Gå til innhold

Real Madrid vs Barcelona - 16.04.2011-03.05.2011 - El Clasico Mania

Maefteda

86 stemmer

1. 1. Får Mourinho sparken med 4 strake El Clasico tap?

2. 2. Hvem vinner ligaen?

3. 3. Hvem vinner Cupen?

4. 4. Hvem går videre i CL?

5. 5. Hvem heier du på?

Anbefalte innlegg

Mourinho trente ikke Chelsea da. Guus Hiddink var manager. Han syntes forøvrig Mourinho var på villspor, og likte ikke at han trakk frem situasjonen, selv om han(så klart) følte seg snytt den kampen.

Det er veldig overdrevet også, handsen til Pique var klar og Abidal/Yaya hadde et tak på skjorta til Drogba på en annen situasjon. Ballack er diskuterbar, men med ballen på vei over mål og en ball som treffer skulder/arm er jeg ikke sikker på at det skal dømmes straffe. Man må også huske at Barcelona måtte spille med 10 man i 30 min, da Anelka snublet i egne bein.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Øvrebø dømte den famøse semifinalen mellom Chelsea og Barca for 2 år siden, der Chelsea ropte på straffe en 4-5 ganger uten å få det (og hadde vel en god sak i minst 1 av tilfellene). Mourinho trente Chelsea den gangen.

var vel Guus Hiddink som trente Chelsea da, men ja F"#¤"¤ Chelsea skulle ha hatt straffe.

Edit: Ikke la oss snakke om Chelsea - Barcelona kampen, jeg får vondt bare..men hvorfor ble målet til Higuain annullert??

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Dommer så det sikkert som om Ronaldo overspilte og tok med seg Mascherano i fallet. Skjønner ikke hvordan folk er så klar på at Ronaldo skulle hatt frispark, synes det var ganske liten kontakt. Målet burde stått uansett, men Ronaldo kunne helt klart ha unngått å skape en situasjon der.

"Synd" for Real da, for med 1-0 og 1-2 sammenlagt på Nou Camp mot Barcelona, så er man jo i realiteten videre... :roll:

Lenke til kommentar

Dommer så det sikkert som om Ronaldo overspilte og tok med seg Mascherano i fallet. Skjønner ikke hvordan folk er så klar på at Ronaldo skulle hatt frispark, synes det var ganske liten kontakt. Målet burde stått uansett, men Ronaldo kunne helt klart ha unngått å skape en situasjon der.

"Synd" for Real da, for med 1-0 og 1-2 sammenlagt på Nou Camp mot Barcelona, så er man jo i realiteten videre... :roll:

Ronaldo kommer jo i ganske stor fart, det skal ikke så mye til for man faller da når noen løper inni deg, men Ronaldo har jo endaa mindre kontakt med Mascherano, hvorfor kunne ikke han holdt seg på bena..Men målet skulle ha blitt godkjent mener nå jeg.

Edit: Ronaldo filmer ikke, han har ingenting å tjene på det. Mascherano filmer uten tvil.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Hadde Real tatt ledelsen hadde vi fått en helt annen kamp. Real ville nok jaget et mål, noe som ville gjort kampen utrolig spennende.

Lenke til kommentar

Det sier jeg ikke noe på, men Real Madrids spillere oppfører seg som om det sendte Barcelona videre til finalen, og at Real hadde vunnet hadde det ikke vært for dommerfeil.

Real burde gå i seg selv, sitt eget spill og sine egne synder. Mourinho er en mester i å manipulere, så han har vel klart å få innprentet en mentalitet i Real Madrid om at alle er mot dem. De spiller stygt og destruktivt, og har faktisk fått for få røde kort i disse Clasicoene.

Lenke til kommentar

Barca går fortjent videre. Det skal jeg ikke si noe på. Men det hadde vært veldig interessant å se hva som hadde skjedd hvis dømmingen ikke hadde blitt en like stor faktor. Real kunne fort gått ufortjent videre. Kampbildet var ikke helt ulikt cupfinalen som Real vant før Pepe ble utvist. Det å bruke Pepe på den måten var en genistrek, og det ødela mye av spillet til Barcelona den tiden han var på banen.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Det er sant og Pepe har vært Reals viktigste spiller mot Barcelona. Likevel er jeg av den oppfatning av at han skulle fått rødt kort uansett. Om Alves blir truffet eller ikke er irrelevant, når Pepe viser knotter, har stor fart og snur seg bort.

Uten tvil mye snusk i disse kampene, men synes det er sterkt overdrevet hvor mye hjelp Barcelona har fått. Real skulle fått målet sitt igår da, og det hadde gjort det mer spennende, men jeg er 95% sikker på at de hadde gått videre uansett. Real skapte ikke stort, og Barcelona kunne scoret flere ganger med 3-4 kjempesjanser fra 30 min.

Det er stygt, rått og snuskete spill, men slik blir det i El Clasico. Ikke minst når det er 4 på rad, og med trenere som fyrer opp utenfor banen. Mistet en del av sjarmen med så mange oppgjør på så kort tid. Har tro på at det bedrer seg i CL-finalen, og håper egentlig bare det blir en velspilt kamp uten skandaler. Da gjør det i og for seg lite dersom Man Utd vinner om de spiller best. Selv om jeg gjerne hadde ønsket å se reaksjonene dersom det hadde blitt 5-0 uten særlig situasjoner, ala det første El Clasico i år.

Lenke til kommentar

Selv om jeg gjerne hadde ønsket å se reaksjonene dersom det hadde blitt 5-0 uten særlig situasjoner, ala det første El Clasico i år.

Da hadde du fått reaksjoner deretter. Nemlig at United tapte mot et mye bedre fotballag.

Når det gjelder kampen i går, er det en ting med Messi som imponerer meg mer enn fotballferdighetene hans, og det er hans evne til å beholde roen. Hvor mye juling fikk han egentlig i går? Helt utrolig å ikke la seg rive med mer enn det han gjør.

Jeg kan forresten ikke skjønne hva du mener med at Ronaldo var så ille i går, Maefteda. Tror ikke jeg så noen åpenbare dives fra han i det hele tatt. Kun litt overspilling i et fåtall av situasjoner.

Lenke til kommentar

Jeg synes FC København spilte bedre mot Barca enn det Real har vist over to kamper. Barca er ekstremt gode til å trille ball, men de jobber enda mer ekstremt for gjenvinning. Om motstanderen tørr, og klarer å trille litt ball selv, så blir også Barcaspillerne sliten.

De er ikke maskiner, og vil bli sliten av å jage ball.

Reals problem var at de i 1. kamp ikke var med i kampen. Da Pepe ble utvist hadde Real knapt vært borti ballen, og deres beste (Pepe) hadde kun bidratt ved å sørge for at Messi ikke var med i kampen.

Som United-supporter håper jeg vi tørr mer. Det siste jeg vil se er en ny kamp hvor vi løper etter ballen i 85 minutt fordi Barca scorer på sin første sjanse.

Lenke til kommentar

Først og fremst må United halde konsentrasjonen oppe under kampen mot Schalke i kveld, men det er klart at det går an å slå Barcelona og at det uansett kven dei skal møte i finala vil vere nødvendig å tørre å spele sitt eige spel i det minste i større grad enn det som ein har sett Real prøve på.

Lenke til kommentar

Ronaldo hadde en gang hvor han tok seg til leggen og vred seg i smerte etter en takling fra Mascherano som ikke traff særlig. Samtidig synes jeg han faller lett på det annulerte målet, og litt sånn generelt i resten av kampen. Det som er verst er uansett dobbeltmoralen han viser, når han klager på det å jukse med dommer. Overspilling er bare et fancy ord for dives eller filming, man gjør mer ut av en ikke-situasjon.

Lenke til kommentar

Har sett situasjonen med det annullerte målet. Det morsomme der er jo at Ronaldo trekker litt på skuldrene og kommer seg videre rimelig kjapt. Hadde det vært Barcelona kan du banne på at Valdes hadde løpt over hele banen opp i trynet på dommeren sammen med resten av dritten.

Lenke til kommentar

Hvor mange ganger løp Valdes til dommer siste kampen egentlig?

I det siste har jeg lagt merke til at hver gang Barca får kritikk, så blir den siste kampen mot Real dratt frem.

"messi scorer med handa" "å ja? når skjedde det sist kamp?"

"pinto leker dommerfløyte" "å ja? når skjedde det sist kamp?"

"valdes løper til dommeren" "å ja? hvor mange ganger skjedde det sist kamp?"

Lenke til kommentar

Hvor mange ganger løp Valdes til dommer siste kampen egentlig?

I det siste har jeg lagt merke til at hver gang Barca får kritikk, så blir den siste kampen mot Real dratt frem.

"messi scorer med handa" "å ja? når skjedde det sist kamp?"

"pinto leker dommerfløyte" "å ja? når skjedde det sist kamp?"

"valdes løper til dommeren" "å ja? hvor mange ganger skjedde det sist kamp?"

Løpe til dommeren har jeg sett flere keepere gjøre, samme også med utespillere, synes egentlig ikke det er så veldig sensasjonelt at Valdes gjør det, spess når Casillas gjør akkurat det samme i kampen(ja, han er kaptein). Barcelona oppførte seg mye bedre den siste kampen, og det er tydelig at de hadde gått gjennom det, imotsetning til Real, som fortsatte med det stygge spillet sitt.

Dommerfløyte og scoring med hånda(prinsippielt) er andre ting, som er værre. Er ikke noe fan av det Pinto gjorde, og når det er noe han øver på på trening, så er det ekstra kjipt. Messis hands var en one-time thing, og en homage til Maradona. Jeg lar den passere så fremt han ikke gjør det igjen.

Og de som tok kommentaren min om Ronaldo seriøst... Tror dere virkelig jeg mente det? Han er uansett fortsatt ille, selv om den situasjonen var bra og at dere visstnok synes han er helt "friskmeldt" imotsetning til f.eks Pedro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...