er glad i henne

Du vil dumpe henne for å ha sex med andre/ flere

Hun er glad i deg

• Liker 4
Lenke til kommentar

Å ha sex med flere damer var/er faktisk et av målene mine ja. Det kan høres tåpelig ut for noen, men jeg elsker damer og har lyst til å ha meg med mange. Føler bare jeg har noe unaccomplished om jeg blir gammel og kun har hatt sex med 1 dame. Føler jeg bare har masse igjen å oppleve! Og at jeg begrenser liksom litt me å bare ha 1 dame.

Er ikke sammen med dama bare for sex nei, hun har en utrolig bra personlighet. Men er redd jeg vil angre om jeg fortsetter å være sammen med hu. Føler meg ikke like seriøs som hu.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det umodent å ha lyst på flere damer? Som sagt så fikk jeg ikke miste jomfruheten før jeg var over 20, så har gått glipp av ting med andre ord. Derfor føler jeg det er litt tidlig å gå rett inn i et seriøst forhold.

Valgte jo å ikke slå opp pga hennes del, vet hun blir knust hvis jeg går fra henne..

Lenke til kommentar

Jeg har vært i samme situasjon selv, og endte med å beholde henne. Hun gikk dog ifra meg etter hvert, en av grunnene hun nevnte var at hun ikke klarte å føle seg trygg på forholdet når jeg ikke visste hvordan det var å være sammen med noen andre. Skal nevnes at hun sleit psykisk, blandt annet med dårlig selvtillit.

Å kalle det umodent synes jeg blir feil, kanskje ikke så lett å forstå det om en ikke har vært der selv. Nå vet jeg ikke hva historien til folk her i tråden er, men det er et veldig sexpress i samfunnet i dag, og akkurat som at en kan føle seg unormal fordi en ikke ser ut som bildene av kjendisene, kan en føle seg unormal fordi en er over 20 og bare har vært i forhold med en person.

Tror det kan være lurt å nevne det for henne dog, om du ikke har gjort det allerede.

Jeg pratet med eksen min om det når vi fortsatt var sammen, og hun hadde forståelse for det, pratet til og med om å inngå noen kompromisser etter hvert ettersom hun var litt interessert i å utforske seksuelt med andre jenter.

Postet av anonym: 408bc1785c5653f7ffe599dfcb10a148

Lenke til kommentar

Å ha sex med flere damer var/er faktisk et av målene mine ja. Det kan høres tåpelig ut for noen, men jeg elsker damer og har lyst til å ha meg med mange.

Enten troller du, eller så er du bare dum.

Hvorfor er det umodent å ha lyst på flere damer?

Fordi de aller fleste voksne folk holder seg til en dame og kanskje gifter seg og får barn med vedkommende. Voksne folk har ikke som mål å ha sex med 90% av befolkningen, bare for å ha noe å skryte av til vennene sine.

Enig med iChristian, du burde slå opp for hennes del. Hun fortjener noen som setter mer pris på hun enn å se på henne som et sexobjekt.

Du burde vite bedre dersom du faktisk er over 20 år.

Jeg er flau over å være i samme generasjon, hvis det er sånn samfunnet er nå for tiden. Fytti.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han er ikke dum fordi han ikke lever som deg og mener det samme som deg.

Fordi de aller fleste voksne folk holder seg til en dame og kanskje gifter seg og får barn med vedkommende. Voksne folk har ikke som mål å ha sex med 90% av befolkningen, bare for å ha noe å skryte av til vennene sine.

Flesteparten av menn har hatt mer enn én partner i livet sitt.

Uansett så synes jeg at TS skal leve livet sitt som han vil, uavhengig av hva som er "normalt" etter diskusjon.nos brukere. Det finnes flere damer som kan være glad i og elske deg. Tro meg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, men fordi alt han ser i en dame er sex, og jenten(e) hans til slutt bare ender opp med å bli såret. Dårlig gjort å spille med følelser sånn som det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Nei, men fordi alt han ser i en dame er sex, og jenten(e) hans til slutt bare ender opp med å bli såret. Dårlig gjort å spille med følelser sånn som det.

Virker nå ikke på meg som det stemmer. Ellers ville han vel gått allerede.

Lenke til kommentar

-trådstarter her-

vet det kan virke provoserende for enkelte at jeg har et slikt syn, men alle har vel rett til å ha sin mening! min filosofi er bare at livet handler om å oppleve mest mulig, og mitt inntrykk er at man opplever mer når man er singel. Vil heller se tilbake på et liv med mange forhold og opplevelser, enn bare ett... og jeg tror det blir lettere å være sikker på at forholdet er "riktig" når man har litt erfaring fra tidligere forhold, man vet kanskje mer da hva man egentlig vil ha. Det er jo faktum at de fleste som blir sammen over tid og stifter famile gjerne har vært innom flere forhold før!

men det er definitivt ting jeg kommer til å savne med å ha dame.. spes med tanke på at hun er nesten perfekt på alle mulige punkter. Men likevel er jeg bare redd for å gå lei før eller siden, og så tenker jeg hele tiden på alle damene jeg går glipp av...

logaritmemannen: fullt klar over det, det er jo den risiko at jeg ikke får meg noe regelmessig, men om jeg fortsetter å være sammen med dama pga det blir jo det veldig feil.. kommer nok ikke til å ha sex like ofte som nå, men så blir det jo mer variasjon og litt mer spennende enn å ha sex med samme dame hver dag. Noen ganger må man jo bare ta en sjanse, hvis jeg fortsetter å være med henne bare for sex, så har jeg jo ikke prøvd engang.

syns ikke jeg er hjerteløs. Tenker veldig mye på hennes følelser, hadde det ikke vært for at jeg ser hvor viktig jeg er for henne så hadde jeg nok gjort det slutt for en stund siden. Får vondt av å tenke på hvordan hun kommer til å ha det om jeg dumper henne bare pga jeg vil ha sex med flere damer. Jeg har jo egentlig ingen annen grunn enn det... og syns på en måte hun fortjener bedre enn det, men i hennes øyne er jeg perfekt og hun sier jeg er alt for henne osv.

Lenke til kommentar

logaritmemannen: fullt klar over det, det er jo den risiko at jeg ikke får meg noe regelmessig, men om jeg fortsetter å være sammen med dama pga det blir jo det veldig feil.. kommer nok ikke til å ha sex like ofte som nå, men så blir det jo mer variasjon og litt mer spennende enn å ha sex med samme dame hver dag. Noen ganger må man jo bare ta en sjanse, hvis jeg fortsetter å være med henne bare for sex, så har jeg jo ikke prøvd engang.

Jeg er helt enig med deg; man må kunne få lov til å oppleve andre aspekter av livet og leve litt "vilt" mens man fortsatt er ung :D

Som reklamen for betsson sier: "For å vinne må du satse!"

Lenke til kommentar

Kjenner meg godt igjenn i tankesettet ditt, mye av det du skriver er som rett ut fra min egen tankegang. Heldigvis for meg har jeg det enkelt i at jeg har valgt å ikke gå inn i forhold, nettop av den grunn at jeg er ung og har mye å oppleve.

Du må ikke bry deg så mye om alle A4 mennesker som forteller deg at du burde gjøre som 90 % av samfunnet gjør å være i ett monogamt forhold hele livet. Du er ikke 90% av samfunnet, du er deg og du har fått ett liv som du velger selv hva du vil gjøre med.

Slik jeg ser det har du 2 valg her, ene blir at du holder deg til denne dama, du elsker henne av alt dit hjertet og gjør henne så lykkelig som du kan. Over tid så vil din lyst etter å være ung og vill avta og du vil mest sansynelig være godt fornøyd med valget ditt.

Eller du kan slå opp med dama, leve det livet du egentlig har lyst til å leve akkurat nå men samtidig sette henne i en helt forjævelig situasjonen som hun sansyneligvis vil bruke lang tid på å komme seg etter.

Useriøs fyll og sex er utrolig morro, og jeg har personlig ingen planer om å gå inn i ett forhold slik som 90% av guttene jeg kjenner vil, men det hender jeg ligger våken en sen kveld og skulle ønske jeg hadde ei jente ved siden av meg som var bare min.

Lenke til kommentar

De 90% som dere mener er monogame, er stort sett seriemonogame. Altså, flere damer enn en, men bare en om gangen.

TS: 5 måneder. Forholdet deres har var i 5 måneder, og du snakker om at du ikke vil slå deg til ro? Bruk tiden med damen, nyt tiden med damen. Du er ikke akkurat gammel, og statistisk sett kommer dere til å slå opp før eller siden uansett. Ingen sier du ikke kan nyte tiden du har.

Jeg kan skjønne delen med at du vil ha erfaringer med flere kvinnfolk, selv om jeg personlig ikke skjønner hvorfor du bare vil ha erfaringer innen sex med flere kvinnfolk. Når du en dag er klar til å slå deg ned så vil jeg tippe at de erfaringene du har gjort deg i tidligere forhold vil komme bedre med enn de erfaringene du fant på ONS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...